ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Wondershare Video Converter
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به نرم‌افزار Wondershare Video Converter Ultimate؛ مبدل قدرتمند ویدیو

مهم نیست بخواهید حجم یکی از فایل‌های ویدیویی را برای آپلود سریعتر کم کنید، یا یک تدوین‌گر حرفه‌ای باشید که نرم افزار مورد استفاده‌تان توانایی اجرای فرمتی خاص را ندارد؛ به هر حال گاهی شده ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

مهم نیست بخواهید حجم یکی از فایل‌های ویدیویی را برای آپلود سریعتر کم کنید، یا یک تدوین‌گر حرفه‌ای باشید که نرم افزار مورد استفاده‌تان توانایی اجرای فرمتی خاص را ندارد؛ به هر حال گاهی شده حس کنید نیاز به نرم افزاری مطمئن دارید که بتواند با سرعت و دقت بسیار مطلوب فایل‌های ویدیویی‌تان را تبدیل کند.

در خیل عظیم نرم افزار‌های تبدیل ویدیویی که این روز‌ها نسخه‌های رایگان و حرفه‌ای متنوعی دارند، برخی نام‌ها بهتر جا افتاده‌اند و برخی دیگر نتوانسته‌اند کیفیت لازم را به نمایش بگذارند. یکی از نرم افزار‌های خوش نام این عرصه Wondershare Video Converter است که نه تنها به عنوان یک مبدل حرفه‌ای فایل‌های ویدیویی شناخته می‌شود، بلکه عموما در بخش ابزارهای ویدیویی (Video Toolbox) یکی از بنام‌ترین عناوین به شمار می‌آید.

در این مطلب می‌خواهیم نگاهی دقیق تر داشته باشیم به این مبدل ویدیویی و تلاش می‌کنیم همه‌ی توانایی‌ها و نقاط ضعف و قوت آن را مورد بررسی قرار دهیم. اما پیش از شروع لازم است بگوییم برای این بررسی از نسخه‌ی پولی (Ultimate) نرم‌افزار Wondershare Video Converter استفاده کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

Wondershare Video Converter
اولین تصویری که بعد از نصب Wondershare مشاهده می‌کنید محیط ساده و کاربرپسند نرم افزار است

پیش از هرچیز بهتر است از اصلی ترین قابلیت‌های این نرم افزار که به طور قطع تمرکز اصلی طراحانش معطوف به آن‌ها بوده شروع کنیم: تبدیل فرمت‌های ویدیویی (Convert Video Formats) و همچنین رایت کردن آن‌ها روی دی وی دی (Burn Video).

نرم افزار Wondershare در ارائه‌ی اصلی ترین عملکرد خود کارایی فوق العاده مطلوبی دارد. همانطور که سازندگان این نرم افزار برای تبدیل فرمت‌های ویدیویی به هم از واژه‌ی «Fast» استفاده می‌کنند، ما هم می‌توانیم اذعان کنیم که در تست‌های متعددی که از این نرم افزار داشتیم، سرعت تبدیل فرمت بسیار مطلوبی را شاهد بودیم.

البته که این تنها موضوع حائز اهمیت در تبدیل فایل‌های ویدیویی به یکدیگر نیست. هماهنگی صدا و تصویر در فایل خروجی حفظ شد و بر خلاف بسیاری از نرم افزار‌ها که کیفیت نهایی را نابود می‌کنند، فایل خروجی کیفیت قابل قبولی داشت. لازم به ذکر است که این نرم افزار از بیش از ۱۰۰۰ فرمت ویدیویی پشتیبانی می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است.

Wondershare Video Converter
انتخاب ویدیو و همچنین فرمت فایل خروجی. همانطور که در تصویر پیداست ما برای تست این نرم افزار می‌خواهیم یک فایل ویدیویی با پسوند mkv‌ را به فرمت mp4 تبدیل کنیم

در این بین نباید از رابط کاربری بسیار مناسب و کاربردی آن بگذریم. پشتیبانی بسیار خوب این نرم افزار از صفحه نمایش 4K باعث شد شخصا در هنگام بررسی این اپلیکیشن دچار هیچ گونه مشکلی نشوم. موضوعی که در نرم افزار‌های دیگر رعایت نمی‌شود و عذاب آور است.

علاوه بر عملکرد مطلوب در بخش رابط کاربری و پشتیبانی از رزولوشن 4K، وجود آیکون‌هایی که هرکدام با یک شکل به تصویر کشیده شده‌اند به خودی خود باعث می‌شود که کاربر در هنگام تجربه‌ی این نرم افزار خود را در خیل عظیم ویژگی‌ها و کاربرد‌ها گم شده نبیند.

پشتیبانی این نرم افزار از همه‌ی فرمت‌های رایج و تبدیل دقیق و با کیفیت آن شگفت انگیز است. علاوه بر این امکان رایت ویدیو تبدیل شده روی DVD به طور مستقیم از طریق نرم افزار یکی دیگر از کاربرد‌های مناسب و قابل توجه این اپلیکیشن به شمار می‌رود. اما جالب است بدانید که تبدیل فرمت‌های ویدیویی به هم تنها چیز‌هایی نبود که ما را راجع به این نرم افزار شگفت زده کرد.

Wondershare Video Converter
در حین انجام تبدیل، نرم افزار تصاویری از بخش‌های مختلف ویدیو را به شما نمایش خواهد داد

اگر بخواهیم ساده بگوییم، نرم افزار Wondershare تنها یک تبدیل کننده‌ی ساده‌ی ویدیویی نیست. این نرم افزار علاوه بر تبدیل فرمت‌های ویدیویی به یکدیگر می‌تواند به شما امکانات بسیار زیاد دیگری را نیز ارائه کند. یکی از این ویژگی‌ها مربوط به ویرایش ویدیو‌هاست.

هر زمان که شما یک ویدیو را مانند تصویر بالا به داخل نرم افزار می‌آورید، زیر تصویر ویدیو می‌توانید سه آیکن مشاهده کنید. هرکدام از این آیکن‌ها بر خلاف شکل ساده‌ای که دارند، امکانات فوق‌العاده‌ای برایتان فراهم می‌کنند. مثلا با زدن روی آیکنی که تصویر قیچی دارد، می‌توانید بخش‌های مختلف فایل ویدیویی‌تان را برش زده و فقط به تبدیل فرمت آن بخش‌ها بپردازید. همچنین این امکان را خواهید داشت که با زدن آیکن وسط، اندازه‌ای خاص از ویدیو مد نظرتان را انتخاب کنید تا فقط چهارچوب انتخابی شما در نسخه‌ی خروجی ایجاد شود.

در نهایت، با زدن روی آیکن گزینه‌ی آخر، می‌توانید افکت‌های جذاب و منحصر به فردی را به ویدیوی خروجی اضافه کنید. این افکت‌ها به خوبی روی ویدیو سوار می‌شوند و نکته‌ی قابل ستایش درباره‌ی آن اینجاست، که انجام فرایند تبدیل فرمت با استفاده از افکت، خیلی بیشتر طول نخواهد کشید. کافیست روی گزینه‌ی Effects کلیک کنید تا مجموعه‌ای از افکت‌های آماده مواجه شوید.

در گالری بالا می‌توانید امکانات گفته شده در پاراگراف‌های قبل را مشاهده کنید. علاوه بر آن‌ها امکان اضافه کردن زیرنویس‌ به ویدیو و همچنین افزودن واترمارک‌ها -که می‌توانند به صورت متن یا تصویر باشند- به ویدیو‌ها قابل مشاهده است.

گذشته از قدرت قابل توجه Wondershare در زمینه‌ی تبدیل و ویرایش ویدیو، یکی از کاربردی‌ترین ابزار‌های تعبیه شده در آن در تب دانلود این نرم افزار قرار گرفته است. این بخش در Wondershare به منظور دانلود ویدیو‌های موجود در یوتوب و وبسایت‌های دیگر تعبیه شده. کافیست URL‌ مربوط به ویدیو‌ها را کپی در بخش مشخص شده‌ی این اپلیکیشن کپی کنید تا به شما گزینه‌های موجود، از کیفیت گرفته تا فرمت مورد نظر را نمایش دهد.

امکان دانلود بخش ویدیویی کلیپ‌های آنلاین و همچنین تنها دانلود صدای ویدیو‌ها هم امکان پذیر است. موضوعی که شاید برای استفاده از موسیقی ویدیو‌هایی که در یوتیوب و دیگر سرویس‌های ویدیویی آنلاین مفید واقع شود.

