ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار مشترکین اینترنت در ایران
تکنولوژی

83 درصد کاربران آنلاین ایران از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند

آخرین وضعیت استفاده ایرانی‌ها از اینترنت پرسرعت تا پایان خردادماه سال ۹۷ حکایت از این دارد که تعداد مشترکان آنلاین به بیش از 70 میلیون نفر رسیده که بیش از 60 میلیون آن را کاربران ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

آخرین وضعیت استفاده ایرانی‌ها از اینترنت پرسرعت تا پایان خردادماه سال ۹۷ حکایت از این دارد که تعداد مشترکان آنلاین به بیش از 70 میلیون نفر رسیده که بیش از 60 میلیون آن را کاربران اینترنت پرسرعت موبایل تشکیل می‌دهند. آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد که نفوذ اینترنت ثابت یا ADSL یک رشد خطی بوده در حالی که نفوذ اینترنت موبایل در کشور شیب صعودی نسبتا تندی داشته است.

بر اساس این آمار، تعداد مشترکان اینترنت باندپهن به ۷۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۸۷۷ نفر رسیده است که از این تعداد به طور دقیق، ۱۲ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۵۰ نفر مشترک اینترنت ثابت (ADSL) و ۶۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۸۲۷ نفر کاربر اینترنت پرسرعت موبایل هستند.

همچنین بررسی نشان می دهد که ضریب نفوذ اینترنت در ایران به مدد توسعه موبایل باندپهن به ۸۸.۸۶ درصد رسیده است. براین اساس ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت ۱۵.۷۰ درصد و ضریب نفوذ اینترنت موبایل ۷۳.۱۶ درصد عنوان شده است.

از لحاظ فناوری‌های دسترسی به اینترنت نیز، اینترنت موبایل و فناوری‌های ۳G و ۴G با ۸۲ درصد دربرگیری در رده نخست قرار دارد. در ادامه این آمار نشان داده شده که پس از فناوری نسل سوم و چهارم موبایل، ۱۲درصد کاربران به اینترنت ADSL دسترسی دارند و ۳ درصد به اینترنت وای فای و ۲درصد از طریق TD-LTE به اینترنت وصل می‌شوند.

آمار فوق که در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته، نگرانی‌ها و اعتراضات FCPها را بار دیگر پررنگ می‌کند. این شرکت‌ها اعتقاد دارند که فروش اینترنت توسط اپراتورها همراه با یک دامپینگ قیمتی همراه است و رقابت ناسالمی شکل گرفته است، با این حال برخی از دیگر افراد همچون «باقر صمدی» مدیربازاریابی ایرانسل در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرده‌اند که نرخ آنها از کف قیمتی که قانون برای اپراتورها تعیین کرده بالاتر است و آنها برای بیزینس خود و توان مالی مشتریان خود قیمت‌ها را حدالامکان پایین‌ نگه داشته‌اند.

برخی دیگر از کارشناسان و دولتمردان همچون «حسین فلاح جوشقانی»، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز معتقدند که سرویس اینترنت ADSL در ایران پیشرفت محسوسی نکرده و کیفیت کنونی آن باعث می‌شود که مشترکین به سمت اینترنتی پرسرعت‌تر یعنی اینترنت موبایل بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    شوهر
    لایک
    مخ زنی
    و...

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    از آدم خسیسی مثل من انتظار نداشته باشید که از نت موبایل استفاده کنم?

  • herogame
    herogame | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    اینترنت چند نسل قبل رو با اسم های جدید و تعریف های خنده دار به مردم فرو میکنن و بعد از توش آمار هم در میارن و به خودشون می بالن!!! اینجا دیگه از جهان سوم گذشته به 5 - 6 رسیدیم با وجود این حکومت ?

  • enrix
    enrix | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    وقتی اینترنت ثابته با قیمتت معمولی با سرعت و کیفیت پایین ارائه میشه باید منتظر بیشتر از این باشیم! اونوقت معاون وزیر میاد گله میکنه اینترنت مبایل ارزونه و در تموم جهان ولی گرونه! اگه راست میگید بیایید اینترنت ثابت رو هم مث مال اونا کنید بعدش اینترنت مبایل رو دو برابره اونا گرون کنید! کار سختی هم نیست بفرمایید : xFinity.com اینم از اینترنت ثابت اونا!از 20 دلار تا 300 دلار! حجم نامحدود و سرعت پایه 25 مگابیت! یا علی شروع کنید . حاضرید اینم بگید؟؟؟

    • enrix
      enrix | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

      جناب وزیر گفتن فلان کشورها اینترنت مبایل گرونه! اینم لیستی
      از شرکت های اینترنت ثابت برسونید به دست معاون عزیز و گرامی
      نه حجم تعریف کردن برای سرویس هاشون نه مصرف منصفانه
      تازه سرعت پایه هم از 25 و 50 مگابیت شروع میشه الی آخر
      att.com/internet/internet-services.html
      tdstelecom.com
      frontier.com
      cox.com

      • moh1365
        moh1365 | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

        مهندس داری اشتب میزنی اینا که شما لیست کردید بردبند هستند روی فیبر نوری والا همونجا هم adsl روی سیم مسی گرونه، ما باید از adsl سوییچ کنیم رو فیبر که ماشالله اونا که مجوزش رو گرفتن دارن کار پاس کاری میکنند

مطالب پیشنهادی