ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

8 نکته که پیش از بازی کردن Hitman 2 باید بدانید

استودیو IO Interactive سال 2016 با ریبوت سری باسابقه و معروف Hitman توانست بار دیگر عنوانی خلق کند که هم به مذاق طرفداران قدیمی این بازی خوش می‌آمد و هم در جذب مخاطبین جدید موفق ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۱۷ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

استودیو IO Interactive سال 2016 با ریبوت سری باسابقه و معروف Hitman توانست بار دیگر عنوانی خلق کند که هم به مذاق طرفداران قدیمی این بازی خوش می‌آمد و هم در جذب مخاطبین جدید موفق بود. عرضه آن به صورت چند قسمتی یا همان اپیزودی نیز همزمان فرصتی در اختیار سازنده‌ها قرار می‌داد تا از بازخوردها برای بهتر کردن بازی استفاده کنند و هم گیمرها زمان کافی داشتند تا هر قسمت را با صبر و حوصله به پایان برسانند و همه روش‌های کشتن را کشف کنند.

حالا چند ماهی است که نسخه دوم هیتمن نیز معرفی و تایید شده و اتفاقا زمان کمی تا عرضه آن باقی مانده، در یکی دیگر از سری مطالب 8 نکته، می‌خواهیم این بار به Hitman 2 بپردازیم. پس در ادامه با 8 نکته‌ای که پیش از تجربه بازی باید بدانید، همراه شوید.

هیتمن 2 به صورت یکجا عرضه می‌شود

بر خلاف نسخه قبلی، دیگر Hitman 2 به صورت اپیزودی منتشر نمی‌شود و همه مراحل آن در هنگام عرضه قابل بازی خواهند بود. اینکه چرا سازندگان با وجود موفقیت بازی قبلی ترجیح دادند دیگر از این روش انتشار استفاده نکنند، مشخصی نیست اما حدس‌هایی می‌توان زد.

اول از هر چیز، عرضه بازی‌ها به صورت چند قسمتی با وجود آنکه این امکان را به سازنده‌ها می‌دهد تا از نظر طرفداران استفاده کنند و حتی زمان بیشتری برای ساخت بازی داشته باشند اما در اصل به بازاریابی بهتر و ایجاد شور و هیجان در مخاطب‌ها آسیب می‌زند. از طرف دیگر احتمالا IO Interactive با ساخت و عرضه شماره اول سری جدید هیتمن به آن داده‌ها و اطلاعاتی که نیاز داشته، رسیده است.

همچنین باید توجه داشت که پس از عرضه نسخه اول، استودیو سازنده از ناشر قبلی خود یعنی اسکوئر انیکس جدا شد و حالا وظیفه عرضه بازی بر عهده کمپانی معروف وارنر برادرز (Warner Brothers) است، بنابراین می‌توان احتمال داد که انتشار بازی به صورت چند قسمتی از سیاست‌های اسکوئر انیکس بوده که با در نظر داشتن عناوین دیگر این ناشر چون سری Life is Strange، چندان دور از ذهن نیز به نظر نمی‌رسد.

6 محیط کاملا جدید و متفاوت انتظارتان را می‌کشند

بدون احتساب بسته‌های الحاقی و محتویات اضافه، هر شش مرحله هیتمن 2 نیز در محیط‌های متفاوت و کاملا جدید رخ می‌دهند. در اوایل معرفی بازی تنها مشخص شده بود که شهر شلوغ و آفتابی میامی و جنگل‌های کلمبیا، دو مورد از لوکیشن‌های جدید این نسخه هستند اما چندی پیش چهار لوکیشن دیگر نیز اعلام شدند.

هیتمن در نسخه دوم قرار است ما را به غیر از کلمبیا و میامی، به نیوزلند، شهر مومبای هند، آتلانتیک و ایالات متحده آمریکا نیز ببرد که با رفتن به صفحه مخصوص این لوکیشن‎ها در سایت بازی، می‎توانید تیزری از هر کدام تماشا کنید.

این ماموریت‌ها همچنین اطلاعات بیشتری از گذشته مامور 47 را در اختیارمان قرار می‌دهند و خود او نیز پس از وقایع نسخه اول حالا به دنبال شکار و قتل مشتری مخفی یا همان Shadow Client است که نیروهای شبه نظامی‌اش از او محافظت می‌کنند.

