ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Game Center
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به گوگل پلی در سالگرد ۱۰ سالگی آن

براساس گزارش موسسه ای به نام App Annie که به مناسبت دهمین سالگرد راه اندازی اندروید مارکت (حالا گوگل پلی) منتشر کرده، در سال ۲۰۱۷ میلادی میزان دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی به دو برابر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

براساس گزارش موسسه ای به نام App Annie که به مناسبت دهمین سالگرد راه اندازی اندروید مارکت (حالا گوگل پلی) منتشر کرده، در سال ۲۰۱۷ میلادی میزان دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی به دو برابر اپ استور رسیده و ۷۰ درصد از کل سهم جهانی را به خود اختصاص داده است. این گزارش همچنین به ارائه اطلاعاتی در خصوص وضعیت بازار گوگل پلی و عادات کاربران اندروید پرداخته است.

براین اساس علیرغم سهم بزرگ دانلودها، گوگل پلی تنها ۳۴ درصد از هزینه های صرف شده روی اپ ها را به خود اختصاص داده است که این رقم برای اپ استور برابر با ۶۶ درصد در سال ۲۰۱۷ بوده و تغییر محسوسی نسبت به سالیان قبل نداشته است.

گوگل پلی

این ارقام تغییر چندانی را نسبت به اطلاعات مننتشر شده در سالیان اخیر در رابطه با این دو مارکت (اندروید و iOS) نشان نمی دهند. به بیان دیگر گوگل همواره به لطف تعداد بالای موبایل های اندرویدی موجود در بازار (از جمله فراگیری موبایل های ارزان قیمتش در بازارهای نوظهور) بیشترین سهم را از نظر تعداد دانلود داشته است. با این حال اما اکوسیستم اپل همواره بیشترین درآمدزایی را از اپلیکیشن ها به خود اختصاص داده است.

App Annie همچنین در گزارش خود اشاره داشته که بالغ بر نیمی از بودجه صرف شده در گوگل پلی از منطقه آسیا-اقیانوسیه بوده است. ژاپن بزرگ ترین بازار در تمام دوران بوده و با صرف بودجه ای در حدود ۲۵.۱ میلیارد دلار برای خرید اپ ها و خریدهای درون برنامه ای در صدر جدول جهانی قرار دارد. بعد از ژاپن آمریکا با صرف بودجه ۱۹.۳ میلیارد دلار جایگاه دوم را در اختیار دارد و کره جنوبی با صرف ۱۱.۲ میلیارد دلار جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

البته این شرکت بخشی از موفقیت گوگل پلی در ژاپن را به صورت حساب هایی نسبت داده که اپراتورها برای کاربرانشان صادر می کنند. این مساله موجب شده که بودجه صرف شده از سوی کاربران در کشورهایی نظیر کره جنوبی، تایوان، تایلند و سنگاپور افزایشی قابل توجه پیدا کند. اگر می خواهید بدانید که بیشترین هزینه توسط کاربران صرف کدام اپ ها می شود باید بگوییم که بازی ها. طبق این گزارش بازی ها ۴۱ درصد از کل دانلودها را به خود اختصاص داده اند در حالی که ۸۸ درصد از کل هزینه های صرف شده مربوط به آنها بوده است.

غیر از بازی ها هم هزینه هایی که برای اشتراک درون برنامه ای صرف شده، رشد درآمدها را به دنبال داشته است. سایر اپلیکیشن های غیر از بازی نیز سال گذشته ۲.۷ میلیارد دلار از کل درآمدها را به خود اختصاص دادند و از هر ۵ اپلیکیشن ۴ موردشان دارای الگوی اشتراکی بودند. البته باید اشاره کنیم اپلیکیشن لاین که رتبه یک را در این بخش داشته (اپ های غیر بازی با بالا ترین درآمد) و بعد از آن اپ های اشتراکی نظیر تیندر، پاندورا، نتفلیکس و HBO NOW قرار داشته اند.

علاوه بر این موارد App Annie الگوهای استفاده از اپ ها توسط کاربران اندروید را نیز مورد بررسی قرار داده است و دریافته که کاربران عموما تمایل دارند اپ های زیادی برای دانلود روی موبایل هایشان داشته باشند. در برخی از بازارها از جمله آمریکا و ژاپن کاربران اندرویدی نیز بالغ بر ۶۰ اپ را روی موبایل هایشان نصب کرده اند و هر ماه بالغ بر ۳۰ اپ را مورد استفاده قرار داده اند.

در این بخش استرالیا، آمریکا و کره جنوبی پیشتاز بوده اند و کاربران ساکن در این کشورها بالغ بر ۱۰۰ اپ را روی تلفن های همراهشان نصب کرده اند.

این گزارش همچنین نگاهی به بزرگ ترین بازی ها و اپ های تمام دوران (از نظر تعداد دانلود و بودجه صرف شده) داشته و باید بگوییم که اطلاعات ارائه شده در این بخش چندان هم شگفتی آفرین نبوده اند. برای مثال اپلیکیشنی نظیر فیسبوک از نظر میزان دانلود در صدر لیست قرار داشته و سرویس های اشتراکی نیز از نظر میزان بودجه صرف شده توسط کاربران بالاترین جایگاه جدول را به خود اختصاص داده اند.

App Annie همچنین خاطر نشان کرده که گوگل پلی از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون حدود ۱۰ میلیون اپ را منتشر کرده است که البته همگی شان هم اکنون در مارکت اندروید وجود ندارند و نزدیک به ۲.۸ میلیون عدد از آنها در گوگل پلی قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱ آبان ۱۳۹۷

    دو هفته هست گوگل پلی من بدون فیلتر شکن کار نمی کنه
    یه بار هم پاک کردم و دوباره نصبش کردم
    مشکل چی می تونه باشه ?

مطالب پیشنهادی