ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پسورد منیجر کروم
نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه از پسورد منیجر گوگل کروم استفاده کنیم؟

به خاطر سپردن پسوردهای پیچیده و پر کاراکتر کار هر کسی نیست. به همین خاطر بسیاری از افراد صورت مسئله را پاک می‌کنند و روی حساب‌های مهمشان رمزهای عبور ساده و ناامن می‌گذارند. این دسته ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

به خاطر سپردن پسوردهای پیچیده و پر کاراکتر کار هر کسی نیست. به همین خاطر بسیاری از افراد صورت مسئله را پاک می‌کنند و روی حساب‌های مهمشان رمزهای عبور ساده و ناامن می‌گذارند. این دسته از افراد که اهمیت چنین مسائلی را دست کم می‌گیرند زمانی به دردسر می‌افتند که دیگر خیلی دیر شده و تقریبا تمام اطلاعات مهمشان به طور غیرقابل بازگشتی از دست رفته.

می‌خواهم از گفتن تمام این حرف‌ها نتیجه بگیرم که نباید با رمزهای عبور حساب‌های مهم شوخی کرد. رمزهای عبور امنیت زندگی مجازی شما را تامین می‌کنند و تا حد امکان باید از ایمن بودن آن‌ها مطمئن باشید. برای این کار دو راه وجود دارد. یک اینکه برای هر حساب کاربری، یک رمز پیچیده در نظر بگیرید و سعی کنید هیچ وقت فراموشش نکنید. البته کار سختی است و احتمال اینکه هر لحظه این عبارات عجیب و غریب را فراموش کنید وجود دارد.

پسورد منیجر کروم

پس بد نیست به سراغ دومین راه حل یعنی استفاده از پسورد منیجرها بروید. قبلا زیاد در مورد پسورد منیجرها صحبت کردم و چندی پیش در مقاله‌ای به طور مفصل از ایمن‌ترین‌هایشان برایتان گفتم. اما امروز میخواهم از بازیکن تازه وارد این حوزه یعنی پسورد منیجر کروم که تازه به نسخه ۶۹ این مرورگر محبوب اضافه شده برایتان بگویم. در این متن به تمام سوالاتی که احتمالا در مورد این پسورد منیجر دارید پاسخ می‌دهم و به طور کامل از نحوه کار با آن برایتان خواهم گفت. پس تا انتهای متن همراه دیجیاتو باشید.

چه دیوایس‌هایی از پسورد منیجر کروم پشتیبانی می‌کنند؟


پسورد منیجر کروم از جمله ویژگی‌های تازه مرورگر کروم ۶۹ است. پس با این اوصاف هر دیوایسی که به‌روزرسانی تازه کروم را دریافت کرده باشد به پسورد منیجر آن نیز دسترسی خواهد داشت. بنا بر این، کاربران پلتفرم‌هایی نظیر ویندوز مایکروسافت، مک و iOS اپل، اندروید و حتی لینوکس قادر به استفاده از این پسورد منیجر تازه خواهند بود.

پسورد منیجر کروم چطور رمز عبور تولید می‌کند؟


به طور کلی یک پسورد امن، پسوردی است که حداقل یک حرف کوچک، یک حرف بزرگ و یک عدد در آن به کار رفته باشد. گوگل کروم نیز به اصول رمزنگاری ایمن کاملا واقف است و طوری رمز عبور تولید می‌کند که دسترسی دیگران به آن سخت باشد.

پسورد منیجر کروم

جدای از این موضوع پسورد منیجر کروم به سیاست‌های امنیتی سایت‌های مختلف نیز احترام می‌گذارد و اگر سایتی بگوید که در رمز کاربر باید حداقل یک کاراکتر به کار رود، گوگل کروم این کار را حین تولید رمز عبور انجام خواهد داد.

پسورد منیجر کروم تا چه اندازه ایمن است؟


در این خصوص بهتر است روی این لینک کلیک کنید تا ببینید گوگل قرار است از شما در برابر چه خطراتی محافظت کند. به طور کلی هدف گوگل این است که از شما در مقابل سایت‌های بی‌اعتبار، فیشینگ و خیلی چیزهای دیگر مراقبت کند و نگذارد که کار به جای باریک بکشد.

پسورد منیجر کروم

به همین خاطر از این پس گوگل کروم هر ۶ هفته یک بار آپدیت‌های امنیتی خاصی را دریافت خواهد کرد تا از نظر امنیت ثباتش حفظ شود. علاوه بر این گوگل وعده داده که مشکلات اساسی این مرورگر را ظرف ۲۴ ساعت پیگیری و برطرف کند تا امنیت هیچ یک از کاربرانش در خطر نیفتد.

چطور پسورد منیجر کروم را فعال کنیم؟


اگر دوست دارید امنیت حساب‌هایتان به دست پسورد منیجر کروم بیفتد، ابتدا باید آن را فعال کنید. چراکه به طور پیش فرض این ویژگی روی گوگل کروم فعال نیست و باید خودتان آن را به صورت دستی فعال کنید.

برای این کار، پنجره کروم را باز و روی عکس پروفایل خود کلیک کنید. سپس در منوی باز شده، گزینه Passwords را انتخاب کنید تا به صفحه مربوط به آن ارجاع داده شوید.

پسورد منیجر کروم

حالا فقط کافیست ویژگی Save passwords را فعال کنید تا پسورد منیجر کروم شروع به کار کند. در ضمن با فعال کردن ویژگی Auto Sign-in نیز می‌توانید از گوگل بخواهید که از این پس به طور خودکار فیلدهای رمز عبور و نام کاربری را برایتان پر کند و شما را یک راست به حسابتان ببرد.

پسورد منیجر کروم چطور کار می‌کند؟


با فعال شدن پسورد منیجر کروم، هر بار که بخواهید یک حساب جدید بسازید، گوگل کروم سریعا یک رمز عبور قدرتمند به شما پیشنهاد می‌دهد. آن وقت فقط کافیست روی رمز عبور تولید شده توسط گوگل کلیک کنید تا فیلد پسورد آن حساب جدید پر شود.

پسورد منیجر کروم

تمام این رمزهای عبور نیز در حساب گوگل شما ذخیره می‌شوند تا دیگر نیازی به حفظ کردنشان نباشد و بتوانید با تمام دیوایس‌هایتان به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی