ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز چیا
تکنولوژی

خالق بیت تورنت ارز مجازی قابل رقابت با بیت کوین ارائه می دهد

«برام کوهن» طراح پروتکل بیت تورنت خبر از معرفی ارز دیجیتال چیا در سال 2019 داده است. چیا قرار است سازگار با محیط زیست باشد و امکانات بهتری را نسبت به بیت کوین ارائه دهد. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

«برام کوهن» طراح پروتکل بیت تورنت خبر از معرفی ارز دیجیتال چیا در سال 2019 داده است. چیا قرار است سازگار با محیط زیست باشد و امکانات بهتری را نسبت به بیت کوین ارائه دهد.

بیت تورنت پروتکلی برای اشتراک گذاری فایل ها است که در سال 2001 عرضه شد و ارتباط همتا به همتا را برای انتقال فایل بین کاربران فراهم می کند.

کوهن اولین بار در نوامبر سال 2017 و همزمان با رونمایی از شبکه چیا خبر از ارز دیجیتالی خود داد. شبکه چیا مبتنی بر بلاک چین است و از فضای حافظه داخلی استفاده نشده افرادی که این رمز پول را معدن کاوی می کنند بهره می برد. به این ترتیب بر خلاف بیت کوین که برای معدن کاوی نیاز به انرژی فراوانی دارد چیا ایده ای متفاوت را ارائه می دهد.

کوهن اشاره کرده که مهمترین اشکال بیت کوین تأثیر آن بر شرایط اقلیمی است.به گفته او تعداد اندکی از افرادی که بیت کوین استخراج می کنند به برق ارزان قیمت دسترسی دارند. نامی که برای معدن کاوی (ماینینگ) چیا گذاشته شده «کاشت» (فارمینگ) است. مشابه با روند استخراج بیت کوین، افراد برای به دست آوردن چیا نیز با یکدیگر رقابت می کنند. در حین این مسابقه تراکنش ها هم پردازش می شوند.

قیمت بیت کوین

بر خلاف بیت کوین که استخراج کنندگانش برای برنده شدن بیشتر نیاز به سخت افزارهای با مصرف انرژی بالاتر دارند.، آن چیزی که شانس برنده شدن کاربران چیا را افزایش می دهد تخصیص دادن میزان فضای ذخیره سازی بیشتر است؛

قابلیت دیگری که کوهن در مورد چیا به آن اشاره کرده ایجاد شدن آن بر اساس دفتر کل تراکنش های گذشته به صورت توزیع شده و غیر قابل تغییر است. علاوه بر این چیا از موارد زیر پشتیبانی می کند که در بیت کوین وجود ندارند:

  • افزونه های شخصی سازی شده برای خودکار سازی فرایندهای قراردادها
  • نگهداری سرمایه ها به عنوان تضمین
  • پیاده سازی قابلیت هایی از جمله باز پرداخت ها

چیا به دو پروتکل رمزنگاری شده وابسته است: یکی از این پروتکل ها میزان فضای ذخیره سازی کامپیوتر را اندازه گیری می کند و دیگری از کلاهبرداری محافظت می کند در حالی که جایزه ها برای هر فرد استخراج کننده را نیز مشخص می کند.

چیا

 

از چهارشنبه هفته گذشته چیا شروع به دعوت از فارمرها کرده تا سرعت و امنیت این سیستم را بسنجد. افرادی که در این موضوع مشارکت می کنند بیت کوین هایی به ارزش 100 هزار دلار دریافت می کنند. البته دلیل اینکه فعلاً خبری از چیا به عنوان پاداش نیست این است که هنوز این رمزپول به عنوان یک ارز معرفی نشده است.

به گفته کوهن رونمایی از رمزپول جدید می تواند موسسات مالی را جذب کند، چرا که انعطاف پذیری بیشتری نسبت به بیت کوین دارد. او برای جمع آوری سرمایه قصد عرضه اولیه سکه را ندارد و به جای آن عرضه اولیه عمومی تا انتهای سال 2018 را در سر می پروراند. این شرکت قرار است سهام خود را در یک بازار بورس کوچک ارائه کند. در عین حال قرار است با کمک به ایجاد سیستم هایی برای استفاده از ارز مجازی برای بانک ها سرمایه خود را از این موسسات تأمین نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بهرام
    بهرام | ۱۵ مهر ۱۳۹۷

    من فعلا مشغول جمع کردن دوج کوین هستم
    میگن ک بزودی ارزشش بالا میره

مطالب پیشنهادی