ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تا تولد نخستین انسان در فضا تنها ۶ سال زمان باقیست

طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است که یک زن باردار تا سال ۲۰۲۴ میلادی به فضا فرستاده شود تا زایمان خود را در ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهد. در جریان این ماموریت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است که یک زن باردار تا سال ۲۰۲۴ میلادی به فضا فرستاده شود تا زایمان خود را در ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهد. در جریان این ماموریت ۳۶ ساعته مادر باردار به همراه یک تیم پزشکی به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده می شوند تا نوزادی در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری از سطح زمین قدم به این دنیا بگذارد و ایده زایمان در فضا رنگ واقعیت به خود بگیرد.

مجری این طرح نیز یک شرکت هلندی به نام SpaceLife Origin است که هم اکنون به دنبال مادران داوطلب می گردد تا طرح خود یعنی زایمان در فضا را به واقعیت بدل کند و پیش نیاز گزینش مادران هم داشتن دو زایمان موفق در گذشته اعلام شده است.

این پروژه در واقع همراستا با طرح های قبلی برای سکونت دادن بشر در فضا و فراهم نمودن شرایط زاد و ولد انسان در سیارات دیگر کلید می خورد. پروژه این شرکت هلندی که Mission Cradle به معنای زایمان در فضا نام گرفته از سوی یکی از مدیران این کمپانی اینطور توصیف شده است:

گامی کوچک برای [تولد] نوزاد، اما بزرگ برای بشریت.

در مورد جزئیات این طرح هم باید بگوییم که فرد داوطلب در حین زایمان تحت تاثیر گرانش معمول زمین قرار نخواهد داشت و برای آنکه تشعشعات کمتری را دریافت کند، ایستگاه فضایی بین المللی در آن زمان در مدارهای خاصی مستقر خواهد شد.

اما برای آنکه خللی در فرایند اجرای این پروژه صورت نگیرد گروهی متشکل از ۲۵ زن باردار (با زمان های پیش بینی شده نزدیک به هم برای زایمان) انتخاب خواهند شد تا در نهایت فردی که زمان زایمانش با موعد ماموریت همخوانی دارد به ایستگاه فضایی فرستاده شود.

طبق اعلام مجری این پروژه، زمانی که جنین به سن ۸ ماه و نیم رسید امکان انتقال مادر به فضا برای زایمان میسر می شود تا در صورتی که درد زایمان فرد در حین مسیر شروع شد امکان به تعویق انداختن آن وجود داشته باشد. زنان داوطلب برای حضور در این ماموریت برخی پوشش های دارویی را دریافت خواهند کرد و برای آنکه آمادگی لازم جهت مقابله با بیماری های احتمالی را داشته باشند تحت شرایط شبیه سازی شده قرار می گیرند تا محیط فضا را تجربه نمایند.

Kees Mulder مدیرعامل این شرکت هلندی در اینباره می گوید:

اگر انسان بخواهد در سیارات دیگر زاد و ولد کند ما باید راه و روش آن در فضا را یاد بگیریم. هر شرکت فضایی، سازمان یا کشوری که قصد کولونیزه کردن سیارات دیگر را داشته باشد از همکاری با ما منتفع خواهد شد.

گفتنی است هم اکنون پروژه مشابه دیگری به نام Mission Lotus در دست انجام است که هدف آن لقاح مصنوعی انسان تا سال ۲۰۲۱ است. قرار است در این ماموریت دستگاهی شامل اسپرم و تخمک به فضا ارسال شوند و چهار روز بعد یاخته مربوط به آن را به زمین باز گرداند.

دستگاه یاد شده نیز قرار است سطوح مصنوعی و قابل تنظیمی از گرانش را ایجاد کند و  امکان تحقیق روی فرایند رشد جنین انسان در گرانش ماه و مریخ را فراهم نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

    بعد تو شناسنامه بچه میزنن صادره از ایستگاه فضایی؟

  • CANOPUS
    CANOPUS | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

    رفتن و بدنیا اومدن یک طرف (فک میکنم چیزی شبیه زایمان در آب میشه) ، برگردوندن یه نوزاد خیلی بایستی ریسکی باشه ، بدون آموزش و فرود سخت و ....

مطالب پیشنهادی