ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاسخ اسنپ به شایعه
تکنولوژی

اسنپ به شایعه نقض حریم شخصی کاربران پاسخ داد

انحصارگری و نقض حریم شخص توسط اسنپ، موضوع داغی‌ست که در چند هفته اخیر واکنش‌ها و اعتراضات بسیاری به همراه داشته است. داستان با انتشار عکس از هشداری شروع شد که راننده اسنپ را از ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۵۶

انحصارگری و نقض حریم شخص توسط اسنپ، موضوع داغی‌ست که در چند هفته اخیر واکنش‌ها و اعتراضات بسیاری به همراه داشته است. داستان با انتشار عکس از هشداری شروع شد که راننده اسنپ را از نصب و همکاری با سایر شرکت‌های حمل و نقل آنلاین منع می‌کرد؛ موضوعی که به گفته منتقدان نشان‌دهنده دسترسی این اپلیکیشن به برنامه‌های نصب شده روی گوشی کاربران و از مصادیق نقض حریم شخصی رانندگان و البته مسافران است.

اما اسنپ این موضوع را شایعه می‌داند و در نامه‌ای صراحتا اعلام می‌کند که به هیچ عنوان اپلیکیشن‌های روی تلفن همراه مسافرانش را رصد نمی‌کند و در مورد کاربران راننده نیز همانطور که پیشتر اعلام کرده بود با اطلاع قبلی خود شخص تعدادی اپلیکیشن‌ خاص مورد مشاهده قرار می‌گیرد.

اسنپ توضیح می‌دهد که سیستم‌عامل‌های تلفن همراه امکان «رویت نام‌ اپلیکیشن‌های نصب‌شده» روی گوشی‌های هوشمند را برای همه‌ اپلیکیشن‌‌ها فراهم کرده‌ و استفاده او از این امکان در تلفن همراه کاربران راننده‌اش به معنای دسترسی به محتوای اپلیکیشن‌ها و اطلاعات شخصی آنها در تلفن‌شان نیست.

پاسخ اسنپ به شایعه

در بخش دیگری از این نامه آمده است که این سامانه حمل و نقل هوشمند برای آنکه حق انتخاب را در این رابطه به خود رانندگان واگذار کند، پیش از آغاز فعالیت‌شان، قوانین و شرایط ثبت‌نام را به آنها یادآور می‌شود و افراد با امضای قرارداد در واقع شرایط فعالیت در این سامانه را می‌پذیرند:

«محدودیت دسترسی رانندگان سایر سامانه‌های هوشمند برای حضور در ناوگان اسنپ پیش از این در شورای رقابت، به عنوان مرجع ذیصلاح در بررسی رفتارهای ضدرقابتی، بازنگری و رأی بر عدم ایجاد انحصار داده شده است. این رأی به جلسه‌ تجدیدنظر رفته و نظر مجدد اعضای شورا، متشکل از صاحب‌نظران اقتصادی و حقوقی، همچنان مشابه بوده است. بنابراین طبق نظر بالاترین مرجع تصمیم‌گیرنده در این رابطه، رفتار اسنپ به هیچ‌عنوان انحصارطلبانه و ضدرقابتی شناخته نشده است.»

چنانکه از پاسخ اسنپ مشخص است، کلیه رانندگان این سرویس حمل و نقلی در هنگام شروع به همکاری با این سامانه به تمامی قوانین آشنا هستند و پس از قبول آنها وارد این ناوگان هوشمند می‌شوند. قوانینی که اسنپ امیدوار است با توضیح در مورد آنها ابهامات به وجود آمده برای کاربران را از بین برده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۰ آبان ۱۳۹۷

    اینم یه مدل دزدیه دیگه راننده هارو تحت فشار قرار بدی اونا کار کنن تو پول در بیاری

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۹ آبان ۱۳۹۷

    قوانین اشتباه هستند.

  • رضا
    رضا | ۹ آبان ۱۳۹۷

    با گردش مالی که اسنپ داره مگه میشه حق نداشته باشه ؟

مطالب پیشنهادی