ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سرهای رباتیکی که به حالات چهره انسان واکنش می دهند [تماشا کنید]

شرکت Furhat Robotics چندی پیش از رباتی که از طریق حرکات چهره با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کرد، رونمایی نمود. این کمپانی مدعی شده که ربات آنها در واقع پیشرفته ترین ربات اجتماعی و پلتفرم هوش ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

شرکت Furhat Robotics چندی پیش از رباتی که از طریق حرکات چهره با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کرد، رونمایی نمود. این کمپانی مدعی شده که ربات آنها در واقع پیشرفته ترین ربات اجتماعی و پلتفرم هوش مصنوعی مکالمه‌گر جهان است. با این وجود ربات مذکور در مواجهه با فردی که بوتاکس به صورتش تزریق کرده نتوانسته حالات چهره وی را شناسایی کند و عملکرد مناسبی از خود بر جای بگذارد.

این اندروید دقیقا نحوه‌ی انسان‌ها را برای ارتباط با دیگران شبیه سازی می‌کند و با صحبت کردن، گوش دادن، عکس العمل نشان دادن و خواندن تغییر حالات صورت افراد، تعامل خود را با انسان‌ها حفظ کند.

با این وجود مسئولین کمپانی سازنده‌ی این ربات مدعی شده‌اند ربات ‌آنها در برابر یک گزینه‌ی به خصوص موفق نشده عملکرد مطلوبی از خود بر جای بگذارد. آنها در مرحله‌ی تست این ربات متوجه شدند که اندروید قادر نیست با یک سوژه به خصوص ارتباط برقرار کند.

پس از بررسی های فراوان مشخص شده که این فرد به تازگی بوتاکس تزریق کرده و به همین دلیل قسمتی از عملکرد پیشانی و پوستش را از دست داده است. پیشانی صاف و پوست کشیده شده، موجب شده که سیستم‌های ربات قارد به تشخیص صحیح حالات صورت کاربر نشود و به همین دلیل نتواند عکس العمل درستی از خود نشان دهد.

سازندگان این ربات سریعاً دست به کار شدند تا راهی برای حل این مشکل پیدا کنند و سیستم را دوباره تنظیم نمودند تا بتواند به کوچکترین تکان عضلع نیز عکس العمل نشان دهد.

Furhat با استفاده از تکنولوژی دستیار هوشمندی مشابه سیری و آلکسا یا ربات پپر کمپانی سافت بنک موفق شده، قدمی رو به جلو بگذارد و دیوایسی برای آینده خلق کند.

سر و صورت مجزای این ربات می‌تواند حالات صورت کارکتر‌های مختلفی به خود بگیرد و هر کدام از آنها خصوصیات منحصر به فردی از خود شنان خواهند داد که بسیار به انسان‌های واقعی شباهت دارند. بدین ترتیب کاربران می‌توانند با خرید این محصولات همراه، کارمند یا معلم زبان برای خود اختیار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی