ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست های میان رده کوالکام
تکنولوژی

دو چیپست میان رده جدید از کوالکام در گیت هاب رویت شد

چند هفته پیش کوالکام اسنپدراگون ۶۷۵ را معرفی کرد؛ چیپستی ۱۱ نانومتری که مشخصا برای گوشی های گیمینگ طراحی شده و حالا اخبار مربوط به چیپست های میان رده کوالکام به دست آمده که در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

چند هفته پیش کوالکام اسنپدراگون ۶۷۵ را معرفی کرد؛ چیپستی ۱۱ نانومتری که مشخصا برای گوشی های گیمینگ طراحی شده و حالا اخبار مربوط به چیپست های میان رده کوالکام به دست آمده که در صف معرفی قرار دارند و به ترتیب اسامی رمز SM6150 و SM7150 برایشان در نظر گرفته شده است.

براساس خبری که در Winfuture.de درج شده (نخستین وبسایتی که گزارش مربوط به چیپست های میان رده کوالکام را منتشر کرد) اطلاعات به دست آمده در این رابطه در گیت هاب ثبت شده. هر دوی این چیپست ها ظاهرا هشت هسته ای هستند اما GPU و CPU متفاوتی برایشان در نظر گرفته شده است و هر کدام کلاک هسته ای متمایز از دیگری دارد.

چیپست میان رده SM7150

SM7150 با در نظر داشتن اطلاعات لو رفته، قطعا قدرتمندترین در میان چیپست های میان رده کوالکام است و دستگاه تستی که اطلاعات آن در گیت هاب ثبت شده ظاهرا به یک دوربین دوگانه با ترکیب حسگرهای ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی مجهز بوده و یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نیز برای آن درنظر گرفته شده است. نمایشگر موبایلی که این چیپست را در خود داشته ظاهرا کیفیت +QHD داشته که این یعنی نسبت تصویر آن ۱۸ به ۹ یا رقمی مشابه به این بوده.

اغلب گوشی های میان رده و بالاتر از میان رده عموما به نمایشگرهایی با رزلوشن +HDو +FHDمجهز هستند و به همین خاطر تجهیز یک میان رده به نمایشگری با این کیفیت میتواند خبر خوبی باشد. اشاره کنیم که هیچ اطلاعاتی در خصوص CPU یا GPU این موبایل به دست نیامده است.

چیپست میان رده SM6150

دستگاه تست بهره مند از چیپست SM6150 هم که در گیت هاب رویت شده ظاهرا همان ترکیب دوربین های دوگانه را داشته اما دوربین سلفی آن ۱۳ مگاپیکسلی بوده است. این موبایل دارای نمایشگری با رزلوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (+FHD) بوده و طبق گزارش وبسایت Winfuture نمایشگری با ابعاد دست کم ۵.۹۹ اینچ را در خود جای داده است.

Winfuture مدعی شده پروفایل های لینکدین متعلق به افرادی که با SM6150 کار کرده اند آن را یک چیپست ۱۱ نانومتری خوانده اند (درست مانند اسنپدراگون ۶۷۵). اضافه کنیم که SDM675 توسط سامسونگ تولید می شود و به همین خاطر احتمال می رود که SM6150 نیز توسط سامسونگ تولید شود. انتظار می رود هر دوی این چیپست ها امسال معرفی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • emad rashedi
    emad rashedi | ۱۴ آبان ۱۳۹۷

    عکس از این با کیفیت تر نبود!

مطالب پیشنهادی