ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت ۶۰۰۰۰ پتنت ثبت شده‌ی خود برای حمایت از لینوکس رایگان اعلام کرد

در آخرین خبر‌ها از گروه شبکه‌ی اختراعات آزاد (OIT) نظر می‌رسد که حالا مایکروسافت هم به این شبکه پیوسته است چرا که ۶۰۰۰۰ پتنت ثبت شده‌ی خود را منبع آزاد یا رایگان اعلام کرد. این ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

در آخرین خبر‌ها از گروه شبکه‌ی اختراعات آزاد (OIT) نظر می‌رسد که حالا مایکروسافت هم به این شبکه پیوسته است چرا که ۶۰۰۰۰ پتنت ثبت شده‌ی خود را منبع آزاد یا رایگان اعلام کرد.

این خبر برای بسیاری از توسعه دهندگان تعجب برانگیز است چرا که با توجه به پیشینه‌ی رفتاری مایکروسافت این عملکرد کمی دور از ذهن است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سامسونگ و اندروید بارها به خاطر نقض پتنت‌ها متهم شناخته شده‌اند و میلیارد‌ها دلار غرامت پرداخت کردند.

حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد به تغییر رویکرد‌هایش بپردازد و نشان دهد که حامی توسعه دهندگان است. معاون این شرکت آمریکایی «اریک اندرسون» بر این عقیده است که توسعه دهندگان برای رفع نیاز کاربران باید از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کنند و مایکروسافت فکر می‌کند با پشتیبانی از تکنولوژی‌های رایگان و منبع باز می‌توان باعث ایجاد خلاقیت و پویایی بیشتر شد.

عضوی از گروه OIT بودن مزیت‌هایی هم دارد. شرکت‌ها و توسعه دهندگان عضو این گروه به همه‌ی پروژه‌ها و پتنت‌های ثبت شده توسط اعضای گروه دسترسی دارند و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در حال حاضر OIN توانسته ۲۶۵۰ شرکت را در جهان به عضویت خود درآورد. در بین این شرکت‌ها نام‌های بزرگی چون گوگل، IBM، فیلیپس، NEC، سونی و تویوتا هم دیده می‌شود.

این اولین بار نیست که مایکروسافت تعداد زیادی از پتنت‌هایش را به صورت منبع آزاد در اختیار عموم قرار می‌دهد. این شرکت با بهره‌مندی از پروژه‌ی Azure تغییرات بنیادینی در رویکرد خود ایجاد کرد تا از کاربرانش حمایت کند. همچنین در سال جاری شرکت مایکروسافت قانونی جدید ایجاد کرد که طبق آن همه‌ی شرکت‌هایی که با کمپانی معروف آمریکایی همکاری دارند می‌توانند روی پتنت‌های تولید شده در این همکاری حق مالکیت داشته باشند.

به هر حال، رویکرد جدید و البته عجیب مایکروسافت می‌تواند به نفع همه باشد. از کاربران گرفته تا توسعه دهندگان همگی می‌توانند از منفعت‌های این رویکرد جدید بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hashemi
    Hashemi | ۱۹ مهر ۱۳۹۷

    تمام شد...
    حالا دیگه مایکروسافت تنها کمپانی شده در جهان که Cross Platform است که تقریبا نظیر ندارد.

    هرچه که در دنیای فناوری از زبان برنامه نویسی گرفته تا استاندارد های سخت افزار ها را پشتیبانی میکنه.

    مهم نیست از طرفداران لینوکس هستید یا ویندوز یا اپل یا اندروید یا از جاوا خوشتان می آید یا از دات نت یا از پایتون یا... . مهم اینکه در هرکدام از این سکوهای کاری فعالیت دارید زیر پرچم مایکروسافت هستید و محوریت و مرجع مایکروسافت است.

  • abbasalim
    abbasalim | ۱۹ مهر ۱۳۹۷

    ازاد شده یا رایگان. نفهمیدیم ما آخرش

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۱۹ مهر ۱۳۹۷

    خیلی عالیه مخصوصا به توسعه دهندگان عزیز کشور خودمون

مطالب پیشنهادی