ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

یک روز تاریخی؛ ثبت رکورد سرعت 809.5 کیلومتر بر ساعت توسط توربیناتور [تماشا کنید]

هر ساله جمعی از علاقه مندان به سرعت و هیجان راهی دریاچه نمکی Bonneville در ایالت یوتا شده و با اتومبیل هایی عجیب و غریب سعی می کنند تا رکورد سرعت را بشکنند. در یکی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

هر ساله جمعی از علاقه مندان به سرعت و هیجان راهی دریاچه نمکی Bonneville در ایالت یوتا شده و با اتومبیل هایی عجیب و غریب سعی می کنند تا رکورد سرعت را بشکنند.

در یکی از آخرین اقدامات این چنینی تیم Vesco و راننده ای به نام دِیو اسپنگلر (Dave Spangler) با اتومبیل یا به عبارت بهتر موشک زمینی Turbinator II موفق به ثبت رکورد خارق العاده ای شده اند.

turbinator-ii-at-bonneville رکورد سرعت

پیشرانه این خودرو که Lycoming T55-L-712 نام دارد، پیش تر در هلیکوپترها و هواپیماها به کار گرفته شده و می تواند 5000 اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی این پیشرانه اعجاب انگیر به هر چهار چرخ منتقل می شود، جایی که تایرهای مخصوص ساخت Mickey Thompson وظیفه ایجاد ارتباطی بهتر با سطح زمین را بر عهده دارند.

همانطور که می توان حدس زد، توربیناتور II توسط چترهایی که از قسمت انتهایی آن آزاد می شوند، توقف پیدا می کند. همچنین به منظور حفظ اصطکاک در سطح لغزنده دریاچه، از سیستم کنترل چسبندگی برای شتابگیری امن کمک گرفته شده است. این خودروی 2.245 کیلوگرمی 36 فوت (10.9 متر) طول و 21 فوت (6.4 متر) فاصله محوری دارد.

turbinator-ii-at-bonneville (2)

در رکوردگیری انجام شده، تیم Vesco توانسته به سرعت باورنکردنی 503 مایل (809.5 کیلومتر) دست یابد. با چنین رکورد شگفت انگیزی توربیناتور II سریع ترین خودروی جهان است که با انتقال قدرت به چرخ ها پیش رانده می شود.

برای درک بهتر این رکورد باید بگوییم با سرعت و قدرت کامل، توربیناتور II هر مایل را فقط در 8 ثانیه طی می کند! همچنین پس از شروع حرکت و توقف، 7.8 مایل (12.55 کیلومتر) مسافت فقط در عرض 2 دقیقه و 19 ثانیه پیموده می شود!

turbinator-ii-at-bonneville (3)

بد نیست اشاره کنیم تنها راه سبقت گرفتن از این موشک زمینی، استفاده از خودرویی با موتور جت و بهره گیری از نیروی رانش است.

اما نکته عجیب اینکه رکورد توربیناتور II به طور رسمی ثبت نشده، زیرا برای این کار باید مسیر مخالف را نیز در Bonneville می پیمود. اما بارش باران ادامه کار را غیر ممکن کرده و تیم Vesco نتوانسته در مسیر مخالف اقدام به رکوردگیری کند.

در ادامه می توانید ویدیوی مربوط به دستیابی به سرعت 809.5 کیلومتر در ساعت را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی