ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

بررسی iOS 12 توسط یک کاربر اندروید

آپدیت iOS 12 چند وقتیست که از سوی اپل برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ منتشر شده و روی بخش اعظم محصولات این شرکت نصب شده است. اگر آیفون دارید به احتمال زیاد شما هم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

آپدیت iOS 12 چند وقتیست که از سوی اپل برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ منتشر شده و روی بخش اعظم محصولات این شرکت نصب شده است. اگر آیفون دارید به احتمال زیاد شما هم این آپدیت را دریافت کرده اید و می دانید که از جنبه ظاهری تغییرات چشمگیری را در آن نمی بینیم، چون خود اپل هم قبلاً گفته بود که iOS 12 بیشتر روی افزایش کارآیی و پایداری عملیات تمرکز می کند.

این اقدام کاملاً بجا و حساب شده است، چون iOS 11 تا حدودی با مشکلات ریز و درشت مواجه بود و اپل طی یک سال گذشته سعی داشت به نحوی آنها را رفع و رجوع کند. یکی از مهم ترین این مشکلات، کاهش کارآیی دیوایس های قدیمی بود که بسیاری از کاربران را عصبانی کرد. بنابراین تعجبی ندارد که اپل پس از دگرگونی محصولات سخت افزاری اش، حالا به نرم افزار بپردازد.

قابلیت های متعدد آپدیت iOS 12 به مرور و از طریق آپدیت های بتا شناخته شده بودند و به نظر می‌ رسید که مرور چندباره آنها صرفاً جذابیتی در بر ندارد. به همین دلیل از زمان انتشار iOS 12، دیجیاتو یک آیفون 10 در اختیار من -به عنوان کاربری نیمه حرفه‌ای که حدود 7 سال فقط از اندروید استفاده کرده- گذاشت. اکنون هدف همین مطلب این است تا پس از دو هفته استفاده از آیفون 10 و iOS 12، نگاهی داشته باشیم به قابلیت‌هایی که به چشم یک کاربر اندروید جذاب می‌آیند. البته همان طور که می دانید، سیستم عامل موبایل های هوشمند در روند تکامل با قرض گرفتن ویژگی های شاخص، شباهت زیادی با هم پیدا کرده اند و اگر یکی از آنها را استفاده کرده باشید، به راحتی می توانید با بقیه هم کار کنید.

آغاز مهاجرت

تنظیمات اولیه آیفون چندان متفاوت با گوشی های اندرویدی نیست، به شرط اینکه اپل آیدی داشته باشید. در غیر این صورت باید اپل آیدی بسازید که کمی سخت تر از ساختن اکانت گوگل است. جالب اینجاست که در زمان راه اندازی اولیه، بدون نیاز به ابزار تغییر دهنده IP احراز هویت می شوید ولی پس از آن تمام مراحل احراز هویت فقط با وی پی ان ممکن است، و بدتر اینکه اپل شما را راهنمایی نمی کند. صرفاً در صورت مواجهه با پیغام خطا باید مراحل را دوباره با وی پی ان تکرار کنید.

از طرفی اگر مثل من به سرویس های گوگل مثل مخاطبین، یادداشت ها، تقویم، نقشه و مانند اینها وابسته باشید، انتقال همه آنها به iOS کار طاقت فرساییست و حتی ممکن است از خیرش بگذرید. حجم بسیار زیاد اپلیکیشن ها هم یکی دیگر از نکات جالب توجه در iOS است که گاهی اوقات تا سه برابر حجم همین برنامه در اندروید می رسد. البته همین حجم بالای برنامه ها به iOS کمک می کند تا سرعت بهتری نسبت به اندروید داشته باشد. سرعت بالای رابط کاربری و اجرای سریع اپ ها، یکی از لذت بخش ترین مواردیست که هنگام مهاجرت به آیفون تجربه خواهید کرد.

حسگر اثر انگشت هم یکی دیگر مواردیست که در صورت مهاجرت به آیفون های جدید، باید با آن خداحافظی کنید. البته فناوری تشخیص چهره Face ID آیفون هنوز رقیبی در دنیای اندروید ندارد و در 90 درصد مواقع به درستی عمل می کند، به خصوص در آیفون XS که سرعت و دقت بسیار بیشتری دارد. با این حال کمی طول می کشد فقدان حسگر اثر انگشت را باور کنید.

