ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

فریادی از تاریکی؛ با ترسناک ترین بازی های موبایل آشنا شوید [قسمت دوم]

با وجود اینکه در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه بازی ترسناک درخشش همیشگی خود را از دست داد اما در چند سال گذشته این سبک توانسته جانی دوباره به خودش بگیرد؛ وقتش شده خاطرات بدمان ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

با وجود اینکه در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه بازی ترسناک درخشش همیشگی خود را از دست داد اما در چند سال گذشته این سبک توانسته جانی دوباره به خودش بگیرد؛ وقتش شده خاطرات بدمان با رزیدنت اویل ۶ یا دد اسپیس ۳ را فراموش کنیم و شروعی متفاوت داشته باشیم.

پلتفرم تلفن‌های هوشمند هم کم از این بازی‌ های ترسناک ندارد و در ادامه مطلب قبلی، این بار نیز به سراغ بهترین‌های این سبک روی گوشی رفته‌ایم تا نگاهی به آن‌ها بیاندازیم. عناوینی که با وجود محدودیت‌های تلفن‌های هوشمند، به خوبی ترس را به بازیکن‌ها هدیه می‌دهند.

Identity V

  • بازی آنلاین است

برخلاف بقیه بازی‌های ترسناک که معمولا در قالب یک اثر تک نفره مخاطب را می‌ترسانند، Identity V همین کار را اما با تجربه‌ای گروهی‌تر انجام داده‌ است؛ در بازی چهار بازیکن نقش بازمانده را داشته و یک بازیکن به عنوان شکارچی وارد میدان شود. حالا بازمانده‌ها باید سعی کنند از محیط فرار کرده و شکارچی نیز وظیفه دارد تا آن‌ها را بکشد. Identity V با فضاسازی خوب خود و گیم پلی متفاوتش توانسته تعریفی نو از «استرس» را برای بازی‌های گوشی تعریف کند و چیزی را شاهد هستیم که نمونه‌اش را خیلی کم روی موبایل دیده‌ایم.

Identity V

Identity V

سازنده: Netease قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1200 / 923 مگابایت زبان:

DISTRAINT: Deluxe Edition

  • بازی آفلاین است

DISTRAINT: Pocket Pixel Horror پازل‌های ساده‌ای دارد و حتی برای کسانی که به گیم‌پلی بیشتر از بقیه بخش‌ها اهمیت می‌دهند شاید بعد از مدتی خسته کننده شود. با این حال داستان گیرا، اتمسفر تاریک، ترس روانشناسانه و موسیقی ترسناک بازی به قدری جذاب است که پس از آنکه وارد جریان داستان شدید، به سادگی معماها دیگر توجه نمی‌کنید و تمرکزتان را روی ماجراجویی شخصیت اصلی می‌گذارید. بازی داستان فردی با نام پرایس (Price) را بازگو می‌کند که برای همکاری با یک شرکت معروف، دست به کار خطرناکی می‌زند.

DISTRAINT

DISTRAINT

سازنده: Jesse Makkonen قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 117.4 / 65 مگابایت زبان:

Into the Dead 2

  • بازی آفلاین است

به خاطر استفاده کمتر از رنگ‌های سیاه و سفید، اتمسفر Into the Dead 2 به گیرایی گذشته نیست و همین مسئله هم از لحاظ «ترس» بازی را در درجه پایین‌تری نسبت به قسمت اول قرار می‌دهد، با این وجود گیم پلی سرگرم‌کننده باعث شده تا کمی پارتی بازی کنیم و در لیست جایی به این عنوان اختصاص بدهیم. Into the Dead 2 اثری رانر بوده و در هر مرحله شخصیت داستان باید مسیری را بدود. در این میان زامبی‌ها از رو‌به‌رو به او حمله می‌کنند و هم به کمک اسلحه می‌توانید آن‌ها را از پیش‌رو بردارید و هم جاخالی دهید.

Into the Dead 2

Into the Dead 2

سازنده: PIKPOK قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1100 / 614 مگابایت زبان:

Oxenfree

  • بازی آفلاین است

Oxenfree بیشتر از اینکه یک اثر ترسناک باشد، اثری ماجراجویانه با داستانی مرموز است که به خاطر روایت خوب خودش تا پایان می‌تواند حس استرس را در کاربر زنده نگه دارد. در این بازی ترسناک کنترل نوجوانی با نام الکس (Alex) را دارید که تصمیم می‌گیرد برادرش را به مهمانی در جزیره‌ای متروکه می‌برد. غافل از اینکه یک اشتباه این مهمانی را به بزرگترین کابوس نوجوان‌ها تبدیل می‌کند: بازگشایی دروازه به سمت دنیای ارواح. اگر به دنبال اثری داستانی بین بازی های ترسناک هستید، Oxenfree را از دست ندهید.

OXENFREE

OXENFREE

سازنده: Night School قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1600 / 1060 مگابایت زبان:

CONCLUSE

  • بازی آفلاین است

مایکل به مدت سه سال است که همسرش را گم کرده و بعد از تلاش‌های زیاد سرانجام یک دستگاه پیغام گیر او را به سرنخ نزدیک می‌کند: «همسرت در جهنم زنده است». مایکل به دنبال منطقه‌ای با نام «جهنم» (Hell) متوجه می‌شود فردی سیاه و سفید او را تعقیب کرده و وقتی هم به محل می‌رسد، جسدهای عجیبی را می‌بیند. استفاده از رزولوشن پایین، افکت نویز و ترکیب تنها دو رنگ CONCLUSE را از لحاظ ظاهری به یکی از ترسناک‌ترین‌های گوشی تبدیل کرده و داستان هم به کمک گرافیک هنری آمده تا کاربر تجربه‌ای درگیرکننده‌تر داشته باشد.

CONCLUSE

CONCLUSE

سازنده: Snowspot قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 453.66 مگابایت زبان:

Hello Neighbor

  • بازی آفلاین است

«سلام همسایه» (Hello Neighbor) روایتی مدرن و ترسناک‌ از بازی نوستالژی «همسایه‌هایی از جهنم» (Neighbours from Hell) است. در اینجا هم به خانه همسایه‌تان می‌روید و نباید بگذارید او شما را پیدا کند اما دیگر از آن تله‌ها و انیمیشن‌های طنز خبری نیست و باید راز بزرگ‌تری را کشف کنید؛ شخصیت منفی داستان چه چیزی را در زیرزمین پنهان کرده است؟ این بازی ترسناک سه بخش مختلف داشته و در هر کدام از آن‌ها، در نمایی اول شخص باید به حل معماهای خانه بپردازید.

Hello Neighbor

Hello Neighbor

سازنده: tinyBuild قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1200 / 928 مگابایت زبان:

SIMULACRA

دانلود بازی ترسناک

  • بازی آفلاین است

در قسمت قبلی  Sara is Missing را داشتیم و حالا هم نوبت به ادامه معنوی این بازی رسیده است: سیمولاکرا (SIMULACRA). بازی در لابه‌لای روایت داستان خود به موضوعات مختلفی می‌پردازد و در این میان خیلی خوب توانسته مشکلات دنیای آنلاین به تصویر بکشد: «همه این‌ها [دروغ‌ها] بخشی از بازی در فضای مجازی هستند، مگر عکس‌های پروفایل‌مان ورژنی بهتر از خودمان نیستند؟» در این بازی ترسناک اتفاقی تلفن همراه دختری را پیدا می‌کنید و حالا باید با گشتن در بخش‌های مختلف این گوشی از سرنوشت او سر در بیاورید.

Simulacra

Simulacra

سازنده: Kaigan Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 309 / 241.72 مگابایت زبان:

Reporter 2

بازی ترسناک

  • بازی آفلاین است

مشابه ریپوتر ۱، در قسمت دوم هم باز این جلوه‌های بصری هستند که حرف نخست را می‌زنند ولی این بار سازنده روی طراحی معماها بیشتر کار کرده تا یک تجربه سرگرم کننده‌تر داشته باشند. داستان شخصی را روایت می‌کند که به طور معجزه آسایی در بیمارستان به هوش می آید و می‌خواهد پرده از راز دختری که بارها در خواب دیده بردارد. اگر خواهان تجربه پرگرافیک ترین بازی ترسناک اندروید و iOS هستید، ریپوتر ۲ همان عنوانی است که باید به سراغش بروید.

Reporter 2

Reporter 2

سازنده: AGaming+ قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1000 / 448.26 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • virgool
    virgool | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    لطفا اون بازی هایی که فیلتر هستن تو قسمت توضیحات بگید

مطالب پیشنهادی