ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک هوشمند Tencent با دوربین و اپلیکیشن مخصوصش معرفی شد

کمپانی Tencent که یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی محور کشور چین به حساب می‌آید، اخیراً عینک‌ هوشمندی را معرفی کرده که شباهت زیادی به عینک‌های Spectacles کمپانی اسنپ دارد. این عینک هوشمند Weishi نام گرفته و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

کمپانی Tencent که یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی محور کشور چین به حساب می‌آید، اخیراً عینک‌ هوشمندی را معرفی کرده که شباهت زیادی به عینک‌های Spectacles کمپانی اسنپ دارد. این عینک هوشمند Weishi نام گرفته و یک دوربین در قسمت جلوی آن تعبیه شده که کاربر می‌تواند با استفاده از آن به ضبط ویدیو‌های کوتاه مختلف بپردازد.

البته شاید الگو قرار دادن عینک‌های Spectacles اسنپ چندان انتخاب هوشمندانه‌ای نباشد چرا که این عینک‌های هوشمند آن چنان عملکرد فوق العاده‌ای  در فروش نداشته‌اند و  شرکت اسنپ با عرضه‌ی اولین نسل آنها، ۴۰ میلیون دلار ضرر کرد.

با این وجود اطراف دوربین عینک هوشمند Tencent همانند Spectacles اسنپ، حلقه‌ی زرد رنگی وجود ندارد. در عوض کمپانی چینی یاد شده برای این گجت‌ها رنگ مشکی و مدلی گربه‌ای در نظر گرفته که موجب شده آنها به نسل دوم عینک‌های Spectacles اسنپ شباهت بیشتری پیدا کنند.

عینک‌ هوشمند Tencent از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی منحصر به فرد استفاده می‌کند که قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن اچ پی 720p یا 1080pفیلمبرداری کند. علاوه بر این قابلیت‌هایی نظیر کنترل از راه دور، حالت‌های فیلمبرداری مختلف، پخش زنده، پشتیبانی از بلوتوث و آپلود مستقیم به اپلیکیشن Weishi برای آن درنظر گرفته شده تا کار کاربران چینی را راحتر از پیش کند.

نام این عینک‌های یعنی Weishi در زبان ماندارین «نمایش‌های کوتاه» معنی می‌دهد و بیشتر نوجوانان چینی را هدف قرار داده تا آنها از این عینک برای فیلمبرداری ویدیو‌ای کوتاه و استفاده در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنند.

به همین منظور شرکت یاد شده همانند رقبای چینی خود یعنی TikTok اپلیکیشن مشابهی برای اشتراک گذاری ویدیو‌های کوتاه طراحی کرده تا از محبوبیت پلتفرم‌های این چنینی استفاده شود و فروش بالایی را برای عینک‌هایش رقم خورد.

عینک‌ هوشمند Weishi قرار است بیستم آبان ماه به بازار عرضه شود که همزمان با رویداد حراجی کمپانی معروف  علی بابا است مه می‌تواند فروش خوبی را برای این محصول به ارمغان آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mar_ShaL
    Mar_ShaL | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    اقایی نویسنده پخش زنده این عینک به چه صورت هست به صورت وای فای یا این که از اینترنت و مهم تر از اینا داخل ایران کار می‌کنه؟

  • mhs06
    mhs06 | ۱۳ آبان ۱۳۹۷

    آقا چرا این باگهای برنامه رو توی ورژن موبایل برطرف نمیکنید؟ از زمان تغییر فرمت ، این باگها وجود داره اما انگار نمیتونین برطرفشون کنین

مطالب پیشنهادی