پشتیبانی مثال زدنی اپل از محصولاتش را هم نباید فراموش کرد. در حالی که اکثر پرچمداران اندرویدی هنوز منتظر آپدیت جدید سیستم عامل خود هستند، اپل تقریباً تمام آیفون هایش را به iOS 12 آپدیت کرده است. در واقع هر دستگاه که iOS 11 را دریافت کرده، حالا می تواند به iOS 12 هم آپدیت شود و اپل هم وعده داده کارآیی همه این دستگاه ها به شکل محسوسی بهبود پیدا کند. برای مقایسه می توان به نکسوس 5 و آیفون 5S اشاره کرد که همزمان در سال 2013 معرفی شدند، ولی گوگل پشتیبانی از نکسوس 5 را حدود سه سال قبل به طور کامل متوقف کرد.

تجربه استفاده از آیفون و iOS 12 نشان داد تغییرات بنیادین iOS 12 بیش از آنکه به چشم کاربر عادی بیاید، به توسعه دهندگان ثالث مربوط می شود و امکانات ویژه ای را برای اپلیکیشن ها، سیری، یادگیری ماشین یا واقعیت افزوده در اختیار آنها قرار می دهد. بیایید این تغییرات را در ادامه مرور کنیم و ببینیم که آپدیت iOS 12 چه قابلیت های جدیدی دارد.

نوتیفیکیشن ها

یکی از تغییراتی که در iOS 12 بیشتر از بقیه جلب توجه می کند، بخش اعلان هاست. البته فقط به شکل ظاهری، وگرنه تفاوت چندانی در نحوه کار کردن با آنها به وجود نیامده. اپل حالا اعلان های مربوط به یک برنامه را برای شما گروه بندی کرده و آنها را در صفحه قفل یا صفحه اعلان نمایش می دهد. وقتی یک گروه را لمس کنید، اعلان های داخل آن باز می شوند، سپس می توانید با فشردن دکمه show less آنها را به حالت قبل برگردانده یا با فشردن دکمه ضربدر کل اعلان ها را حذف کنید.

البته برای کاربران قدیمی اندروید گروه بندی اعلان ها خیلی تازگی ندارد و هر سازنده ای به شیوه خودش این قابلیت را پیاده سازی می کند، ولی تعامل با آنها و مدیریتشان در iOS 12 کمی منطقی تر است. این قابلیت برای افرادی که اعلان های زیادی در طول روز دریافت می کنند خوشحال کننده خواهد بود و اپل هم سه حالت مختلف را برایتان در نظر گرفته است. برای دسترسی به این حالت ها باید به منوی تنظیمات و قسمت اعلان ها بروید، ولی متأسفانه گزینه ای برای اعمال تنظیمات روی همه ی اپلیکیشن ها وجود ندارد و هر اپ به شکل جداگانه تنظیم می شود.

حالت پیش فرض برای نمایش اعلان ها یعنی حالت Automatic اعلان های هر اپ را به شکل دسته بندی شده نشان می دهد، اما گاهی اوقات بنا به دلایلی نامشخص، بعضی اعلان ها خارج از گروه به نمایش در می آیند. احتمالاً سیستم عامل و سازنده اپلیکیشن بسته به اهمیت موضوع، ترجیح می دهند بعضی موارد را جداگانه به اطلاع کاربر برسانند. اگر حالت by app را انتخاب کنید، تمام اعلان های هر برنامه بدون استثنا در یک گروه به نمایش در می آیند و نهایتاً گزینه off وضعیت نمایش جدید را غیر فعال کرده و همه چیز را به نسخه های قبلی iOS بر می گرداند.

اپل تنظیمات دیگری را هم برای اعلان ها در نظر گرفته که با سوایپ به چپ روی اعلان و انتخاب گزینه Manage دیده می شوند. حالت Deliver Quietly اعلان را فقط در مرکز اعلان نشان می دهد و نشانه دیگری از آن وجود نخواهد داشت (در لاک اسکرین، بنر شناور، صدای اعلان یا نشان روی آیکن برنامه). همچنین می توانید از این قسمت، اعلان های مربوط به آن برنامه را خاموش کنید.

البته کاربران عادی معمولاً به ندرت سراغ تنظیمات مجزای نوتیفیکیشن های هر برنامه می روند و بیشتر به همان حالت پیش فرض قناعت می کنند. در واقع سازوکار سیستم اعلان جدید iOS 12 به هیچ وجه پیچیده نیست و حتی اگر به تازگی یکی از گوشی های اپل را در دست گرفته باشید، به راحتی از آن سر در می آورید، ولی در صورت تمایل می توانید آن را غیر فعال کرده و به وضعیت قبلی درآورید.

