ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مشکلات مدیریتی ناسا موجب گم شدن بسیاری اشیا گرانبها شده است

گزارش شده که مشکلات مدیریتی ناسا طی ده سال اخیر موجب شده که اشیاء بسیار گرانبهایی نظیر خاک ماه، کنترلر‌های دستی پروازهای فضایی قدیمی و کاوشگر آزمایشی ماه گم شوند. این گزارش که توسط اداره ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

گزارش شده که مشکلات مدیریتی ناسا طی ده سال اخیر موجب شده که اشیاء بسیار گرانبهایی نظیر خاک ماه، کنترلر‌های دستی پروازهای فضایی قدیمی و کاوشگر آزمایشی ماه گم شوند. این گزارش که توسط اداره بازرسی کل ناسا منتشر شده، به بررسی نحوه نگهداری از دارایی‌های تاریخی این آژانس فضایی پرداخته و مشخص شده که علیرغم افزایش امنیت پروسه‌های مختلف در این آژانس، تا به حال تعدادی زیادی شئ منحصر به فرد از اموال سفر‌های فضایی گم شده یا توسط کارمندان قدیمی آن دزدیده شده است.

ناسا

ناسا دو نوع دارایی تاریخی در اختیار خود دارد و باید امنیت و ایمنی آنها را تامین کند. یکی اموال حقیقی این آژانس نظیر ساختمان‌‌ها و سکوی آزمایشی است که هم اکنون از آنها برای انجام ماموریت‌های فضایی استفاده می شود. دیگر اموال ناسا، در واقع اشیائ شخصی نظیر لباس‌های فضانوردی و ابزار دیگر است که دیگر نیازی به آنها نبوده اما اهمیت تاریخی زیادی دارند.

حال مسئولین اداره‌ی کل بازرسی ناسا متوجه شده‌اند که بیشتر دارایی های حقیقی این آژانس فضایی ۴۰ سال یا بیشتر عمر دارند و نیاز است بررسی و تعمیر شوند. البته ناسا دیگر به برخی از تاسیسات خود نیازی ندارد و تنها سعی دارد آنها را نگاه دارد تا اگر نیازی بود سراغشان برود. این تصمیم موجب شده که هزینه‌های نگهداری زیادی برای این تاسیسات به ارمغان آید.

ناسا

علاوه بر این گفته شده که ناسا برخی از اشیاء گرانبهای خود را به علت در اختیار نداشتن آمار دقیق گم کرده است. بر اساس این گزارش، یک بسته خاک واقعی کره ماه گم شده و سازمان FBI پس از پیدا کردنش، آن را در یک حراجی فروخته است.

پس از این اتفاق ناسا سعی کرده خاک ماه را دوباره به دارایی های خود اضافه نماید اما دادگاه ایالات متحده، این آژانس را مجبور کرده تا این خاک را به خریدارش بازگرداند. علاوه بر این تا به حال اشیائ زیادی متعلق به این آژانس فضایی نظیر کاوشگر آزمایشی ماه نیز گم شده و در حراجی‌های مختلف به فروش رفته است. بنابراین آژانس فضایی مذکور نیاز دارد فکری به حال مدیریت اموال خود بکند.

 

تماشا کنید: ویدیویی ۶۰ ثانیه‌ای به مناسبت ۶۰ سالگی ناسا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲ آبان ۱۳۹۷

    گم شده یا دزدی شده؟؟؟ مسائله اینست....

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲ آبان ۱۳۹۷

    وقتی دکل نفتی با اون بزرگی گم میشه و تا حالی پیدا نشده چه گله ای داشته باشیم. دیجیاتو بهتره از مشکلات داخلی خودمون بگه

  • saeed khorsand
    saeed khorsand | ۲ آبان ۱۳۹۷

    جمعداری اموال رایورز و بهشون معرفی کنید ? ? ?

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۲ آبان ۱۳۹۷

    وقتی تعدادی ایرانی جایی حضور داشته باشند خوب طبیعی هست که مشکل مدیریتی باشه

    • enrix
      enrix | ۳ آبان ۱۳۹۷

      اینکه چن تا دزد وجود داشته باشن دلیل نمیششه همه دزد باشن! ضمن اینکه این ایرانیا اگه دزد بودن همون روز اول اخراج میشدن از اونجا چرا هی ارتقا میگیرن به سمت های بالاتر میرن نکنه اونجا کشکه؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی