ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رجیستری مودم‌
تکنولوژی

رجیستری مودم‌ ها و مسیریاب‌ ها به زودی آغاز می‌شود [به‌روز رسانی]

طرح ثبت شناسه مودم ها و مسیریاب‌هایی که سیم کارت می‌خورند از دو تا سه هفته آینده آغاز می‌شود. «حمیدرضا دهقانی‌نیا» معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۲

طرح ثبت شناسه مودم ها و مسیریاب‌هایی که سیم کارت می‌خورند از دو تا سه هفته آینده آغاز می‌شود. «حمیدرضا دهقانی‌نیا» معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه طرح رجیستری تلفن همراه به پایان رسیده است، گفت مرحله بعدی رجیستری برای مودم‌ها و مسیریاب‌ها انجام می‌شود.

دهقانی‌نیا در مورد قدم بعدی رجیستری موبایل به فارس گفت: «رجیستری موبایل تمام شد، اما برای مودم‌ها، دانگل‌ها (مودم‌های کوچک) و روترها (مسیریاب‌ها) در حال هماهنگی هستیم تا به زودی اجرا شود.»

به گفته معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عمده این دستگاه‌های الکترونیکی وارداتی هستند که به زودی با اجرایی شدن رجیستری آنها، قاچاق در این زمینه حذف خواهد شد.

رجیستری مودم‌

در همین رابطه جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگوی تلفنی با خبر ۲۱ شبکه یک سیما، اعلام کرد:

«مراحل اجرای این طرح همچون ثبت شناسه گوشی های تلفن همراه است. یکی از اهداف اجرای این طرح جلوگیری از قاچاق این مودم ها به کشور است.»

به گفته جهرمی هم اکنون ۱/۵ میلیون مودم سیم کارت خور در کشور فعال است که تقریبا همه آنها به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

آذری جهرمی با اشاره به متصل شدن سامانه ناجا و گمرک گفت: «با متصل شدن این دو سامانه نابسامانی هایی که در زمینه ورود گوشی های تلفن همراه مسافرانی که به کشور وارد می شوند برطرف شد.»

این البته در حالیست که امروزه بیشتر مودم‌های همراه و ثابت (TD-LTE) از طریق خود اپراتورها فروخته می‌شوند و معمولا سهم قاچاق در این بازار بسیار اندک است. در نتیجه به نظر می‌رسد که هدف اصلی از راه‌اندازی طرح رجیستری برای مودم‌ها و سایر اقلام دارای درگاه سیم‌کارت، دریافت هزینه‌هایی مانند واردات رسمی و گمرکی است.

فاز اول طرح رجیستری از سال گذشته، ابتدا با رجیستر شدن موبایل‌ها آغاز شد و حالا نوبت به مودم‌ها و مسیریاب‌ها رسیده است. فاز اول این طرح در ماه‌های اخیر منجر به قطع فعالیت واردکنندگان رسمی و تسخیر بازار موبایل توسط موبایل‌های مسافرتی شد؛ موبایل‌هایی برای دولت درآمدزایی دارند اما خدمات اضافه‌تری به دولت ارائه نمی‌کنند.

دیجیاتو در نمایشگاه تلکام همین مسئله را با وزیر ارتباطات مطرح کرد و  «محمدجواد آذری جهرمی» در این رابطه گفت:

«سامانه نیروی انتظامی به گمرک متصل نبود و مسافر بودن فرد قابل اثبات نبود. اکنون نیروی انتظامی سامانه تردد خود را به گمرک متصل کرده. از روز شنبه (۱۴ مهر ماه جاری) گوشی مسافری ممنوع نمی‌شود؛ اما اصالت مسافر بودن فرد چک می‌شود. این پروتکل که باید از ابتدا می‌بود، از روز شنبه اجرا می‌شود.»

اکنون باید دید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چگونه و با چه روندی می‌خواهد مودم و سایر اقلام را وارد پروسه طرح رجیستری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali_star
    ali_star | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

    سامانه همتا = زورگیری مدرن

  • mohamadkorepaz
    mohamadkorepaz | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    اوایل طرح رجیستری نوید گارانتی معتبر رو دادن! درصورتی که فقط دنبال دریافت هزینه گمرکی بودن! الان هم که گوشی مسافری وارد میشن بدون گارانتی! فقط مردم در این طرح ها ضرر میکنن! هیچگونه خدماتی شامل مردم نمیشه و هیچ جای شکایتی از دولت هم وجود نداره! فقط فقط قصدشون خالی کردن جیب مردم و پرکردن خزانه دولت(جیب دولتمردان) هستن! به هربهانه ای به هر وسیله ای!!!

    • mehdi hd
      mehdi hd | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

      دقیقا...لعنت خدا بهشون

مطالب پیشنهادی