ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فایرفاکس 63 با تدابیر امنیتی جدید منتشر شد

موزیلا ساعاتی پیش از انتشار نسخه جدید مرورگر محبوب خود خبر داد. فایرفاکس 63 در این نسخه به قابلیتی تحت عنوان Enhanced Tracking Protection مجهز شده که می‌تواند برای حفاظت از حریم خصوصی شما، ترکرهای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

موزیلا ساعاتی پیش از انتشار نسخه جدید مرورگر محبوب خود خبر داد. فایرفاکس 63 در این نسخه به قابلیتی تحت عنوان Enhanced Tracking Protection مجهز شده که می‌تواند برای حفاظت از حریم خصوصی شما، ترکرهای تبلیغاتی شخص ثالث را مسدود کند. در این صورت دیگر قادر به ردیابی فعالیت‌های شما در محیط وب نخواهند بود.

مدتی هست که موزیلا در انتشار آپدیت‌های فایرفاکس، به طور ویژه‌ای روی دیتا و مسئله حریم خصوصی متمرکز شده. به عنوان مثال، قرار است که در آپدیت‌های بعدی قابلیت مسدودسازی ترکرها به طور پیشفرض در فایرفاکس فعال شود.

فایرفاکس 63

اما فعلا در نسخه 63 ویژگی Enhanced Tracking Protection از همان ابتدا فعال نیست و باید به طور دستی توسط کاربر راه‌اندازی شود. با این کار، مرورگر موزیلا تمام ترکرها یا کوکی‌های دارای ردیاب در وبسایت‌ها را مسدود خواهد کرد. البته گزینه‌ای هم برای وبسایت‌های مورد اطمینان کاربر در نظر گرفته شده که از مسدودسازی کوکی‌های آنها جلوگیری به عمل می‌آورد.

آپدیت جدید فایرفاکس، ویژگی دیگری را هم برای آن به ارمغان آورده که در صفحه New Tab مشاهده می‌کنید. حالا در این صفحه وبسایت‌های مورد علاقه کاربر به طور خودکار حک می‌شوند تا دسترسی آسان‌تری به آنها انجام بگیرد.

همچنین پشتیبانی از میانبرهای سیری هم به نسخه iOS اپلیکیشن اضافه شده تا بتوانید تب‌های جدید را از طریق دادن فرمان صوتی به سیری باز کنید. و در نهایت، مرورگر حالا تم سیاه و سفید خود را با تنظیمات سیستم عامل ویندوز مطابقت می‌دهد. برای دانلود فایرفاکس 63 می‌توانید همین حالا به وبسایت موزیلا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی