ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین از صدای نهنگ‌ برای استتار پیام های نظامی استفاده خواهد کرد

دانشمندان چینی به دنبال راهی هستند تا امواج صوتی زیر آب را بدون امکان شناسایی به نقطه دیگری از زمین منتقل کنند. آن‌ها می‌گویند این صداها را به عنوان صدای نهنگ جا زده و با ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

دانشمندان چینی به دنبال راهی هستند تا امواج صوتی زیر آب را بدون امکان شناسایی به نقطه دیگری از زمین منتقل کنند. آن‌ها می‌گویند این صداها را به عنوان صدای نهنگ جا زده و با استفاده از یک سیستم کدگذاری از آن‌ها در مقابل شناسایی محافظت خواهند کرد.

چینی‌ها ادعا می‌کنند همان‌طور که صدای وال‌ها به طور خودکار برای کشتی‌ها فیلتر می‌شود، این پیام‌های پنهانی نیز دیگر قادر به شناسایی نبوده و همانند صدای نهنگ‌های عظیم الجثه ناشناخته باقی خواهند ماند.

در حال حاضر دو راه برای افزایش امنیت سیگنال‌های صوتی وجود دارند. در روش اول سیگنال‌های طوری ارسال خواهند شد که توانایی شکستن و دسترسی به پیام آن‌ها سخت شده و بر اساس راه دوم سیگنال‌های ضعیف‌تری وجود دارند که شناسایی آن‌ها دشوارتر است.

نهنگ
نهنگ ها از عظیم‌ترین موجودات روی زمین هستند.

در نتیجه استفاده از صدای وال‌ها که دو فاکتور امنیت بالا و شناسایی به عنوان یک نویز را دارند باعث خواهد شد پیام‌های نظامی با امنیت بیشتری به نقاط مختلف جهان ارسال شوند.

هنوز مشخص نیست که این پروژه تا چه حدی وارد مرحله استفاده شده اما این اولین باری نیست که از وال‌ها برای ارسال پیام‌های نظامی استفاده می‌شود و ارتش آمریکا بین سال‌های 1950 تا 1970 نیز به این روش روی آورده بود. البته جذب بعضی از نهنگ‌ها به امواج ارسالی و مشکل از بین رفتن نسل این حیوانات عظیم‌الجثه باعث شد که استفاده از آن‌ها برای انتقال پیام کنار گذاشته شود.

امنیت سایبری به بحث مهمی در دنیای مدرن تبدیل شده. چندی پیش خبرگزاری بلومبرگ اخیراً ادعا کرد هکرهای چینی با استفاده از چیپ های جاسوسی ریز به سیستم های اپل و آمازون نفوذ کرده اند. طی ماه گذشته هم فیسبوک اعلام کرد که با بزرگترین رخنه امنیتی تاریخ خود روبرو شده و ایمیل ها، شماره تلفن و بسیاری اطلاعات دیگر 30 میلیون کاربرانش به دست هکرها افتاده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

    تکنولوژی دهه 50 رو میخوان زنده کنن باز؟? ?

مطالب پیشنهادی