ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حراج وسایل استیون هاوکینگ
کسب و کار

ویلچر و تز دکترای استیون هاوکینگ با ارقام نجومی در حراجی فروش رفتند

حراج وسایل استیون هاوکینگ، نظریه پرداز و فیزیکدان شهیر (مجموعه ای از آثار و متعلقات وی) چندی پیش در آکادمی کریستی آغاز شد و هرکدام از این آیتم ها صدها هزار دلار به فروش رفتند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

حراج وسایل استیون هاوکینگ، نظریه پرداز و فیزیکدان شهیر (مجموعه ای از آثار و متعلقات وی) چندی پیش در آکادمی کریستی آغاز شد و هرکدام از این آیتم ها صدها هزار دلار به فروش رفتند. در میان اقلام فروخته شده اما ویلچر قرمزرنگ و موتوری وی که روکشی چرمی داشت و همچنین نسخه ای از تز دکترای وی با عنوان خواص جهان های در حال ایجاد (یکی از پنج نسخه موجود از آن) به ترتیب به قیمت های ۳۸۷۴۰۲ و ۷۶۳۳۸۱ دلار به فروش رفتند.

این حراجی که تحت عنوان «بر شانه بزرگان» برگزار شد از تاریخ ۳۱ اکتبر تا ۸ نوامبر در جریان بود و اسناد دست نوشته اسحاق نیوتن، چارلز داروین و برخی دیگر از جمله آلبرت اینشتین هم در میان آیتم های ارائه شده مشاهده می شد. اما حراج وسایل استیون هاوکینگ علاوه بر آیتم های ذکر شده در بالا نسخه ای از کتاب «تاریخچه مختصری از زمان» را شامل می شد که اثرانگشت شخص او را داشت و به قیمت ۸۹۷۵۱ دلار به فروش رفت. کت استیون هاکینگ هم با قیمت بالغ بر ۵۲ هزار دلار فروخته شد و ۳۸۷ هزار دلار نیز بابت مدال ها و جوایز وی پرداخت گردید.

حراج وسایل استیون هاوکینگ

علاوه بر اسناد و وسایل شخصی هاوکینگ اما نسخه اصل فیلم نامه سیمپسون ها که قرار بود استیون هاوکینگ حضور آخرش را در آن داشته باشد نیز به قیمت ۸۱۵۷ دلار به فروش رفت. یکی از دعوت نامه های مربوط به رویداد سفر در زمان که پیشتر در دانشگاه کمبریج و به میزبانی هاوکینگ برگزار شد نیز به قیمت ۱۴۶۸۲ دلار خریداری شد.

و اما در مورد ویلچر هاوکینگ هم باید بگوییم که در میان نخستین صندلی های چرخداری بود که او بعد از شدت گرفتن بیماری ALS از آن استفاده کرد. این صندلی تا به الان بیش از ۲۰ مرتبه فروخته شده و اینبار عواید آن صرف بنیاد هاوکینگ و انجمن بیماری نورون حرکتی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی