ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید ارز رمزپایه دیگر با کمک باگ جدید بیت کوین

اخیرا باگ مهمی در کد بیت کوین پیدا شده که ظاهرا امکان ایجاد سکه های یک ارز رمزپایه کمتر شناخته شده را برای هکرها فراهم نموده و این نگرانی را ایجاد کرده که مبادا از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

اخیرا باگ مهمی در کد بیت کوین پیدا شده که ظاهرا امکان ایجاد سکه های یک ارز رمزپایه کمتر شناخته شده را برای هکرها فراهم نموده و این نگرانی را ایجاد کرده که مبادا از آن برای تولید سکه های مربوط به پول های دیجیتالی دیگر استفاده شود.

توسعه دهندگان پول دیجیتالی Pigeoncoin تایید کرده اند که یک هکر ناشناخته توانسته با موفقیت از باگ موجود در کد بیت کوین کمک بگیرد و ۲۳۵ میلیون سکه به ارزش ۱۵ هزار دلار را تولید نماید.

اما علت موفقیت هکر یاد شده در این کار آن است که طی سالیان اخیر تعدادی از پول های مجازی بخشی از کدهای عمومی بیتکوین را قرض گرفته و به نحوی بر بستر کدهای آن توسعه یافته اند. البته باگ تورمی مورد اشاره در بیتکوین پچ شده است.

باگ بیت کوین به هکرها امکان می دهد تا آنجا که می توانند سکه تولید کنند و حتی محدودیت های کدنویسی موجود در تامین ارزهای رمزپایه را کنار بزنند و ارزش دیگر سکه هایی که در اختیار سرمایه گذاران قرار دارد را پایین بیاورند.

Pigeoncoin چیست؟

باگ بیت کوین

Pigeoncoin به خاطر الگوریتم ارزکاوی X16r اش خود را از دیگر ارزهای رمز پایه جدا نموده، هرچند که در فهرست هزارگانه ارزشمندترین پول های مجازی CoinMarketCap جایی ندارد. توسعه دهندگان این سکه همچنین قصد دارند که با کمک بلاکچین «به جمع آوری غیرقانونی اطلاعات» پایان دهند.

کل اندوخته فعلی Pigeoncoin برابر با ۹۷۰ میلیون است و شخصی که پشت حملات اخیر قرار دارد توانسته برابر با یک چهارم تمامی pigeoncoins معامله شده تا امروز را از طریق باگ بیتکوین بسازد. همین مساله موجب شد سایت CryptoBridge (که در زمینه داد و ستد ارزهای رمز پایه فعالیت دارد) به صورت موقت هرگونه معامله این سکه ها را به حالت تعلیق در بیاورد تا توسعه دهندگان روی پچ آن کار کنند.

توسعه دهندگان Pigeoncoin نیز در کمترین زمان ممکن با استفاده از کدی که اخیرا توسط توسعه دهندگان بیتکوین عرضه شد پچ نرم افزاری مربوطه را منتشر کردند. البته حالا معامله Pigeoncoin کاملا ایمن است اما بازار ارزهای رمزپایه در اوضاع مناسبی به سر نمی برد و مشخص نیست که آیا دیگر پول های مجازی که با کمک کدهای بیتکوین توسعه یافته اند هم با چنین مشکلی روبرو می شوند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی