ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی AMD از کارت‌های گرافیک جدید با معماری ۷ نانومتری

اگر از طرفداران کارت گرافیک های AMD باشید، طی چند سال اخیر احتمالاً از عملکرد کمپانی ناراضی بوده اید. البته طی مدت مذکور AMD محصولی مانند Polaris را در بازار میان رده ها معرفی کرد ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

اگر از طرفداران کارت گرافیک های AMD باشید، طی چند سال اخیر احتمالاً از عملکرد کمپانی ناراضی بوده اید. البته طی مدت مذکور AMD محصولی مانند Polaris را در بازار میان رده ها معرفی کرد که رقیب مناسبی برای محصولات انویدیا بود، اما کارت گرافیک قدرتمند «Vega» نتوانست انتظارات را برآورده کند و بازار را به رقیب خود واگذار کرد.

البته در زمان معرفی وگا، AMD خبر از توسعه یک کارت گرافیک با معماری 7 نانومتری داده بود که بر مبنای وگا توسعه یافته و برای مواردی مانند پردازش ابری در سرورها، محاسبات علمی و هوش مصنوعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کارت گرافیک Radeon Instinct Mi60 توان پردازشی 7.4 ترافلاپس دارد

حالا کمپانی AMD به صورت رسمی از کارت گرافیک های MI50 و MI60 سری Radeon Instinct خود رونمایی کرده که با چیپ هایی کوچک تر و بهره وری بیشتر، به ترتیب توان پردازشی 6.7 و 7.4 ترافلاپس را ارائه می کنند. در ضمن هر دو محصول از حافظه HBM2 با فرکانس 1 گیگاهرتز و رابط 4096 بیتی بهره برده و با اشغال دو پورت PCIe 4.0، توان مصرفی معادل 300 وات دارند. لازم به ذکر است که امکان استفاده از محصولات جدید AMD با ارتباط مستقیم پر سرعت 200 گیگابایت در ثانیه در خوشه های چهارتایی نیز وجود خواهد داشت.

کارت گرافیک جدید AMD

در این بین مدل MI60 با برخورداری از حافظه 32 گیگابایتی، 64 واحد پردازشی و فرکانس چیپست 1800 مگاهرتز، مستقیماً به نبرد سری Tesla V100 انویدیا رفته و برادر کوچکترش MI50 نیز با 16 گیگابایت حافظه در کنار 60 واحد پردازشی و فرکانس 1747 مگاهرتز، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

البته همان طور که اشاره شد، کارت گرافیک های MI50 و MI60 برای استفاده تجاری توسعه یافته اند و گیمرها فعلاً باید برای نسخه مخصوص به خود منتظر بمانند.

گفتنی است کمپانی AMD پیش از پایان سال 2018 نخستین محموله های Radeon Instinct MI60 را به دیتاسنترها می فرستد و اوایل سال 2019 نیز مدل MI50 را برای مشتریان ارسال خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۶ آبان ۱۳۹۷

    ?

مطالب پیشنهادی