میانبرهای سیری

اپلیکیشن Shortcuts یکی از جدیدترین تلاش های اپل برای افزایش تعامل کاربران با دستیار صوتی هوشمندش یعنی سیری (Siri) محسوب می شود. البته قبلاً در دیجیاتو به طور مفصل در مورد میانبرهای سیری و کاربردشان صحبت کردیم. این اپلیکیشن به شکل بی سابقه ای دسترسی توسعه دهندگان به سیری را فراهم می کند و احتمالاً به مرور شاهد اعلان هایی از سوی برنامه های مختلف خواهیم بود که میانبرهای کاربردی خودشان را به شما پیشنهاد می دهند.

نکته مهم اینکه اپلیکیشن Shortcuts به شکل پیش فرض همراه iOS 12 نصب نمی شود و خودتان باید آن را دریافت کنید. اگر قبلاً با برنامه Workflow کار کرده اید، احتمالاً محیط آشنایی را پیش رو خواهید داشت. در این اپ می توانید یک فرایند چند مرحله ای متشکل از اپ ها و سرویس های مختلف را برای رسیدن به یک نتیجه مشخص تعریف کنید. البته شاید در ابتدا هیچ ایده ای از ایجاد میانبر جدید نداشته باشید، به همین دلیل اپل مجموعه ای آماده از میانبرها را در بخش Gallery قرار داده تا به کمک آنها میانبرهای کاربردی را پیاده کنید.

به عنوان مثال میانبری به نام Heading to Work با استفاده از برنامه های نقشه، تقویم، موزیک و همچنین موقعیت مکانی، می تواند زمان رسیدن شما به مقصد را تخمین بزند، برنامه روزتان را اعلام کند، پلی لیست محبوبتان را پخش نماید و مسیریابی را انجام دهد. فقط کافیست از سیری بخواهید این میانبر را اجرا کند.

اگرچه Shortcuts پتانسیل فوق العاده ای برای ساده سازی کارها و اجرای عملیات پیچیده دارد، ولی به نظر می رسد که پیاده سازی میانبرهای اختصاصی برای کاربران عادی کمی پیچیده باشد. به همین دلیل باز هم وظیفه اصلی بر دوش توسعه دهندگان است تا میانبرهای جدید و کاربردی را ایجاد کرده و آنها را به کاربران پیشنهاد دهند.

به عنوان کاربری که تازه به شکل جدی از آیفون استفاده می‌کند و تا کنون زیاد در مورد خنگ بودن سیری شنیده، این دستیار صوتی در iOS 12 چندان هم غیرهوشمند عمل نمی‌کند و می تواند بر اساس عادات روزمره شما، پیشنهاداتی را ارائه کند؛ مثلاً اگر در برنامه Messages با یکی از مخاطبین قرار شام بگذارید، سیری با خواندن متن گفتگو از موضوع آگاه شده و شاید بعداً این قرار را به شما یادآوری کند، حتی اگر آن را در تقویم ثبت نکرده باشید. یا اینکه اگر هر روز در ساعتی مشخص با استفاده از برنامه خاصی غذا سفارش می دهید، سیری می تواند بخشی از کار را بر عهده بگیرد.

البته احتمالاً دخالت های سیری به تدریج آزاردهنده خواهد شد و تنها دو راه پیش روی شما خواهد گذاشت: یا این پیشنهادات عمدتاً غیر کاربردی را در طول روز تحمل کنید یا آنها را به طور کامل غیر فعال نمایید. از طرفی، قابلیت های اینچنینی توسط گوگل اسیستنت هم اجرا می شود و کاربران حرفه ای اندروید کم و بیش آنها را تجربه کرده اند. طی چند هفته ای که با iOS 12 کار کردم، هیچ پیشنهاد منطقی و کاربردی از سیری دریافت نکردم، همان طور که گوگل اسیستنت هم -دست کم در ایران- نقش مفیدی را ایفا نمی کند.

اسکرین تایم

شرکت های تکنولوژی مدتهاست تمام تلاش خود را می کنند تا محصولاتشان را در تمام ابعاد زندگی ما جا دهند؛ از طرفی چند وقتیست که بحث اعتیاد به گجت ها، به ویژه اعتیاد کودکان به موبایل راه افتاده و حالا همین شرکت ها مجبورند [حداقل در ظاهر] تلاش کنند تا میزان استفاده شما از گوشی را کاهش دهند. دو شرکت اصلی این حوزه یعنی گوگل و اپل، هرکدام به نوعی به این میدان قدم گذاشته اند و پس از پلتفرم Digital Wellbeing گوگل، در iOS 12 هم شاهد Screen Time هستیم.

