ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارت گرافیک جدید AMD Radeon RX 590 به همراه سه بازی رایگان عرضه می‌شود

دو سال پیش بود که AMD معماری گرافیک پولاریس را معرفی کرد و تا کنون در محصولات بسیاری از آن بهره برده است. حالا این شرکت آمریکایی از کارت گرافیک جدید و میان رده ای ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۰

دو سال پیش بود که AMD معماری گرافیک پولاریس را معرفی کرد و تا کنون در محصولات بسیاری از آن بهره برده است. حالا این شرکت آمریکایی از کارت گرافیک جدید و میان رده ای رونمایی کرده که با استفاده از همان معماری، به رقابت با انویدیا GTX 1060 خواهد پراخت.

محصول جدید تحت عنوان «Radeon RX 590» با قیمت 279 دلار، فاصله میان کارت گرافیک های اقتصادی و پرچمدارانی همچون Radeon RX Vega را پر کرده و برای کاربرانی با این بودجه، که طبق آمارهای AMD یک سوم کل گیمرها را شامل می شوند، انتخاب مناسبی به شمار می رود.

کارت گرافیک جدید

RX 590 با معماری 12 نانومتری و 8 گیگابایت حافظه GDDR5 (مانند مدل RX 580) به میدان آمده اما فرکانس پایه در آن از 1257 مگاهرتز به 1469 مگاهرتز ارتقا یافته و در حالت Boost نیز توانایی دستیابی به فرکانس 1545 مگاهرتز را دارد (در مقابل 1340 مگاهرتز نسخه قبلی).

کارت گرافیک جدید از معماری 12 نانومتری و 8 گیگابایت حافظه GDDR5 بهره می برد

البته با وجود بهبود عملکرد، AMD همچنان رزولوشن 1080p را هدف قرار داده و می گوید در حال حاضر، گیمرها بیشتر به دنبال خروجی پویا و زنده هستند. این شرکت در رویداد معرفی محصول از بازی های Shadow of the Tomb Raider و Monster Hunter World نیز یاد کرده که هر دو، از جمله بازی های قوی (از منظر گرافیک) به شمار می روند.

کارت گرافیک جدید

AMD اظهار داشته که کارت گرافیک انویدیا GTX 1060 6GB بازی Shadow of the Tomb Raider را با FPS (نرخ بازنشانی فریم)میانگین 59 نمایش می دهد که این رقم برای Radeon RX 590 برابر 69 فریم در ثانیه است. همچنین محصول AMD در اجرای بازی Monster Hunter World نیز به نسبت رقیب، در هر ثانیه 13 فریم بیشتر بارگذاری می کند.

علاوه بر توانایی بالاتر، کارت گرافیک جدید AMD در زمینه سازگاری با مانیتورها نیز از رقیب خود پیش بوده و فناوری «FreeSync» شرکت سازنده (برای همگام سازی نرخ بازسازی تصویر بین نمایشگر و کارت گرافیک) در بیش از 500 مانیتور مختلف بازار به کار گرفته شده است (این آمار برای فناوری G-Sync انویدیا به مراتب کمتر خواهد بود).

کارت گرافیک جدید

اما تیر خلاص AMD به رقیب در عرضه باندل بازی هاییست که با خرید Radeon RX 590، نصیب گیمرها می شود: Devil May Cry 5 ،The Division 2 و Resident Evil 2 (با ارزش مجموعاً 180 دلار) بازی هایی هستند که با خرید کارت گرافیک جدید AMD به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می گیرند.

کارت گرافیک جدید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • E.A
    E.A | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

    خب قیمت خودش چقدره ؟

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

    بازی dmc 5 که باید عالی باشه و رزیدنت اویل هم اگه نسخه ریمیکش باشه باید عالی باشه ولی دویژن رو نسخه قبلیش بازی کردم خوشم نیومد
    حتی بدون این بازیهام با این قیمت ارزش خرید خیلی بالایی داره

    • TiTAN
      TiTAN | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

      دوست عزیز چه ارزش خریدی دقیقا؟
      این کاتر در حقیقت مدل بهبود یافته کارت ۵۸۰ هست که اونم مدل بهبود یافته ۴۸۰ هست.
      این کارت کلا ۱۰ درصد پرفورمنسش بهبود داشته نسبت به ۵۸۰ که اونم خودش از نظر پرفورمنس با این که نسبت به ۴۸۰ قویتر بود اما بازم عملکردش ضعیفتر بود ،هر سه این کارت ها هم از نظر مدریت دما و مصرف انرژی فاجعه هستن و خود کارت ۵۸۰ هم تو بیشتر سایتا با ۲ بازی رایگان عرضه میشه.
      به طور کلی میشه گفت خریدن این کارت به جای مدل ۵۸۰ یه اسکم ۱۰۰ دلاری از سمت AMD برای شما خریدار عزیزه.
      لطف کنید یکمم تحقیق کنید قبل این که در رابطه با یه موضوع یه نظر کاملا خلاف واقعیات بنویسید.

      • TiTAN
        TiTAN | ۲۵ آبان ۱۳۹۷

        اون قسمتی که نوشته شده عملکردش ضعیف تر بوده نسبت به مدل GTX 1070 انویدیا منظورم بوده که هرسه این کارت ها برای رقابت با اون عرضه شدن.

      • mahdi kazemzadeh
        mahdi kazemzadeh | ۲۶ آبان ۱۳۹۷

        چه اهمیتی داره بهبود یافته چی هست و کی عرضه شده؟
        این گرافیک تو قیمت 280 دلار بیشترین کارایی رو داره و 15 درصد از 1060 قوی تره و ارزش خرید بیشتری رو داره.
        دما در حالت لود کامل از 70 درجه بیشتر نمیشه و مصرفش هم 200 وات هست که عملکرد خوبی داره. (فاجعه رو از کجا آوردی؟ )

مطالب پیشنهادی