حالت جدیدی به نام تک تیرانداز به بازی اضافه شده

یکی از بخش‌های جدید این نسخه، حالتی جدید به نام Sniper Mode است که در واقع الگویی مستقیم از بازی موبایل Hitman: Sniper به حساب می‌آید. در این حالت، گیمرها با انتخاب یکی از سه شخصیت مامور 47، نایت (Knight) و استون (Stone) باید اهداف مشخص شده را در زمانی محدود از پا در آورند. در این حالت کشتن افراد غیر نظامی امتیاز منفی دارد و در صورتی که بتوانید جنازه را پنهان کنید، امتیاز بیشتری کسب می‌کنید.

اما نکته جالب اینجا است که بر خلاف ماموریت‌های عادی بازی، توانایی گشت و گذار در محیط ندارید و نحوه پنهان کردن جنازه‌ها آن هم با سلاح تک تیرانداز و از فاصله چند صد متری تنها به خلاقیت و فکر شما بستگی دارد. از آن جایی که تیرهای سلاح تک تیرانداز مامور 47 دست کمی از گلوله‌های ضد هوایی ندارد، یکی از روش‌های جالب و خنده دار، شلیک کردن مداوم به جنازه‌ها و پرت کردن آن‌ها به درون استخر یا برکه است.

روش دیگر نیز بهره بردن از محیط اطراف است. برای مثال در یکی از تریلرهای بازی، مامور 47 به بلندگویی که در بالا سر یکی از دشمنان قرار دارد شلیک می‌کند و بدیهتا بلندگو توصیف شده به اندازه ای سنگین است که آن فرد را بیهوش کند.

در صورتی که Hitman 2 را پیش خرید کرده باشید، از همین الان می‌توانید مد اسنایپر بازی را تجربه کنید اما در غیر این صورت باید تا زمان عرضه بازی منتظر بمانید. در انتها باید اشاره کنم که این بخش را حتی می‌توانید دو نفری و به صورت کوآپ با دوستان و اعضای خانواده تجربه کنید.

هوش مصنوعی بهتر بازی شما را به چالش می‌کشاند

هیتمن 2 در زمینه گیم پلی و مکانیزم‌های آن تقریبا هیچ تفاوت قابل توجهی با نسخه قبلی ندارد که البته لزوما ویژگی‌ای منفی به حساب نمی‌آید. اما یکی از ویژگی‌ها و تغییراتی که سازندگان بازی روی آن تمرکز زیادی کردند، هوش مصنوعی قدرتمندتر و عکس العمل طبیعی‌تر کاراکترها است که می‌تواند شما را به مراتب بیشتر به چالش بکشد.

برای مثال در این نسخه کاراکترها قادر هستند تا تصویر شما را از آینه‌ای که رو به رویشان قرار دارد، ببینند. بنابراین حالا پیش از آنکه برای کشتن کسی از پشت به او حمله کنید، باید محیط اطراف را به خوبی زیر نظر بگیرید وگرنه ممکن است بازتاب مامور 47 در آینه موقعیت شما را لو دهد.

بخش Ghost Mode فرصتی است تا مهارت‌هایتان را در رقابت با ماموری دیگر محک بزنید

علاوه بر حالت اسنایپر، به تازگی بخش جدیدی معرفی شده که این بار شما و بازیکن دیگری را در مقابل همدیگر قرار می‌دهد. در حالت Ghost Mode شما و حریفتان هر دو باید اهداف مشخصی را بدون سر و صدا از میان بردارید و هر کدام از شما که که زودتر 5 هدف را بکشد، برنده بازی است.

شما و حریفتان از یک نقطه بازی را شروع می‌کنید اما بعد از آن تصمیماتی که برای کشتن اهداف می‌گیرید، دیگر کاملا به خودتان بستگی دارد. البته هیچ کدام از این تصمیمات روی محیط و بازی فرد دیگر تاثیر نمی‌گذارد. به بیان بهتر اگر حریف شما ناگهان تصمیم بگیرد همه افراد را به رگبار ببندد، هیچ اتفاقی در دنیای بازی شما نمی‌افتد.

چالش جالب و اصلی این بخش نیز این است که اگر شما هدف مشخص شده را زودتر از بین ببرید، حریفتان تنها 20 ثانیه فرصت دارد تا همان هدف را بکشد و در غیر این صورت امتیاز آن هدف را برای همیشه از دست می‌دهد.

بی شمار روش برای کشتن اهداف وجود دارد

سری هیتمن همیشه یکی از آن بازی‌هایی بوده که دست گیمرها را برای کشتن اهداف کاملا باز گذاشته است. اما اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم، نسخه ریبوتی که در سال 2016 منتشر شد، در زمینه خلاقیت و دادن آزادی انتخاب به مخاطب حتی با نسخه‌های قبلی خود نیز قابل مقایسه نبود. Hitman 2 نیز خوشبختانه همین روند را این بار در مقیاسی وسیع‌تر ادامه می‌دهد.

با توجه به تریلرهای منتشر شده به نظر می‌رسد که تقریبا تمامی لوکیشن‌های این نسخه از لحاظ ابعاد، هم اندازه و حتی بزرگتر از ماموریت معروف ساپینزا (شهری ساحلی در ایتالیا) نسخه قبلی است. همچنین برخی از این لوکیشن‌ها چون شهر میامی که در اولین تریلر بازی به نمایش در آمد، مملو از مردم و شخصیت‌های مختلف است و به گفته سازندگان تعداد NPC‌ها در هیتمن 2، بیشترین در سری به حساب می‌آید.

این محیط‌های بزرگتر و شلوغ تر به طبع روش‌های بیشتری را برای از بین بردن اهداف پیش پای مامور 47 می‌گذارد تا حتی این بار کمتر از نسخه قبلی وسوسه شوید که به جای کشف این راه‌ها، با سلاح‌های سنگین به دل دشمنان بزنید.

برای مثال در نمایش E3 بازی دیدیم که مامور 47 باید به مسابقه‌ای اتومبیلرانی در میامی نفوذ کند و یکی از راننده‌ها را از پا در آورد. یکی از روش‌ها این بود که مامور 47 با بیهوش کردن یکی از مهندس‌های تیم، نقش او را بر عهده بگیرد و در هنگام تعویض لاستیک، بمب کوچکی را در پشت اتومبیل هدف قرار دهد.

اگر منفجر کردن اتومبیلی در سرعتی سرسام آور هیجان زیادی برایتان ندارد، می‌توانید با دستکاری دستگاه‌های آتش بازی در هنگام اهدای جوایز، هدف مورد نظر را به آتش بکشید و یا ساده‌تر از هر روش دیگری، موقعیتی مناسب با دید کافی پیدا کنید تا با سلاح تک تیرانداز راننده شوربخت را از میان بردارید. البته این‌ها تنها چندین راه از ده‌ها روش مختلف است که احتمالا کشف تمامی آن‌ها ساعت‌ها طول بکشد.

نسخه‌های مختلف بازی با هم چه فرقی دارند؟

Hitman 2 در سه نسخه مختلف استاندارد، گلد و کالکترز عرضه خواهد شد. نسخه استاندارد که کمترین قیمت را دارد، شامل تمامی ماموریت‌های اصلی بازی و حالت اسنایپر می‌شود اما برای دسترسی زودهنگام به این مد باید هیتمن 2 را حتما پیش خرید کنید.

نسخه‌های گلد و کالکترز شامل دو بسته الحاقی بازی می‌شوند که ماموریت‌ها، سلاح‌ها و لباس‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کند. البته برای دسترسی به آن‌ها باید تا زمان عرضه هر کدام منتظر بمانید اما در صورت خرید این نسخه‌ها، چهار روز زودتر می‌توانید خود هیتمن 2 را تجربه کنید.

تفاوت بین کالکترز و گلد نیز در محتویات فیزیکی آن‌ها است و نسخه کالکترز همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، علاوه بر خود بازی شامل کیف سلاح مامور 47، اردک پلاستیکی و سکه‌های معروف سری می‌شود.

چه زمانی می‌توانیم کت و شلوارهایمان را پوشیده و هیتمن 2 را تجربه کنیم؟

خوشبختانه زمان زیادی تا عرضه بازی باقی نمانده و Hitman 2 در تاریخ 11 نوامبر (22 آبان) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی، مک و سیستم عامل لینوکس عرضه می‌شود. بنابراین بهتر است آرام آرام خودتان را برای تجربه یکی از بهترین بازی‌های مخفی کاری دنیا آماده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amin Sa
    Amin Sa | ۱۸ آبان ۱۳۹۷

    یادش بخیر تمامی نسخهاشو بازی کردم جز دوتای آخری که اونم ب لطف بازار نتونستم سیستمو ارتقاع بدم

  • Modav
    Modav | ۱۷ آبان ۱۳۹۷

    ۱۱ نوامبر میشه ۲۰ آبان

مطالب پیشنهادی