ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هنوز 7 هزار خانوار بریتانیایی از تلویزیون سیاه و سفید استفاده می‌کنند

با وجود آن که ۵۰ سال از عرضه تلویزیون‌های رنگی گذشته اما هنوز هم بیشتر از ۷ هزار خانوار در بریتانیا از تلویزیون سیاه و سفید برای تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنند. در این میان ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

با وجود آن که ۵۰ سال از عرضه تلویزیون‌های رنگی گذشته اما هنوز هم بیشتر از ۷ هزار خانوار در بریتانیا از تلویزیون سیاه و سفید برای تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنند. در این میان بیشترین تعداد مصرف‌کنندگان تلویزیون سیاه و سفید در جزیره به شهر لندن با ۱۷۶۸ خانوار برمی‌گردد.

این تعداد بالای مخاطبان تلویزیون سیاه و سفید در حالی وجود دارند که بیشتر از نصف تلویزیون‌های بریتانیا به اینترنت متصل شده‌اند و امروزه شما می‌توانید روی تلفن همراه یا دیوایس‌های هوشمند دیگری برنامه‌های تلویزیونی موردنظرتان را تماشاکنید.

پخش رنگی تلویزیونی از سال 1967 در بریتانیا با نمایش فینال تنیس ویمبلدون آغاز شد. البته تکنولوژی تلویزیون رنگی در واقع از دهه 40 میلادی تحت اختیار بود، اما به دلیل عدم تولید گسترده ی رادیو و تلویزیون بخاطر جنگ جهانی دوم از سال 1942 تا 1945، فرصت توسعه ی این محصول فراهم نشد.

تلویزیون سیاه و سفید
از اولین تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت تلویزیون و عرضه عمومی آن

در نهایت اولین برنامه ی رنگی در سال 1954 از شبکه ی NBC پخش شد. این برنامه ی تلویزیونی مربوط به تورنومنتی در نیویورک بود و از آن سال تا امروز تعداد دارندگان تلویزیون سیاه و سفید رو به کاهش بوده. در سال 2000 نزدیک به ۲۱۲ هزار مورد استفاده از این تلویزیون‌ها وجود داشت. این آمار در سال ۲۰۰۳ به ۹۳ هزار و در نهایت در سال ۲۰۱۵ به ۱۰ هزار خانوار رسید.

البته استفاده از تلویزیون‌های سیاه و سفید به معنای فقر خانواده‌ها نیست و بسیاری به خاطر حس نوستالژی و طراحی جالب تلویزیون‌های کلاسیک سیاه و سفید هنوز آن‌ها را در اتاق نشیمن خانه خود نگه داشته‌اند.

تاریخچه استفاده گسترده از تلویزیون‌های سیاه و سفید به سال 1929 برمی‌گردد که یک مخترع روسی به نام والادیمیر زوریکین با کار روی لامپ پرتو کاتدی توانست استفاده از تلویزیون را کاربردی‌تر از قبل بکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱۸ آبان ۱۳۹۷

    یه مشت اسکل احمق،یه استاد عقده ای داشتیم مثلا انگلیس دکتراشو گرفته بود برا اینکه ثابت کنه خیلی خره میگفت هیچوقت من وقتمو سر موبایل. نمیگذرونم هیچوقت نداشتم و نمیخوام داشته باشم، ادمای با مغز پوسیدخ زیاده تو این دنیا

  • Ahmad
    Ahmad | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    اگه این آمار رو حساب کنیم ایران یه صد سالی از این انگلیس پیشرفته تر هست،،، چه فکر می‌کردیم چی شد باز دم ایران خودمون گرم،، در مورد وضعیت مردم استرالیا هم اونایی که رفتن وضعیت اکثر مردم اونجا بدتر از ایران هست، الیته از این به بعد با دلار بيست هزار تومنی کسی تلویزیون یا گوشیش خراب بشه باید با دود پیام بده،، یادتون هست میگفتن به عقب برنمیگردیم الان به عصر حجر داریم برمیگردیم نه به شش سال قبل که گوشی بیست هزار تومنی ملت میخریدن فحش میدادن به دولت اون زمان، در هر صورت خلایق هرچه لایق

    • Saeid Akbari
      Saeid Akbari | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

      من فقط برای اینکه جواب چرندیات شما را بدم در دیجیاتو عضو شدم

    • Saeid Akbari
      Saeid Akbari | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

      اول اینکه اگر کامل مطلب رو میخوندی حرف مفت نمیزدی:

    • Saeid Akbari
      Saeid Akbari | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

      در متن اومده که : "استفاده از تلویزیون‌های سیاه و سفید به معنای فقر خانواده‌ها برای خرید تلویزیون سیاه و سفید نیست و بسیاری به خاطر حس نوستالژی و طراحی جالب تلویزیون‌های کلاسیک سیاه و سفید هنوز آن‌ها را در اتاق نشیمن خانه خود نگه داشته‌اند" در مورد استرالیا هم اطلاعات کافی نداری حرف نزن کسی که تحصیلات داره اوضاع در استرالیا به مراتب هزاران برابر بهتر از ایران هست. مشکل از این دولت و اون دولت نیست مشکل از ریشه و حکومت هست. مطالعه و تحقیقتو بیشتر کن. متاسفم

    • vahed
      vahed | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

      فضا نوردای خوبی داریم، حیف که خبر نداریم ?

      • Ahmad
        Ahmad | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

        تلفیقی از طنز و واقعیت بود چقدر ساده‌ای ?

مطالب پیشنهادی