شرکت رباتیک ABB که در سوئیس استقرار دارد اخیرا اعلام کرده مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار را برای ساخت یک کارخانه رباتیک پیشرفته در شانگهای صرف خواهد کرد و قرار است که در این کارخانه از ربات ها برای ساخت ربات ها استفاده گردد.

این شرکت قرار است برای عملیاتی سازی پروژه خود از ربات های اصطلاحا تک-بازوی YuMi استفاده نماید که زمانی رهبری یک ارکستر زنده را بر عهده داشته و قبل از آن نیز برای مونتاژ قطعات کوچک به کار رفته است.

استفاده از ربات تک بازو برای ساخت کارخانه ربات سازی

این شرکت همچنین در نظر دارد که از نرم افزار SafeMove2 خود در کارخانه رباتیک شانگهای استفاده گسترده ای نماید؛ به لطف این نرم افزار ربات های YuMi و دیگر ماشین های خودکار می توانند با ایمنی کامل در مجاورت نیروهای انسانی مشغول به کار و تولید شوند.

ABB همچنین اعلام کرده که هدفش از اجرای این پروژه آن است که تاسیسات شانگهای را به پیشرفته ترین کارخانه رباتیک دنیا بدل نماید. این شرکت حتی قصد دارد یک مرکز توسعه و تحقیق را برای تسریع فعالیت هایش در زمینه هوش مصنوعی راه اندازی کند. علاوه بر اینها ABB اعلام کرده که قصد دارد انواع بیشتری از این ربات ها را برای شرکت های چینی از جمله خودروسازان و همچنین تولید کنندگان قطعات الکترونیک بسازد. گفتنی است که چین هم اکنون عنوان دومین بازار بزرگ برای این کمپانی سوئیسی را بعد از آمریکا در اختیار دارد و کارخانه جدیدی که قرار است در شانگهای تاسیس شود می تواند حضور آن در بازار را پررنگ تر از قبل نماید. این شرکت ابراز امیدواری کرده که تاسیسات ۷ هزار متر مربعی خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ به بهره برداری برساند.