ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تلفن هوشمند شما با MobiLimb دستتان را نوازش می‌کند [تماشا کنید]

تلفن‌های هوشمند دیوایس‌هایی منفعل و ثابتی هستند که اصولاً قرار نیست به صورت اتوماتیک حرکت کنند. حال یک تیم تحقیقاتی فرانسوی در حال پیدا کردن راهی است تا بدین شکل موبایل بتواند ارتباط بیشتری با ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

تلفن‌های هوشمند دیوایس‌هایی منفعل و ثابتی هستند که اصولاً قرار نیست به صورت اتوماتیک حرکت کنند. حال یک تیم تحقیقاتی فرانسوی در حال پیدا کردن راهی است تا بدین شکل موبایل بتواند ارتباط بیشتری با کاربر خود برقرار کند.

MobiLimb یکی از طرح های آزمایشی این گروه تحقیقاتی بوده و در واقع یک انگشت رباتیک است که به درگاه Micro USB تلفن هوشمند وصل می‌شود. این دوایس از ۵ سروموتور، یک میکروکنترلر آردینو و یک حسگر تشکیل می‌شود و می تواند بدین شکل کارها و فعالیت‌های عجیبی را به انجام برساند. برای مثال می‌توان از آن به عنوان یک جوی استیک یا افزونه استفاده نمود. ضمن اینکه دیوایس یاد شده قادر است روی دست کاربر ضربه زده و مطلبی یا اعلانی را به او یادآوری کند.

MobiLimb توسط یک دانشجوی دکترا به نام Marc Teyssier و تیم فرانسوی‌اش طراحی شده است. این پژوهشگر عکس‌های زیادی از دیوایس یاد شده در وب سایت خود به اشتراک گذاشته و درباره‌ی آن خاطر نشان کرده:

«محبث human augmentation (استفاده از اندام رباتیک برای انسان‌های معلول) در واقع هدف دارد تا محدودیت‌های طبیعی بدن انسان را با کمک ابزار رباتیک حل کند. بر این اساس ما قصد داشتیم تا به روشی مشابه محدودیت‌های تلفن‌های هوشمند نظیر ایستایی، منفعل بودن و سکون را با یک بازوی رباتیک از بین ببریم.»

در مواجه با این انگشت رباتیک ممکن است بترسید یا حالت ناخوشایندی را تجربه کنید چرا که نحوه‌ی حرکتش ممکن است چندش آور به نظر آید و شاید برای برخی کاربران لحظاتی از فیلم‌های ترسناک را تداعی کند. برای مثال تصور کنید که لحظه‌ای گوشی را در دست گرفته‌ای و ناگهان انگشت دیگری دستتان را لمس کند.

البته شاید در آینده نزدیک MobiLimb بتواند قدری از غم و اندوه کاربران تلفن‌های هوشمند را بکاهد چرا که می‌تواند لحظه‌ای به خصوص پشت دستتان را نوازش کرده و از شما دلجویی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s.heydar
    s.heydar | ۱۵ مهر ۱۳۹۷

    وای چقدر خوبه??

  • pishro
    pishro | ۱۵ مهر ۱۳۹۷

    کاش یکی بسازن که گوشیو صدا بزنیم خودش بدوعه بیاد پیشمون

مطالب پیشنهادی