ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ گوشی هوشمند چقدر رم نیاز دارد؟

بحث مشخصات سخت‌افزاری همزمان با فراگیرشدن گوشی‌های هوشمند، حسابی داغ شده است. اکثر کمپانی‌ها علاقه دارند تا گوشی‌های خود را با بهترین سخت‌افزار ممکن روانه بازار کنند. در این میان میزان حافظه رم گوشی همواره از اهمیت بالایی برخوردار است. در این ویدیو به سراغ حافظه رم رفتم.

تماشای ویدیو از یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو از آپارات دیجیاتو:

در رابطه با رم مورد نیاز یک گوشی هوشمند پیش از این در یک مطلب جداگانه پرداخته‌ایم که می‌توانید از این لینک آن را مطالعه کنید. اما تا اینجا هستید اجازه دهید یک بار دیگر پایه و اساس حافظه رم را توضیح دهم. به زبان ساده حافظه رم مانند یک حافظه موقت عمل می‌کند که شما برنامه‌هایی که قصد اجرایشان را دارید، در آن ذخیره کرده و هر زمان بدون نیاز به بارگزاری مجدد آن‌ها، اجرایشان کنید. هر چه این عدد بیشتر باشد، شما اپ‌های بیشتری را به صورت همزمان اجرا می‌کنید.

از طرفی هر چه میزان حافظه رم بیشتر باشد، مصرف انرژی آن نیز بیشتر خواهد شد. در نتیجه باید به یک عدد طلایی در این میان رسید تا هم برنامه‌های زیادی با بتوان اجرا کرد و هم مصرف انرژی را مدیریت کرد. بسیاری از توسعه‌دهندگان روی عدد ۸ گیگابایت به نتیجه رسیده‌اند. چرا که هم فضای کافی برای مصرف سیستم‌عامل و برنامه‌های فعال در پس‌زمینه را دارد و هم فضای مناسب برای اجرای برنامه‌های پرکاربرد کاربران.

رم

موضوع دیگری که در ویدیوی فوق به آن اشاره کرده‌ام، تفاوت در میزان رم مورد نیاز سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است. برای مثال قدرتمندترین آیفون بازار که آیفون ۱۲ پرو مکس است، تنها ۶ گیگابایت رم دارد، در حالی که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی به خصوص مدل‌های مخصوص گیمینگ، از ۱۸ گیگابایت حافظه رم برخوردارند.

پاسخ به این سوال که چرا اندروید رم بیشتری مصرف می‌کند و iOS همواره به رم کمتری برای اجرای همان برنامه‌ها نیاز دارد را در ویدیوی‌ فوق داده‌ام. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم تماشای آن را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • FARDIN
    FARDIN | ۱۲ تیر ۱۴۰۰

    من میت 10 دارم 4 گیگ رمە ولی هیچ کمبودی حس نکردم هنوز

  • Hamid Alian
    Hamid Alian | ۹ تیر ۱۴۰۰

    ,8 گیگ ؟؟ چه خبره ؟😦 مگه جنگه ؟ گوشی پرچمدار اندرویدی من که شش گیگ داره ، همیشه سه گیگ آزاد داره!!😉

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.