Wondershare Video Converter
بعد از کپی کردن لینک یکی از کلیپ‌های یوتوب، حالا می‌توانیم از بین گزینه‌های موجود فرمت نهایی مد نظر خود را انتخاب کنیم.

جا دارد در پایان مطلب، اشاره‌ای هم داشته باشیم به یکی دیگر از ویژگی‌های جالب Wondershare در زمینه‌ی تولید GIF. این نرم افزار در کنار ابزار‌هایی برای نمایش دادن ویدیو‌ها در تلویزیون‌های هوشمند، تبدیل ویدیو‌های واقعیت مجازی و ... می‌تواند به تولید GIF هم کمک کند.

تولید GIF در این نرم افزار می‌تواند به وسیله‌ی تعدادی از عکس‌ها انجام شود یا استفاده از ویدیویی کوتاه. این بخش نرم افزار‌ هم مثل همه‌ی بخش‌های دیگر به خوبی مشخص می‌کند که چگونه می‌توان به بهترین تجربه از امکانات آن دست پیدا کرد.

Wondershare Video Converter
در بخش Toolbox می‌توانید ابزار متنوع دیگری مثل تولید GIF را نیز مشاهده کنید

به طور کلی نرم افزار Wondershare Video Converter شاید خود را به عنوان یک مبدل فرمت‌های ویدیویی معرفی کرده باشد اما امکانات متعدد و متنوع زیادی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. در کنار همه‌ی کاربرد‌های خوب این نرم افزار، باید به این موضوع هم اشاره کنیم User Guide یا راهنمای استفاده از این نرم افزار که می‌توانید از این لینک آن را مطالعه کنید به ساده ترین شکل ممکن به ارائه‌ی آموزش‌هایی برای استفاده بهتر از این نرم افزار و همه‌ی ویژگی‌های آن پرداخته است.

بنابراین اصلا مهم نیست که پیش از این از نرم افزار‌های تبدیل کننده‌ی فرمت‌های ویدیویی استفاده کرده‌اید یا نه، کافیست به لینک یاد شده سر بزنید تا بتوانید به راحتی از همه‌ی ویژگی‌های تعبیه شده در این نرم افزار استفاده کنید.

در این راهنما، شما در بخش‌هایی جداگانه می‌توانید آموزش‌های مختلف از ویژگی‌های Wondershare Video Converter را مشاهده کنید. از نحوه‌ی دانلود و رجیستر کردن اپلیکیشن گرفته تا چگونگی ویرایش ویدیو‌ها، تبدیل ویدیو‌ها و حتی مسائل جزئی مثل اضافه کردن زیرنویس و واترمارک‌ها.

Wondershare Video Converter
راهنمای کامل نرم افزار Wondershare Video Converter در نوع خود فوق العاده است و با استفاده از آن به راحتی می‌توان با همه‌ی ویژگی‌های این اپلیکیشن آشنا شد

در مجموع شاید تنها استفاده از یک رنگ در این نرم افزار کمی توی ذوق بزند و امکان تغییر رنگ محیطی نرم افزار پیاده سازی نشده؛ موضوعی که در صورت اضافه شدن می‌تواند گاهی به رهایی از یکنواختی ظاهری آن کمک شایانی کند. هرچند این ایراد می‌تواند با توجه به رابط کاربری و طراحی ظاهری خوب آن نادیده گرفته شود.

به طور کلی اگر به دنبال نرم افزاری هستید که بتوانید با خیالی راحت با استفاده از آن به تبدیل ویدیو‌ها بپردازید، نرم افزار Wondershare Video Converter‌ می‌تواند گزینه‌ای بسیار مطلوب باشد. پشتیبانی از ۱۰۰۰ فرمت و همچنین امکان ویرایش ویدیو‌های نهایی از ویژگی‌های فوق العاده‌ی این نرم افزار محسوب می‌شوند.

همچنین این نرم‌افزار یک نسخه رایگان (Wondershare Free Video Converter) هم دارد که البته امکانات کمتری نسبت به نسخه Ultimate ارائه می‌دهد. بررسی این نسخه را هم می‌توانید در این مقاله مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی