ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاوشگر خورشیدی پارکر
علمی

کاوشگر خورشیدی پارکر رکورد نزدیک‌ترین فاصله یک شی بشری به خورشید را شکست

کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا اخیراً رکوردی را شکسته که پیش از این به فضاپیمای آلمانی-آمریکایی Helios 2 تعلق داشت؛ پارکر حالا نزدیک ترین شی ساخت بشر به خورشید است. گفتنی است که رکورد پیشین در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا اخیراً رکوردی را شکسته که پیش از این به فضاپیمای آلمانی-آمریکایی Helios 2 تعلق داشت؛ پارکر حالا نزدیک ترین شی ساخت بشر به خورشید است. گفتنی است که رکورد پیشین در سال 1976 به ثبت رسیده بود و جالب است که کنار زدن آن بیش از 40 سال زمان برد.

ناسا دستیابی به این نقطه عطف را امروز اعلام کرد و افزود که بنابر محاسبات تیمش، کاوشگر خورشیدی پارکر هم اکنون رکورد فاصله 26.55 میلیون مایلی از خورشید را شکسته است. لازم به اشاره است که این رکورد تازه احتمالاً برای مدت های طولانی شکسته نشود؛ زیرا ماموریت پارکر قرار است در سال 2024 میلادی به پایان برسد. ناسا انتظار دارد تا آن زمان، فاصله این کاوشگر تا خورشید به 3.83 میلیون مایل کاهش یافته باشد.

کاوشگر خورشیدی پارکر

کاوشگر خورشیدی پارکر رکورد فضاپیمای Helios 2 را تنها 78 روز پس از پرتاب شکست. علاوه بر این فاصله رکوردشکن از خورشید، ناسا انتظار دارد که پارکر رکورد سریع ترین فضاپیمای مرتبط با خورشید را نیز تا پایان امشب بشکند. این رکورد هم اکنون به Helios 2 تعلق دارد و معادل 153 هزار مایل بر ساعت است. به گفته ناسا، تیم متخصصین این سازمان فضایی اطلاعات این چنینی را از طریق یک شبکه عمیق فضایی دریافت می کنند. با این شبکه، فضاپیمای پارکر پینگ می شود و با بازگشت پینگ به مبدا دقیق، محاسبه سرعت امکان پذیر خواهد بود.

سازمان فضایی آمریکایی توضیح می دهد که نخستین برخورد خورشیدی پارکر در روز 31 اکتبر آغاز می شود که به تبع آن، حرکت به سوی خورشید با سرعت بیشتری صورت می گیرد و پارکر را در روز پنجم نوامبر به «نزدیک ترین» نقطه ممکن به خورشید خواهد رساند. ناگفته نماند که در این بین تصاویری بی سابقه از خورشید ثبت و به زمین ارسال خواهد شد که می توانند درهای تازه ای به اکتشاف هرچه بیشتر خورشید و رسیدن به پاسخ سوالات بی شمار باز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی