ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل کروم ۷۰ منتشر شد؛ با تغییرات جدید آشنا شوید

گوگل ساعاتی پیش نسخه ۷۰ مرورگر محبوب خود را در دسترس کاربران ویندوز، مک و لینوکس قرار داد. در نسخه جدید قابلیتی فراهم شده تا کاربران بتوانند اتصال بین اکانت گوگل و کروم را غیر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۵۰

گوگل ساعاتی پیش نسخه ۷۰ مرورگر محبوب خود را در دسترس کاربران ویندوز، مک و لینوکس قرار داد. در نسخه جدید قابلیتی فراهم شده تا کاربران بتوانند اتصال بین اکانت گوگل و کروم را غیر فعال کنند، حالا مرورگر از اپلیکیشن های تحت وب پشتیبانی می‌کند، امنیت افزایش یافته و همچنین شاهد پشتیبانی از فرمت ویدیویی جدید A1 هستیم.

بزرگترین تغییر کروم ۷۰ یک عقب‌گرد به نسخه‌های قبلی است. در کروم ۶۹ گوگل سعی کرد تا ورود به سایت گوگل را آسان‌تر کند و برای این منظور، آن‌ها کاری کردند تا بتوان با همان اکانت گوگل‌ به کروم هم وصل شد. اما دو مشکل به وجود آمد، اول اینکه اگر از یکی از اکانت‌ها (گوگل یا کروم) بیرون می‌آمدید، هر دو اکانت ساین اوت می‌شدند.

گوگل کروم 70

مسئله دوم هم به حریم شخصی برمی‌گشت. اگر مرورگر به اکانت گوگل متصل می‌شد و همگام‌سازی اطلاعات (که گوگل کاربران را تشویق به آن می‌کند) را نیز فعال می‌کردید تاریخچه مرورگر، بوکمارک‌ها و رمزها در سرور گوگل ذخیره می‌شدند. چیزی که نگرانی کاربران را در پی داشت. حالا در نسخه جدید قابلیتی فراهم شده تا این عضویت اتوماتیک را غیر فعال بکنید و بنابراین دیگر از مشکلات بالا خبری نباشد.

اما در کنا این تغییر، اجرای «اپلیکیشن های تحت وب» (Progressive Web Apps یا به اختصار PWA) دومین قابلیت مهم کروم ۷۰ هستند. PWA ها در واقع مشابه اپ های معمولی ویندوز هستند، با این تفاوت که تحت وب بوده و به همین خاطر ضمن داشتن حجم کم، نیازی به نصب شان نیست.

گوگل چند هفته پیش قول داده بود تا با کنترل بیشتر افزونه‌های کروم، دست هکرها برای دزدی اطلاعات را کوتاه می‌کند. در کروم ۷۰ یکی از این قول‌ها عملی شده است؛ اکنون می‌توانید مشخص کنید تا افزونه‌ها در چه سایت‌هایی فعالیت داشته‌ باشند و کجا غیر فعال باقی بمانند.

بد نیست بدانید فعلا خبری از کروم ۷۰ روی اندروید نشده اما کاربران iOS هم هم‌اکنون می‌توانند برنامه را دریافت کنند. هر چند آپدیت نسخه iOS ویژگی بزرگی ندارد و به غیر از رفع باگ‌ها، افزایش امنیت و ثبات تغییر مهمی را شاهد نیستیم. اگر رایانه شخصی دارید، کروم ۷۰ را می‌توانید از خود اپ یا سایت گوگل دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza_nrzi
    alireza_nrzi | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

    خیلی مزخرف شده توی کامپیوتر و لپتاب، نمایش سایت ها رو ریخته به هم.
    اینو منی که طراح وبسایت هستم دارم میگم و واقعا دیگه نمیشه با کروم که همیشه منبع اصلی طراحیمون بود، کار کرد. فعلا فایرفاکس و اپرا به نظرم خیلی بهترین توی نمایش اندازه های صحیح قسمت های مختلف سایت

مطالب پیشنهادی