قابلیت اسکرین تایم در iOS 12 به شما کمک می کند تا میزان و نحوه استفاده کودکانتان از آیفون را مدیریت کنید و حتی برای خودتان هم محدودیت هایی قائل شوید. اسکرین تایم که در منوی تنظیمات قرار گرفته، به صورت پیش فرض غیر فعال است و ابتدا باید آن را تنظیم کنید. هنگام تنظیم اولیه، اپل از شما می پرسد که این ویژگی را برای خودتان فعال کند، یا برای یکی دیگر از اعضای خانواده. البته بعداً هم می توانید اپل آیدی فرزندانتان را اضافه کنید.

در صفحه اصلی اسکرین تایم با نموداری مواجه می شوید که میزان استفاده شما از اپلیکیشن های مختلف را بر اساس دسته بندی آنها نشان می دهد؛ اینکه چه مقدار زمان را صرف شبکه های اجتماعی کرده اید و چقدر در حوزه بهره وری فعالیت داشته اید و چقدر بازی کرده اید. با لمس کردن این نمودار خطی به صفحه دیگری می روید که اطلاعات دقیق تری را برای روز جاری یا هفت روز اخیر نمایش می دهد، از جمله اینکه هر اپلیکیشن چه مقدار از زمان شما را گرفته، چند بار گوشی را برداشته اید و چه تعداد نوتیفیکیشن از برنامه های مختلف دریافت کرده اید.

اپل همچنین تنظیماتی را برای محدود کردن بعضی اپ ها در ساعات خاصی از شبانه روز یا حداکثر زمان استفاده از یک برنامه در طول روز فراهم کرده. در واقع اسکرین تایم را می توان کامل ترین برنامه برای محدودسازی استفاده از گوشی دانست که البته بیشتر به درد والدین می خورد، به خصوص آنهایی که نگران حضور بیش از حد فرزندشان در شبکه های اجتماعی هستند. برای یک کاربر عادی، آمارهای این برنامه تا مدت کوتاهی جالب است ولی به مرور توجه خاصی به آن نخواهید داشت؛ حتی شاید پس از چند بار دریافت نوتیفیکیشن در مورد اسکرین تایم، این قابلیت را غیر فعال کنید.

استیکرها و افکت های دوربین

از آنجا که بخش زیادی از اسکرین تایم کاربران آیفون به پیام رسانی در برنامه Messages اختصاص دارد (به خصوص در کشورهایی که هنوز تلگرام جای همه چیز را نگرفته)، اپل هم قابلیت های نسبتاً جدیدی را داخل این برنامه قرار داده تا آن را برای نوجوانان جذاب تر کند. این قابلیت ها در قالب استیکرها، افکت ها و مکالمه ویدیویی گروهی است که البته برای مورد آخری باید کمی منتظر بمانید.

با محبوبیت اسنپ چت در دنیا، اپل هم تعدادی استیکر و افکت را به دوربین Messages اضافه کرده تا توجه بیشتری را به خودش جلب کند. البته تنوع این ابزارها هنوز به اندازه کافی نیست تا بتوان آنها را رقیبی برای اسنپ چت یا برنامه های مشابه دانست، ضمن اینکه مدتهاست در دنیای اندروید شاهد استیکرها و افکت های واقعیت افزوده در اپلیکیشن های دوربین گوشی ها هستیم.

اگر آیفون شما به فناوری TrueDepth مجهز است (یعنی آیفون X یا XS دارید) می توانید از چهار انیموجی جدید استفاده کنید، زبانتان را بیرون بیاورید و حتی چشمک بزنید. مدت زمان ویدیوهای ضبط شده با انیموجی هم حالا از 10 ثانیه به 30 ثانیه افزایش یافته است. حتی اگر به کاراکترهای از پیش تعریف شده علاقه ای ندارید، می توانید آوتار سه بعدی خودتان را بسازید که به مموجی معروف است. البته این کار کاملاً به شکل دستی انجام می شود و باید از بین صدها گزینه موجود برای اجزای صورت، کاراکتری شبیه خودتان را به وجود بیاورید.

همان طور که حدس می زنید، هرچقدر تلاش کنید این کاراکتر کاملاً شبیه شما نمی شود. شاید در آینده، اپل این مراحل وقت گیر را از دوش کاربران iOS بردارد و مانند سامسونگ با اسکن چهره، آواتاری نزدیک به چهره شما بسازد. البته آواتارهای سه بعدی در آیفون به لطف فناوری TrueDepth به مراتب بهتر از پرچمداران اندرویدی کار می کنند؛ یعنی هم دقت بیشتری در شبیه سازی جزئیات چهره و حرکات شما دارند و هم با سرعت بیشتری واکنش نشان می دهند.

در این حوزه، اپل را می توان یک گام جلوتر از رقیب اندرویدی دانست. با این حال فناوری آواتارهای سه بعدی هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و فقط تا مدتی محدود شما را سرگرم می کند.

مدیریت تصاویر

یکی از برنامه های پیش فرض آیفون که در آپدیت iOS 12 متحول شده، اپلیکیشن مدیریت عکس Photos است و بخش اصلی این تغییرات به قابلیت های هوشمند و یادگیری ماشین بر می گردد تا [شاید] این برنامه را به گوگل فوتوز نزدیک تر کند.

اولین خبر خوش برای عکاسان حرفه ای این است که فوتوز از فایل های خام (RAW) پشتیبانی می کند، یعنی می توانید عکس هایی که با دوربین های حرفه ای گرفتید را روی آیفون های مجهز به چیپ A9 یا جدیدتر، ویرایش کنید. حالا اینکه ویرایش عکس های خام روی آیفون در مقایسه با همین کار روی اپلیکیشن های حرفه ای دسکتاپ چه تفاوت هایی دارد را باید از عکاسان حرفه ای بپرسیم، چون کاربران عادی در هر دو اکوسیستم اندروید و iOS همان فرمت عادی JPEG را می پسندند.

اپل با استفاده از فناوری های یادگیری ماشین، عکس ها را به شکل جدیدی دسته بندی می کند و نمایش می دهد. بخش For You عکس ها را در قالب آلبوم های جذاب به تصویر می کشد و بر اساس افراد حاضر در عکس ها، به شما پیشنهاد می دهد که آنها را با چه افرادی به اشتراک بگذارید. البته شناسایی افراد حاضر در تصاویر بر اساس مخاطبین حاضر در اپ Messages انجام می شود و اگر مثل من تعداد زیادی مخاطب اندرویدی داشته باشید، استفاده چندانی از این قابلیت ندارید.

جستجوی هوشمند هم بخش دیگری از قابلیت های جدید فوتوز را تشکیل می دهد و با استفاده از آن می توانید افراد، مکان ها و خاطرات خودتان را به شکل بسیار محدود جستجو کنید. مثلاً می توانید تمام تصاویری که در تهران گرفته شده و یکی از دوستانتان در آن حضور دارد را ببینید. سابقه جستجو هم از یک سال در iOS 11 به دو سال در iOS 12 ارتقاء پیدا کرده است.

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به هوشمندی گوشی های هوشمند اطمینان دارید، احتمالاً این قابلیت های جدید به دردتان می خورد، ولی اگر دوست داشته باشید همه چیز را خودتان در دست بگیرید و بنا به دلایل مختلف، عکس هایتان را هم مرتباً به کامپیوتر یا لپ تاپ منتقل می کنید، طبیعیست که قابلیت های هوشمند فوتوز هم کاربردی برایتان نخواهد داشت.

کارآیی و سرعت

همان طور که قبلاً هم گفتیم، سال گذشته با آپدیت iOS 11 جنجال بزرگی به پا شد و بسیاری از کاربران با تست های مختلف نشان دادند اپل سرعت آیفون های قدیمی را عمداً پایین می آورد، اقدامی که ظاهراً به خاطر کاهش تأثیر منفی باتری های قدیمی و جلوگیری از ریستارت شدن ناخواسته گوشی اتخاذ شده بود. حالا اپل برای اینکه حسن نیت خودش را ثابت کند، افزایش کارآیی و سرعت را در آپدیت جدید در اولویت قرار داده است.

به همین دلیل چه آیفون 5S داشته باشید و چه آیفون X، با آپدیت iOS 12 افزایش سرعت و پایداری محسوسی را تجربه خواهید کرد؛ تجربه ای که به ندرت با آپدیت اندروید در اختیار کاربران این اکوسیستم قرار می گیرد (تازه اگر از وضعیت نابسامان آپدیت گوشی های اندرویدی صرف نظر کنیم). این افزایش سرعت در زمان اجرای همه برنامه ها دیده می شود. تعدادی از اعضای تحریریه دیجیاتو که iOS 12 را روی آیفون های مختلف از جمله 5S و 6 و 7 و X نصب کرده اند، همگی بهبود سرعت و کارآیی گوشی را تأیید کردند.

بسیاری از قابلیت های هوشمندی که در iOS 12 می بینیم هم مدیون پلتفرم یادگیری ماشین CoreML است که به لطف پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی در چیپست A12 امکانات کم نظیری را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. در واقع بخش اعظم افزایش سرعت و کارآیی آیفون ها به قابلیت های CoreML بر می گردد و اپل می گوید با تکنیک های مختلف، عملیات مورد نیاز کاربر تا 30 درصد سریع تر از قبل صورت می گیرد، و این همان چیزیست که کاربران به شکل مستقیم تجربه می کنند.

البته شاید این موضوع کمی به ضرر اپل باشد، چون بسیاری از افراد که به خاطر کاهش سرعت گوشی هایشان به فکر خرید محصولات جدید بودند، با بهبود کارآیی از تصمیم خود منصرف می شوند. با این حال تجربه کم نقص و روان iOS 12 روی تمام دستگاه های تحت پشتیبانی را می توان یکی از بزرگ ترین مزایای اکوسیستم اپل دانست.

جمع بندی

این اولین نسخه از iOS است که من با آن برخورد دارم اما تقریباً همه اذعان دارند که این نسخه، سرعت بسیار بیشتری در آیفون‌های نسل قبل دارد. اما نکته اینجاست که این سیستم عامل به جز همین مزیت، تغییر بنیادین دیگری نسبت به iOS 11 نداشته و در درجه نخست روی رفع ایرادات، بهینه سازی و افزایش کارآیی تمرکز داشته. به عقیده چندین کاربر آیفون که با آنها صحبت کردم، اپل در این مسیر کاملاً موفق بوده، به گونه ای که از آیفون 5S گرفته تا آیفون X بهبود قابل توجه در سرعت و پایداری را تجربه می کنند.

در واقع iOS 12 منتشر شده تا سرعت دیوایس های قدیمی را افزایش دهد، اتفاقی که معمولاً در دنیای اندروید شاهد به وقوع پیوستن آن نیستیم و بهترین گوشی های اندرویدی پس از دو-سه سال به خاطر به روز نبودن سیستم عامل یا ضعیف شدن سخت افزار، از رده خارج می شوند.

اکثر قابلیت های جدید iOS 12 در زندگی روزمره کاربران عادی مخصوصاً در ایران نقش چندانی نخواهند داشت؛ شیوه نوین نمایش اعلان ها در قالب دسته های مختلف، مدت هاست که در اندروید وجود دارد و انتخاب آن بیشتر به ترجیح شخصی شما بر می گردد. میانبرهای سیری یا همان Shortcuts هم کمی خلاقیت می خواهد و به درد افرادی می خورد که بخش زیادی از فعالیت های روزانه خود را از طریق آیفون انجام می دهند. شاید به همین دلیل است که اپل این برنامه را به شکل پیش فرض روی iOS 12 قرار نداده و خودتان باید آن را دریافت کنید. برای من همانطور که گوگل اسیستنت کاربرد چندانی در اندروید ندارد، سیری هم به همان اندازه بلااستفاده است، چه برسد به اینکه میانبرهای اختصاصی برایش تعریف کنم.

اما در نهایت، آنچه برای یک کاربر اندرویدی جذابیت فوق العاده ای دارد، عملکرد روان و کم نقص iOS 12 حتی روی قدیمی ترین آیفون های بازار است که نشان می دهد اگر قصد خرید یک موبایل برای استفاده طولانی را دارید، هیچ گزینه ای در دنیای اندروید به پای آیفون نمی رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Arman Hoseini
    Arman Hoseini | ۹ آذر ۱۳۹۷

    نویسنده میگه تغییرات نسبت به ورژن قبلی! آیا از ورژن قبلی استفاده کردید؟ اگه آره پس چرا تیتر میزنید کاربر اندروید؟! باقی داستان قدیمیه و خز شده که با پرچم دوتا کمپانی به جون هم بیفتیم، برا مقایسه هم به امتیاز نظرات که نگاه کنیم شدت علاقه و جبهه مخاطبان مشخصه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی