ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ قاب اختصاصی برای گوشی‌هایی با نمایشگر خمیده می‌سازد؟

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد که قاب‌هایی با طراحی جدید برای نمایشگر‌های خمیده‌ی بهره‌مند از Edge Display تولید کند. در این قاب‌ها شبه بریدگی‌هایی تعبیه خواهد شد که کاربر با استفاده از آنها و باز ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد که قاب‌هایی با طراحی جدید برای نمایشگر‌های خمیده‌ی بهره‌مند از Edge Display تولید کند. در این قاب‌ها شبه بریدگی‌هایی تعبیه خواهد شد که کاربر با استفاده از آنها و باز نکردن در قاب یا کاور، می‌تواند برخی ویژگی‌های موبایل خود را فعال کند.

پتنت جدید بدست آمده از کمپانی کره‌ای، به توصیف روشی برای کنترل کردن قسمتی از قاب یا کاور می‌پردازد که کاربر می‌تواند کمتر از نصف عرض نمایشگر را به صورت مستقیم تحت فرمان داشته باشد. بدین ترتیب قسمت خمیده‌ی نمایشگر یا قسمت کوچکی از صفحه نمایش در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

با توجه به تصاویر موجود در پتنت یاد شده، کاربر با این روش جدید بدون باز کردن در کاور می تواند از دوربین استفاده کرده، پیغام‌ها و ایمیل‌هایش را چک کند، به گشت و گذار در اینترنت بپردازد و موقعیت مکانی خود را با GPS چک نماید.

البته باید مدنظر داشت که سامسونگ چند وقتی است که مدل ادج خاصی برای پرچمدارانش تولید نکرده و آخرین مدل این چنینی عضو خانواده‌ی گلکسی اس 7 بوده که در سال ۲۰۱۶ عرضه شده است.

همانطور که می دانید این تلفن‌های هوشمند به خصوص یک صفحه نمایش اضافی در قسمت کناری خود داشتند که به صورت خمیده نمایشگر اصلی را به بدنه‌ی پشتی وصل می‌کرد.

این منطقه به عنوان منویی جدا برای دسترسی به اپلیکیشن‌های محبوب مورد استفاده قرار می‌گرفت و اعلان‌ها را در هر شرایطی به اطلاع کاربر می‌رساند. حال به نظر می رسد سامسونگ با انتخاب چنین سیستمی در قاب‌های جدیدش، روشی مشابه را برای کنترل تلفن‌های هوشمند به ارمغان آورد. با این تغییر که یک لایه‌ی محافظ یعنی در کاور روی صفحه نمایش را خواهد پوشاند و از آنجایی که تمام نمایشگر روشن نمی‌شود، در مصرف انرژی به شدت صرفه جویی خواهد شد.

 

تماشا کنید: سامسونگ به ساکنین شهر اپل گلکسی اس 9 مجانی هدیه داد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی