ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ظاهراً در حال ساخت مودم انحصاری است

اپل سال‌های گذشته از هر لحاظ بزرگتر شده. این شرکت در همه‌ی زمینه‌ها تلاش کرده تا مستقل از شرکت‌های شخص ثالث و خارجی به تولید تلفن‌های هوشمند خود بپردازد و تا جای امکان عدم نیاز ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

اپل سال‌های گذشته از هر لحاظ بزرگتر شده. این شرکت در همه‌ی زمینه‌ها تلاش کرده تا مستقل از شرکت‌های شخص ثالث و خارجی به تولید تلفن‌های هوشمند خود بپردازد و تا جای امکان عدم نیاز خود به شرکت‌های دیگر را اعلام نماید.

بنابر گزارشات جدیدی که توسط بلومبرگ منتشر شده، غول سیلیکون ولی احتمالا به دنبال تولید و بهره برداری از مودم اختصاصی خود باشد.

در ماه گذشته، اپل با اعلام لیستی از علاقمندان برای همکاری با این شرکت در ۱۰ پست دعوت به عمل آورد. این شرکت در زمینه‌ی نرم افزاری و سخت افزاری به دنبال مهندسینی است تا در شهر «سن دیگو» روی تعدادی از دستگاه‌های بی‌سیم مشغول به کار شوند.

این بار به نظر می‌رسد که اپل به دنبال افرادی با تجربه در زمینه‌ی LTE و بلوتوث باشد و البته همچنین کسانی که بتوانند به این شرکت در زمینه‌ی دستیابی به تکنولوژی 5G کمک کنند. با توجه به مطالب یاد شده، به نظر می‌رسد غول آمریکایی به دنبال تولید مودمی اختصاصی باشد تا بتواند از آن در آیفون‌های بعدی خود استفاده کند.

در حال حاضر انتظار می‌رود که اپل پشتیبانی از 5G را سال ۲۰۲۰ و با استفاده از چیپ‌های اینتل رونمایی کند. اما اگر اپل موفق شود پیش از آن زمان مودم اختصاصی خود را تولید نماید، می‌تواند به راحتی به جای استفاده از چیپ‌های اینتل، در این زمینه نیز خودکفا شود.

این موضوع بار دیگر به غول آمریکایی اجازه می‌دهد تا بتواند مستقل از شرکت‌های شخص ثالث عمل کند. علاوه بر این، موضوع یاد شده جلوی بسیاری از درگیری‌ها -مشابه آنچه که بین کوالکام و اپل در جریان است- را خواهد گرفت. کوالکام شرکتی است که پیش از این به طراحی و تولید مودم برای آیفون‌ها می‌پرداخت.

گذشته از همه‌ی مزیت‌های یاد شده، این موضوع در صورتی که اتفاق بیفتد می‌تواند تفاوت دیگری در دستگاه‌های اپل نسبت به رقبایش ایجاد کند و برای آن حاشیه‌ی سود بالاتری به ارمغان بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی