ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه رم DDR5 با فناوری 10 نانومتری توسط SK Hynix

کمپانی SK Hynix امروز طی یک رویداد مطبوعاتی از پایان توسعه ماژول رم DDR5 خود با حافظه 16 گیگابایتی خبر داد که این محصول با استانداردهای بین المللی JEDEC سازگار بوده و برای تولید آن ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

کمپانی SK Hynix امروز طی یک رویداد مطبوعاتی از پایان توسعه ماژول رم DDR5 خود با حافظه 16 گیگابایتی خبر داد که این محصول با استانداردهای بین المللی JEDEC سازگار بوده و برای تولید آن از فناوری 10 نانومتری استفاده شده است.

رم DDR5 قرار است ابتدا در سرورها مورد استفاده قرار بگیرد

محصول جدید شرکت کره ای که از نوع DRAM یا رم داینامیک است، با بهره مندی از فناوری 10 نانومتری از سرعت و راندمان بهتری برخوردار شده و قرار است در نسل بعدی رایانه ها (ابتدا در سرورها) مورد استفاده قرار گیرد. در واقع SK Hynix با پلتفرم حافظه جدید خود قصد دارد سرعت بالاتر را در کنار پهنای باند و فضای ذخیره سازی بیشتر در اختیار مشتریان قرار دهد. بر اساس اظهارات کره ای ها، هدف اصلی رم DDR5 کاربردهای داده محور مانند یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و کلان‌داده خواهد بود.

رم DDR5

SK Hynix برای تولید محصول مورد بحث از همان فرآیندهای مورد استفاده در رم های DDR4 استفاده کرده اما DRAM جدید از معماری تازه ای برخوردار بوده و به عنوان مثال با ولتاژ 1.1V، تا 30 درصد نسبت به نسل قبل کم مصرف تر است.

علاوه بر بهبود مصرف انرژی، رم DDR5 کره ای ها از فرکانس انتقال داده 5200 مگاهرتز بهره می برد که در مقایسه با بسامد 3200 مگاهرتزی نسخه های DDR4، افزایش 60 درصدی را نشان می دهد.

البته در حال حاضر امکان دستیابی به سرعت های بالای 5000 با استفاده از اورکلاکینگ وجود دارد، اما با رم DDR5 کاربر از همان ابتدا فرکانس 5200 مگاهرتز را در اختیار داشته و در صورت اورکلاک کردن، می تواند به اعداد بالای 6400 مگاهرتز نیز دست پیدا کند.

گفتنی است کمپانی SK Hynix عرضه چیپ های DDR5 مورد نیاز برای سخت افزارهای سرور و کامپیوترهای خانگی را به یکی از تولیدکنندگان اصلی بازار آغاز کرده و پیش بینی می کند تا سال 2020، این نوع حافظه در سطح دنیا فراگیر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی