ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دفاع مدیر بخش تحقیق و توسعه ب ام و از خودروهای دیزلی؛ آینده الکتریکی یک شبه رخ نمی دهد

روند کنونی حاکم بر صنعت خودرو نشان می دهد که آینده متعلق به اتومبیل های برقی است. در حال حاضر بیشتر شرکت های بزرگ برنامه هایی را برای تولید این دسته از وسایل نقلیه تدوین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

روند کنونی حاکم بر صنعت خودرو نشان می دهد که آینده متعلق به اتومبیل های برقی است. در حال حاضر بیشتر شرکت های بزرگ برنامه هایی را برای تولید این دسته از وسایل نقلیه تدوین کرده و مشغول توسعه پلتفرم های مخصوص برای مدل های الکتریکی هستند.

با وجود تثبیت این روند، هنوز مدیرانی وجود دارند که دیدگاهی متفاوت درباره آینده الکتریکی داشته باشند. آقای Klaus Fröhlich مدیر بخش تحقیق و توسعه ب ام و یکی از این افراد است که اخیرا در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس در مصاحبه با یکی از نشریات به نکات جالبی اشاره کرده است.

klaus-frohlich ب ام و دیزلی

این مدیر 58 ساله مباحث موجود در رابطه با حمل و نقل الکتریکی را کمی غیر منطقی تلقی کرده و افزوده که این پدیده یک شبه شکل نخواهد گرفت. وی همچنین گرایش و سازگاری همزمان همه بازارها با خودروهای برقی را کمی خوشبینانه پنداشته است.

آقای Fröhlich تولید 30 درصد از محصولات ب ام و با پیشرانه های تمام الکتریکی و هیبریدی تا سال 2030 را بسیار خوشبینانه دانسته و اضافه کرده که در این صورت نیز باز هم حدود 85 درصد از تولیدات این کمپانی با یک موتور درون سوز به دست مشتری خواهند رسید.

به اعتقاد مدیر بخش تحقیق و توسعه ب ام و، بخش اعظمی از بازارهای جهان به مدتی طولانی به موتورهای درون سوز وابسته خواهند ماند. به همین خاطر باواریایی ها برخلاف برخی خودروسازان دیگر کماکان به تولید موتورهای دیزلی ادامه خواهند داد.

در حال حاضر اتحادیه اروپا قوانین سفت و سختی را بر علیه موتورهای دیزلی تصویب کرده که این مساله باعث کاهش محبوبیت این دسته از موتورها شده است. با وجود این آقای Fröhlich مخالف قوانین مذکور بوده و موتورهای دیزلی ساخت ب ام و را در نوع خود پاک ترین می داند.

وی در این باره گفته:

اکنون سیاستمداران اروپایی منتقد اصلی موتورهای دیزلی شده و خواستار حذف آنها هستند. اما از لحاظ تولید CO2 و محبوبیت در نزد مشتریان، موتورهای دیزلی مدرن یک راهکار مناسب به شمار می روند؛ به ویژه برای خودروهایی که نیاز به عملکردی بالا دارند.

علی رغم وفاداری ب ام و به موتورهای درون سوز، آقای Fröhlich پذیرفته که در آینده شاهد تولید مدل های کمتری با موتورهای دیزلی خواهیم بود. برای مثال پیشرانه قدرتمندی مثل M50d به دلیل کوچک شدن بازار آن و عدم سازگاری با قوانین مربوط به میزان آلایندگی به کلی کنار خواهد رفت.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی