ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت هوشمند ملی ایرانی
تکنولوژی

سخنگوی سازمان ثبت احوال: کارت هوشمند ملی ایرانی به زودی وارد بازار می‌شود

کارت هوشمند ملی تولید داخل بعد از رفع اشکالات احتمالی در آینده نزدیک وارد بازار خواهدشد. «سیف الله ابوترابی» سخنگوی سازمان ثبت احوال با عنوان این مطلب که این کارت مشابه نمونه خارجی است و ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

کارت هوشمند ملی تولید داخل بعد از رفع اشکالات احتمالی در آینده نزدیک وارد بازار خواهدشد.

«سیف الله ابوترابی» سخنگوی سازمان ثبت احوال با عنوان این مطلب که این کارت مشابه نمونه خارجی است و تمام نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است، گفت که تولیدکننده داخلی قول داده تا نخستین محموله را به زودی تحویل دهد.

طبق آماری که ابوتراپی عنوان می‌کند در دی و بهمن سال گذشته حدود ۹ تا ۱۱ میلیون نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی به سازمان ثبت احوال مراجعه کردند که این میزان مراجعه کننده زیاد و ظرفیت تولید کارت نیز محدود بود:

«از ابتدای پروژه کارت هوشمند ملی از سال ۹۴ به دنبال تولید داخل بودیم تا اینکه اکنون تولید این کارت به نتیجه رسید. چنانچه اعتبارات لازم مالی که منتظر آن هستیم به موقع تامین شود، پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۷ همه جامعه هدف (واجدان دریافت کارت هوشمند ملی) تحت پوشش قرار گیرند.»

اینطور که سخنگوی سازمان ثبت احوال به ایسنا گفته‌است، به دلیل تغییرات ارزی هیچگونه تغییری در هزینه کارت هوشمند ملی به وجود نیامده‌ و مراجعه کنندگان برای دریافت کارت باید همان مبلغ گذشته را پرداخت کنند.

کارت هوشمند ملی ایرانی

مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی باید حداکثر ۳۱ هزار تومان پرداخت کنند؛ از این رقم ۱۱ هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و ۲۰ هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می‌شود. دریافت هزینه بیشتر خلاف است و مردم می‌توانند موارد خلاف را به ادارات ثبت احوال اعلام کنند. همچنین متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی می‌توانند برای دریافت این کارت به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط سازمان ثبت احوال کشور حدود ۶۴ میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند و تاکنون بیش از ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مراحل تکمیل ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند و تا امروز بیش از ۴۴ میلون و ۳۸۹ هزار کارت صادر شده است.

صدور کارت هوشمند ملی از سال ۱۳۹۱ آغاز شد و قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود منتها در دور اول تحریم‌ها واردات بدنه کارت ملی متوقف و چند ماه قبل با اختلال روبرو شد که موجب در روند صدرو کارت‌های هوشمند ملی چند ماه وقفه ایجاد شود. در همین زمینه «علی فلاح» دبیرکل دفاتر پیشخوان به دیجیاتو اعلام کرد که تامین پوکه کارت‌های هوشمند ملی بحرانی نیست و برای این موضوع تمهیداتی پیش‌بینی شده‌است. حالا بر اساس آخرین اظهار نظر سخنگوی سازمان ثبت احوال می‌توان فهمید که این سازمان برای تامین پوکه مورد نیاز از توان تولیدکننده داخلی استفاده کرده‌است؛ محصولاتی که به گفته ابوترابی از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار است و به زودی به دست مردم خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

    ۲۰ تومن خزانه دولت
    ۸۰ میلیون ایرانی
    یعنی یه حساب ساده سر انگشتی
    ۱۶۰۰۰۰۰۰۰۰ تومن
    اگه خوندن صفر هاش سخته به حروف
    یک تریلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومن ناقابل
    تا حالا کسی از هوشمندی این کارت استفاده ای کرده؟
    عزیزم هوشمند اون کارت نیست
    اون مسئول دولته که با یه حرکت ساده ۱۶۰۰ میلیارد رو برداشت!

  • OLD
    OLD | ۲۲ آبان ۱۳۹۷

    اگه هنو کارت ملی هوشمند نگرفتید تا سری جدید کارت های تولید ایران اسلامی وارد بازار نشده برید ثبت نام کنید از همون قدیمی ها بگیرید وگرنه جنس اشغال تولید سربازان گمنام رو میچپونن بهتون انموقع دم به دیقه هی باید چیپ کارت ملی هوشمندتون بسوزه برید جدید بگیرید

    • min
      min | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

      آ باریکلا
      کم کم داره ازت خوشم میاد...

    • آریا
      آریا | ۲۳ آبان ۱۳۹۷

      چیپشون خارجیه. فقط کارت پلاستیکیش ساخت ایرانه. که اون رو هم بعید میدونم

  • Mir Hossein Hashemi
    Mir Hossein Hashemi | ۲۲ آبان ۱۳۹۷

    مگه چند بار می خان اینارو هوشمند کنن.

  • Seyed Ali Amrollahi
    Seyed Ali Amrollahi | ۲۲ آبان ۱۳۹۷

    پس این کارتی که الان داریم چیه؟!
    مگر هوشمند نیست؟!!!
    ??????????

  • herogame
    herogame | ۲۲ آبان ۱۳۹۷

    کارت ملی که به هیچ دردی نمیخوره و صرفا یه چیپ انداختن توش و با قیمت خیلی بالا به مردم فرو میکنن واقعا تاسف باره

مطالب پیشنهادی