ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارزکاوی
تکنولوژی

اخراج مدیر مدرسه پس از یکسال ارزکاوی مخفیانه

افزایش بی رویه مصرف برق یک مدرسه در چین، دست مدیر را در ارزکاوی غیرقانونی رو کرده است. بهای ارزهای رمزپایه به حدی افزایش یافته که افراد بسیاری به هر طریقی در پی به دست ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

افزایش بی رویه مصرف برق یک مدرسه در چین، دست مدیر را در ارزکاوی غیرقانونی رو کرده است.

بهای ارزهای رمزپایه به حدی افزایش یافته که افراد بسیاری به هر طریقی در پی به دست آوردن آنها هستند و اخیرا مشخص شده که مدیر یک آموزشگاه در چین سال گذشته سرگرم ارزکاوی غیرقانونی در مدرسه تحت نظرش بوده است.

یکی از کارکنان این آموزشگاه چندین بار درباره افزایش بیش از حد مصرف برق به این مدیر که «لی هوا» نام دارد، هشدار داده اما وی مصرف بالای هیترها و کولرها را در این زمینه مقصر جلوه داده بود. به گزارش یکی از رادیوهای چینی ارزکاوی غیرقانونی اتریوم باعث شده هزینه برق این آموزشگاه بالغ بر ۲۱۱۵ دلار شود.

ارزکاوی
در مجموع ۹ ریگ ارزکاوی در مدرسه چینی کشف شده است

لی هوا پس از آشنایی با دنیای ارزهای مجازی و مطالعه درباره آنها از اردیبهشت سال گذشته در منزلش شروع به ارزکاوی کرد اما این کار برق مصرفی وی را به ۲۱ کیلووات در ساعت افزایش داده و هزینه بالایی را روی دست او می گذاشت.

همین امر باعث شد وی سیستم استخراج را به دفتر کارش در مدرسه منتقل کرده و بعدا با خیال راحت هفت ریگ ویژه دیگر نیز به آن اضافه کند. علاوه بر این از دی ماه سال قبل نیز معاون مدرسه با راهنمایی های لی هوا ریگی را برای ارزکاوی با استفاده از برق مدرسه به دفتر کارش آورد.

لی در نهایت پس از یک سال کسب درآمد از این راه شناسایی شده و از سیستم آموزشی چین اخراج شد. معاون وی نیز به دلیل دست داشتن در این اقدام توبیخ شده است.

ماهیت غیر نظارتی ارزهای رمزپایه و مصرف بالای انرژی توسط ابزارهای استخراج آنها باعث مخالفت دولت چین با اقداماتی از این دست شده است. پلیس این کشور اوایل امسال حدود ۶۰۰ سیستم ویژه ارزکاوی را کشف و ضبط کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۲۰ آبان ۱۳۹۷

    اونوخ تو اخبار ساعت 14 ما یه گروه نشون داد تو شیراز گف دانش بنیانن دارن سیستمی که خودشون طراحی کردن استفاده میکنن تا باهاش بتونن بدون رد یابی تا هر چقدر لازم باشه ارز جابجا کنن.
    بعد گفت اصطلاحا بهش میگیم ارز مینینگ??
    اسکل پولشویی با ارز دیجیتال اشتبا گرفت
    بعدم میگف همش خودمون ساختیم انگار ساختنش چی داره. رو کارت گرافیکا هم بزرگ نوشته بود جی فورس

    اونا هم لابد یه ارگان خر کردن گفتن داریم تحقیقات میکنیم دانش بنیانیم و اینا... از منابعش دارن استفاده میکنن پول درمیارن?

مطالب پیشنهادی