ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کاهش 50 درصدی تلفات ناشی از آلودگی هوا؛ نتیجه قوانین موثر زیست محیطی در آمریکا

هرچند نمی توان با قاطعیت نظر داد و یک اظهار نظر صد درصدی چندان قابل استناد نیست اما به طور کلی گفته می شود که کیفیت هوا در ایالات متحده بهبود یافته است. در گزارش ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

هرچند نمی توان با قاطعیت نظر داد و یک اظهار نظر صد درصدی چندان قابل استناد نیست اما به طور کلی گفته می شود که کیفیت هوا در ایالات متحده بهبود یافته است.
در گزارش های اخیر ناسا و سازمان حمایت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) عنوان شده است که مرگ و میر آمریکایی ها بر اثر آلودگی هوا در بین سالهای 1990 تا 2010 میلادی در حدود 47 درصد کاهش یافته و به 71 هزار نفر در سال رسیده است.
محققان با اندازه گیری سطح دو آلودگی (اوزون و PM2.5 شاخص کیفیت هوا) در یک شبیه سازی کامپیوتری 21 ساله و مقایسه آن با داده های متغیر، علت های مرتبط با مرگ در اثر آلودگی هوا مانند بیماری های مزمن قلبی و ریوی را مورد بررسی قرار دادند.

کیفیت هوا

بنا به گفته آن ها عمدتا مرگ و میرها کاهش یافته و علت این موضوع نیز به سختگیری های مقرراتی فدرال در بازه ی زمانی یاد شده، به ویژه قانون هوای پاک و درخواست فراخوان 2002 NOx، مرتبط می باشد.قوانین خاص مربوط به محدود کردن انتشار گازهای آلاینده توسط خودرو ها نیز در این مهم موثر بوده است.
محققان معتقدند این قوانین به حد کافی تغییرات مثبتی را در شیوه زندگی مردم، بهبود مصرف برق توسط آن ها و رفت و آمد های طولانیشان ایجاد کرده است .

تیم تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیای شمالی که درخصوص کیفیت هوا و آلودگی آن در سال های اخیر تحقیقات جامعی را انجام داده عنوان کرده است که سخت گیری ها و وضع قوانین بیشتر در سال های اخیر مانند قانون آلودگی هوا در سال 2011 به احتمال زیاد در بهبود یافتن کیفیت هوا در سال های اخیر نقش قابل توجهی داشته است. این تیم تحقیقاتی به دنبال آن است که با استفاده از داده های سال 2010 از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در این دوره زمانی مطلع شود.

سوال اصلی این است که آیا میزان آلودگی در حال کاهش است؟

در خصوص پاسخ به این سوال عوامل متعددی مطرح می شود. داستان دیگری که محققان را نگران میکند موضع ضد علمی دولت ایالات متحده و سیاست های غلط قانونی است که این دولت در خصوص محیط زیست در پیش گرفته است. کیفیت هوا می تواند بهبود یابد در صورتی که همکاری های لازم صورت پذیرد. به علاوه، فناوری ها و تکنولوژی های مرتبط با این موضوع نیز به سرعت در حال پیشرفت است و می توان برای حل این مشکل کمک فراوانی کند. افزایش مصرف انرژی پاک، وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی و استفاده کمتر از خودروهای شخصی می توانند بسیار در این خصوص کمک کننده باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۴ آبان ۱۳۹۷

    اگر اخبار آمریکا و مربوطات آنان رو‌حذف کنید، همه چی خلوته خلوت خواهید شد، شمام آمریکا‌رو تحریم کنید، چند وقت بگذره مردم فراموش میکنند اصلا آمریکا کجاست

    • Arsalan Arghavan
      Arsalan Arghavan | ۴ آبان ۱۳۹۷

      ?

    • mortezaniksard
      mortezaniksard | ۵ آبان ۱۳۹۷

      صدا و سیما به نخبه هایی مث تو نیاز داره،برو تا از دست نرفتی...

    • آریا
      آریا | ۵ آبان ۱۳۹۷

      اگه اخبار امریکا رو حذف کنن ، دیگه خبری در مورد علم و تکنولوژی ندارن که بذارن پس تعطیل باید کنن

مطالب پیشنهادی