ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پس نسخه پی سی بازی Red Dead Redemption 2 کجاست؟

چند روزی از عرضه بازی Red Dead Redemption 2 می‌گذرد و خبری از نسخه پی سی این بازی نیست. همه کنسول گیمرها مشغول گشت و گذار در بازی هستند و هر شبکه اجتماعی را که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

چند روزی از عرضه بازی Red Dead Redemption 2 می‌گذرد و خبری از نسخه پی سی این بازی نیست. همه کنسول گیمرها مشغول گشت و گذار در بازی هستند و هر شبکه اجتماعی را که باز می‌کنید تصاویر و ویدیوهای بازی Red Dead Redemption 2 از آن می‌بارد ولی سوال و پرسش اصلی اینجا است: پس نسخه پی سی بازی کجاست؟

پاسخ کوتاه: 'فعلا' خبری نیست.

پاسخ بلند و پر جزئیات: ورژن پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان ایکس Red Dead Redemption 2 از لحاظ جلوه‌های گرافیکی نسبت به نسخه‌های معمولی برتری دارد، بنابراین راک استار زمان کافی برای بهبود ویژگی‌های تصویری را گذاشته و ورژنی فراتر از نسخه استاندارد بازی همین حالا عرضه کرده.

کاربران در فروم ردیت بارها و بارها درخواست نسخه پی سی را داده‌اند، جامعه مادبازها هم برای ساخت مادهای مختلف از بازی هیجان و شوق دارند. حتی شرکت Devolver Digital هم در توییتر با اشاره به انتشار نسخه پی سی بازی، با این ماجرا شوخی کرد.

بازی Red Dead Redemption 2

درخواست طرفداران برای ساختن نسخه پی سی از سری بازی Red Dead چیز جدیدی نیست و در اصل از ۸ سال قبل آغاز شده، از زمانی که طرفداران نسخه پی سی GTA 4 خودشان را به آب و آتش زدند تا Red Dead Redemption را هم روی پی سی با ماد اجرا کنند. مدت‌ها قبل در سال ۲۰۱۱، راک استار به ماجرای عدم عرضه نسخه اول روی پی سی اشاره کرد و گفت:

ما می‌دانیم که فقط یک عنوان در برنامه انتشار پی سی ما غایب است که آن بازی البته Red Dead Redemption است و البته آگاه هستیم که بعضی از کاربران درخواست آن را دارند. تمام چیزی که ما می‌توانیم بگوییم این است که هر زمان برای ما امکان‌پذیر (از نگاه تکنیکی، توسعه و تجاری) باشد یک بازی را برای پی سی (یا هر پلتفرم مشخص دیگری) عرضه کنیم این کار را می‌کنیم. متاسفانه این مسئله صد در صد اوقات برای همه پلتفرم‌ها صادق نیست.

راک استار اما هیچ وقت نسخه پی سی Red Dead Redemption را عرضه نکرد و زمان معرفی شماره دوم هم فقط اسم پلتفرم‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان را آورد. خبری از پی سی نبود و هنوزم نیست. به جز اشاره‌های ظریف مثل رزومه لینکداین یا لیست شدن بازی در فروشگاه‌ها. راک استار اما ساکت است.

همه این‌ها به این معنی نیست که بازی هیچ‌گاه برای پی سی عرضه نمی‌شود. در اصل بهترین مدرک موجود برای عرضه نسخه پی سی را خود راک استار در اختیارمان قرار داده که بازی قبلی‌اش یعنی Grand Theft Auto 5 در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳ برای کنسول‌ها منتشر شد.

بازی Red Dead Redemption 2

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ این شرکت اعلام کرد GTA 5 را برای پی سی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان عرضه خواهد کرد. پورت پی سی در نهایت آوریل ۲۰۱۵ عرضه شد یعنی بیش از یک سال و نیم پس از عرضه ابتدایی بازی روی ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ و شش ماه بعد از عرضه بازی روی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان.

این اولین بار نبود که نسخه پی سی یک بازی دیرتر روی پی سی می‌آمد. Grand Theft Auto 4 تقریبا هشت ماه طول کشید تا به پی سی بیاید و L.A. Noire هم شش ماه بعد از نسخه‌های کنسولی به کامپیوترها رسید.

خب همه این‌ها چه معنایی برای طرفداران Red Dead و کسانی که شدیدا مشتاق عرضه بازی روی نسخه پی سی هستند دارد؟ هنوز هیچ. راک استار نسخه پی سی را معرفی نکرده ولی می‌دانیم معرفی نکردن لزوما به معنی عدم عرضه بازی نیست و اکنون بهترین شانس برای تجربه بازی تهیه نسخه‌های کنسولی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mar_ShaL
    Mar_ShaL | ۸ آبان ۱۳۹۷

    واقعاً عالی بود تو یه پاسخ کوتاه مقاله رو گفتی من هیچ وقت مقاله ها رو کامل نمی‌خونم ممنون از نویسنده عزیز

  • Rdfd
    Rdfd | ۸ آبان ۱۳۹۷

    بند اخر جنبه مزاح داشت، حداقل تو ایران، قیمت این بازی 1و200 دیده شده!

مطالب پیشنهادی