ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عمر باتری تلفن های هوشمند
تکنولوژی

واشنگتن پست: عمر باتری پرچمداران ۲۰۱۸ از رقبای قدیمی شان کمتر است

نشریه واشنگتن پست در تازه ترین گزارش خود مدعی شده که عمر باتری تلفن های هوشمند امروزی جدید در قیاس با رقبای قدیمی ترشان کاهش یافته است. در واقع اینطور به نظر می رسد که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

نشریه واشنگتن پست در تازه ترین گزارش خود مدعی شده که عمر باتری تلفن های هوشمند امروزی جدید در قیاس با رقبای قدیمی ترشان کاهش یافته است. در واقع اینطور به نظر می رسد که تمامی تولیدکنندگان بزرگ موبایل چرخه عمر باتری موبایل هایشان را کاهش داده اند که البته گلکسی نوت ۹ سامسونگ، آیفون XR و چند دستگاه انگشت شمار دیگر از این قاعده مستثنی هستند.

در انجام این بررسی با ۱۳ تلفن هوشمند به صورت مستمر وبگردی شد و مشخص گردید که مدل های مربوط به سال ۲۰۱۸ (به رنگ آبی) نسبت به محصولات قدیمی تر (با رنگ خاکستری) عملکرد ضعیف تری را از خود به نمایش می گذارند.

باتری تلفن های هوشمند ۲۰۱۸

خبرنگار واشنگتن پست بعد از انجام آزمایشات گسترده روی باتری تلفن های هوشمند دریافته که موبایل های محبوب (چه در اکوسیستم اندروید و چه iOS) با افت قابل توجه عمر باتری در قیاس با مدل های قبلی روبرو شده اند.

این خبرنگار تست هایی را روی پیکسل ۳، آیفون XS، سامسونگ گلکسی نوت ۹ و در نهایت برخی دستگاه های دیگر انجام داده و دریافته که عمر باتری موبایل های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال به مراتب بیشتر از مدل های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال است و به همین نحو آیفون XS نیز رقابت را به نسل قبلی خود یعنی آیفون X باخته است. اما خبر خوب آنکه آیفون XR ظاهرا از این لحاظ با مشکل خاصی روبرو نیست و باتری آن نسبت به دیگر آیفون های 2018 بهتر است.

دستگاه های پیشرفته نظیر آیفون XR و گلکسی نوت 9 در اصل بهترین عملکرد را در تست های مختلف از خود به نمایش گذاشتند و در صدر این جدول قرار گرفتند. روی هم رفته به نظر می رسد دستگاه هایی که جثه بزرگ تری دارند عمر باتری بهتری دارند. در جدول بالا می توانید مقایسه این موبایل ها را با هم مشاهده کنید.

خبرنگار واشنگتن پست برای انجام این مقایسه از یک نورسنج کمک گرفت تا سطح روشنایی تلفن های هوشمند را اندازه بگیرد و با کمک یک اسکریپت وبسایت ها را به صورت خودکار از بالا به پایین با کمک این گوشی ها مشاهده کرد و در نهایت مدت زمانی که باتری هر کدام از این گوشی ها دوام می آوردند را اندازه گیری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

    قاعدتا"بخاطر رزولوشن بالاتر مصرف باتری هم بیشتر میشه در تستهای گوشیهای اندرویدی هم مشخص شد با پایین آوردن رزولوشن ماندگاری باتری بیشترخواد شد
    در آیفونها که رزولوشن ثابته ولی XR بیشتر از بقیه آیفونها ماندگاری باتری داره

    • آریا
      آریا | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

      خواهد

  • ed.salvatore
    ed.salvatore | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

    به باتری ربطی نداره ، ال سی دیه . xs , xs max اولدن

    • Ghasem shikhy
      Ghasem shikhy | ۱۶ آبان ۱۳۹۷

      منظورشون از ال سی دی صفحه نمایش گوشی است

مطالب پیشنهادی