ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین ال جی G7‌ تینکیو در تست‌های DxOMark نا امید کننده ظاهر شد

ال جی به تازگی از تلفن هوشمند جدید خود یعنی ال جی V40 تینکیو رونمایی کرده که از دوربین سه گانه بهره‌مند شده است. مطمئنا همه به دنبال این هستیم تا ببینیم این سه دوربین ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۵

ال جی به تازگی از تلفن هوشمند جدید خود یعنی ال جی V40 تینکیو رونمایی کرده که از دوربین سه گانه بهره‌مند شده است. مطمئنا همه به دنبال این هستیم تا ببینیم این سه دوربین در رقابت با پرچمدار هواوی و میان رده‌ی سامسونگ یعنی گلکسی A7 چه خواهد کرد.

اما اگر پیشینه‌ی ال جی در کارایی دوربین‌هایش را در نظر بگیریم شاید نتوانیم خیلی به قدرت دوربین‌های این تلفن همراه ایمان داشته باشیم.

وبسایت حرفه‌ای بررسی و ارزیابی دوربین‌های دیجیتال یعنی DxOMark به تازگی در یکی از کوتاه‌ترین مقاله‌های خود به بررسی دوربین G7 تینکیو ال جی پرداخته و به آن نمره‌ی ۸۳ را داده است.

ریز نمرات DxOMark به ال جی G7 تینکیو

نمره‌ای که تنها یک واحد بالاتر از تلفن هوشمند قبلی این شرکت کره‌ای یعنی V30 تینکیو است و این گوشی را با فاصله‌ای بسیار زیاد نسبت به رقبای پرچمدار قرار می‌دهد.

روی کاغذ مشخصات دوربین‌های ال جی بسیار فوق العاده به نظر می‌رسد. بهره‌مندی از دو لنز ۱۶ مگاپیکسلی که یکی از دیافراگم f/1.6 استفاده می‌کند و دیگری f/1.9. دوربین اصلی هم از همه‌ی ویژگی‌های مورد نیاز مثل PDAF، OIS‌ و Laser AF معروف ال جی پشتیبانی می‌کند. اما به نظر در عمل قدرت بالایی را از خود به نمایش نمی‌گذارد.

وبسایت معروف DxOMark کارایی دوربین G7 تینکیو را «خوب» گزارش کرده اما نه آنقدر خوب که بتواند یکی از بهترین‌ها باشد. رنگ‌ها در این دوربین مطلوب هستند اما فوکوس اتوماتیک -که همیشه یکی از نقاط قوت دوربین‌های ال جی بود- قابل قبول عمل نمی‌کند.

در این بررسی همچنین به این نکته اشاره شده که بوکه در نگاه اول مطلوب به نظر می‌رسد اما با نگاهی نزدیک تر به عکس‌ها متوجه می‌شوید که چنین نیست.

بین سازندگان اصلی تلفن‌های هوشمند، ال جی و HTC‌ همیشه از جمله شرکت‌هایی بوده‌اند که در رقابت‌ بین تلفن‌های هوشمند خوب عمل نمی‌کردند. هرچند HTC با U12 پلاس توانسته عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارد اما ال جی تنها می‌تواند خود را بالاتر از غول قدیمی تلفن‌های هوشمند یعنی سونی ببیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۲۸ مهر ۱۳۹۷

    چه ربطی به اچ تی سی سونی داشت واقعا که ، بعدشم طبق چه سندی شما بریدی و دوختی و شل کردی نمره دادیو سایت ساختی و بالا پایین کردی و نظر سنجی کردیو .. .

مطالب پیشنهادی