ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهامداران فیسبوک خواستار کناره‌گیری زاکربرگ شدند

به تازگی تعدادی از سهامداران اصلی فیسبوک طرح درخواست کناره گیری مارک زاکربرگ از ریاست هیئت مدیره کمپانی را به امضا رسانده اند. هرچند چنین درخواستی بیشتر جنبه نمادین دارد؛ چرا که زاکربرگ به دلیل ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به تازگی تعدادی از سهامداران اصلی فیسبوک طرح درخواست کناره گیری مارک زاکربرگ از ریاست هیئت مدیره کمپانی را به امضا رسانده اند. هرچند چنین درخواستی بیشتر جنبه نمادین دارد؛ چرا که زاکربرگ به دلیل در اختیار داشتن بیشترین سهم از سهام فیسبوک، قدرتمندترین رای را هم در اختیار دارد و به همین خاطر بسیاری از افراد هیئت مدیره، فیسبوک را یک سیستم دیکتاتوری می دانند.

بر اساس اطلاعات موجود، صندوق های بازنشستگی شهر نیویورک با کمک مؤسسه سهامداری Trillium، در کنار رؤسای خزانه داری ایالات رود آیلند، ایلینویز و پنسیلوانیا به عنوان مهمترین سهامداران فیسبوک، به دلیل عملکرد مالی ناامیدکننده فیسبوک در سه ماهه دوم 2018 خواستار استعفای زاکربرگ شده اند.

زاکربرگ

نهادهای خواستار کناره گیری زاکربرگ جمعاً 160 میلیارد دلار دارایی دارند

طرح مورد بحث در نشست سال آینده سهامداران فیسبوک به رای گذاشته می شود. در این بین اسکات استرینگر حسابرس ارشد نیویورک از اعضای هیئت مدیره خواسته صندلی ریاست را به صورت جایگاهی مستقل حفظ کنند. استرینگر که عضو حزب دمکرات آمریکاست، به عنوان امین پنج نهاد اصلی مطرح کننده کناره گیری زاکربرگ، همواره یکی از منتقدان سرسخت عملکرد بنیانگذار فیسبوک بوده است.

گفتنی است صندوق بازنشستگی نیویورک، خزانه داری ایالت های ایلینویز، رود آیلند و پنسیلوانیا در کنار مؤسسه Trillium به عنوان پنج نهادی که طرح کناره گیری زاکربرگ را امضا کرده اند، مجموعاً 160 میلیارد دلار دارایی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir big
    amir big | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

    وقتی جنبه ی پول و قدرت رو نداشته باشی میشی مثل زاکربرگ

    • hosein n
      hosein n | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

      دقیقا

مطالب پیشنهادی