ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

هکر معروف ایکس باکس لایو و شبکه پلی استیشن سرانجام دستگیر شد

هکر معروف ایکس باکس لایو و شبکه پلی استیشن که طی سال‌های اخیر در روند این دو سرویس اختلالات زیادی ایجاد کرده بود به ۱۰ سال زندان محکوم شد. او آستین تامپسون نام داشته، ۲۳ ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

هکر معروف ایکس باکس لایو و شبکه پلی استیشن که طی سال‌های اخیر در روند این دو سرویس اختلالات زیادی ایجاد کرده بود به ۱۰ سال زندان محکوم شد. او آستین تامپسون نام داشته، ۲۳ سال سن دارد و بعد از تحقیقات گسترده FBI شناسایی شده است.

تامپسون بیشتر به خاطر حمله به شبکه‌های پلی استیشن و ایکس باکس لایو بین دسامبر ۲۰۱۳ و ژانویه ۲۰۱۴ شناخته می‌شود. جالب است بدانید که این جرم‌ها زمانی رخ داده‌اند که او یک نوجوان کمتر از ۱۸ سال بوده است.

حملات او از جنس DoS بودند. در این دست اختلالات، سرورهای هدف حمله با ترافیکی که توان رسیدگی به آن‌ها را ندارند روبرو می‌شوند که در نتیجه باعث عدم دسترسی کاربران به سرویس‌های مورد نظر خواهد شد. البته سرورهای سونی و مایکروسافت تنها هدف‌های آستین نبوده و او طی این سال‌ها به استیم و سرورهای بازی League of Legends هم حمله کرده است. طبق اعلام پلیس، کارهای آستین تامپسون حداقل ۹۵ هزار دلار به کمپانی‌های ذکر شده خسارت وارد کرده است.

هکر معروف ایکس باکس لایو و شبکه پلی استیشن
البته تامپسون تنها هکر معروف ایکس باکس لایو و شبکه پلی استیشن نیست و طی سال‌های اخیر افراد مختلفی به این سرویس‌ها حمله کرده‌اند.

آسیب رساندن به سرورها یک جرم بزرگ محسوب می‌شود و همانطور که گفتیم امکان دارد که تامپسون با ۱۰ سال زندان، ۲۵۰ هزار دلار جریمه و سه سال نظارت توسط پلیس روبرو می شود. محکومیت او از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

تامپسون اولین هکر لو رفته در سال جاری نیست و Voski که به عنوان یکی از شناخته‌ شده‌ترین کرک کننده‌های بازی محسوب می‌شد، با شکایت کمپانی سازنده قفل ضد هک Denuvo شناسایی و دستگیر شد.

Voski بعد از دستگیری خود اعلام کرد که دیگر نمی تواند به کار خود در این زمینه ادامه دهد و با گفتن «شاید کسی دیگر بتواند مبارزه مرا ادامه دهد» از دیگر هکرها برای ادامه یافتن عرضه بازی های پی سی به صورت رایگان دعوت کرده. طی ماه‌های اخیر روند شکسته شدن قفل بازی‌ها کندتر از گذشته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی