ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آغاز حکومت زاکربرگ بر اینستاگرام ؛ موقعیت کاربر در اختیار فیسبوک قرار می‌گیرد؟

در حال حاضر اینستاگرام قابلیت جدیدی را آزمایش می‌کند که بر اساس آن موقعیت مکانی دقیق کاربر را با شبکه اجتماعی فیسبوک به اشتراک می‌گذارد. نکته قابل توجه اینجاست زمانی که این اپ را باز ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

در حال حاضر اینستاگرام قابلیت جدیدی را آزمایش می‌کند که بر اساس آن موقعیت مکانی دقیق کاربر را با شبکه اجتماعی فیسبوک به اشتراک می‌گذارد. نکته قابل توجه اینجاست زمانی که این اپ را باز نکرده باشید هم این اتفاق رخ خواهد داد.

اینستاگرام

به گزارش «جین مانچون وانگ» خبرنگار وب سایت TechCrunch این ویژگی به صورت آزمایشی در تنظیمات اینستاگرام قرار گرفته و کاربر می‌تواند آن را فعال یا غیر فعال نماید. این قابلیت به فیسبوک اجازه می‌دهد که یک سابقه یا تاریخچه‌ای از موقعیت‌های دقیق کاربران تهیه کند.

این کمپانی مدعی شده که ویژگی جدید موجب می‌شود شناخت بهتری درباره‌ی محیط پیرامون کاربر فراهم آید و بدین شکل تبلیغات کاربردی‌تری برایش به نمایش گذاشته شود. به همین دلیل این ویژگی زمانی که از آن استفاده نمی کنید هم قادر خواهد بود موقعیت شما را دریافت کرده و تجربه‌ی کاربری بهتری به ارمغان آورد.

اینستاگرام

این ویژگی تنها دو هفته پس از استعفای بنیانگذاران اینستاگرام یعنی کوین سیستروم و مایک کریگر یافت شده است. در آن زمان گفته شده بود که این دو نفر از افزایش کنترل و اعمال نفوذ زاکربرگ روی محصولات این شرکت خسته شده بودند و از این می ترسیدند که اینستاگرام با مجموعه اصلی فیسبوک ادغام شود.

از دخالت‌های گفته شده می‌توان به این گزینه‌ها اشاره نمود؛ برای مثال زمانی که عکسی را از اینستاگرام در فیسبوک به اشتراک میٰ‌گذارید دیگر ارجاع این شبکه بالای پست نمایان نمی شود یا اینکه اکنون یک اعلان نشانه گذاری شده بارها کاربر را به استفاده از اپلیکشین فیسبوک دعوت می‌کند.

اینستاگرام

حال با توجه به اینکه دیگر بنیانگذاران اینستاگرام بر نحوه‌ی اجرای روزانه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی نظارت ندارند، به نظر می‌رسد شاهد افزایش نفوذ‌های فیسبوک به اینستاگرام باشیم چرا که انتخاب مدیرعامل جدید یعنی آدام موسری به زاکربرگ کمک می کند تا سیاست های خود مبنی بر اعمال نفوذ و کنترل کامل اپلیکیشن های مستقل را با آزادی عمل بیشتر به اجرا درآورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Omid
    Omid | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

    شاید ادم باهوشی باشه ولی سیاست مدار نیست .

مطالب پیشنهادی