ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
فناوری ایران

گیت‌هاب از لیست سفید اینترنت ایران خارج شد

یک گام رو به عقب در آستانه ۲ هزار ساعته‌ شدن قطع اینترنت

علی مومنی
نوشته شده توسط علی مومنی تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ | ۱۱:۳۶

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کاربران زیادی گزارش داده‌اند، امکان دسترسی به گیت‌هاب را از داخل ایران ندارند.

اواخر فروردین ماه، در حالی که حدود ۵۰ روز از شروع قطع اینترنت در ایران می‌گذشت، «گیت‌هاب» به لیست سفید اینترنت ایران اضافه شد اما پس از گذشت تقریبا ۲۷ روز، مسئولان تصمیم گرفته‌اند، گیت‌هاب از این لیست خارج شود.

مقامات رسمی مطابق روند معمول اخیر، توضیحی درباره این مسئله نداده‌اند.

برخی از کاربران باور دارند، دسترسی از طریق گیت‌هاب به ابزارهای دور زدن فیلترینگ، علت خروج این پلتفرم از لیست سفید است.

گیت‌هاب (GitHub) یک پلتفرم آنلاین و جهانی است که برنامه‌نویسان برای نگهداری، مدیریت و اشتراک‌گذاری کدهای خود از آن استفاده می‌کنند. گیت‌هاب مانند یک شبکه اجتماعی و فضای ابری تخصصی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است.

این پلتفرم امکان کار گروهی و همزمان ده‌ها برنامه‌نویس روی یک پروژه را از نقاط مختلف جهان فراهم می‌کند. گیت‌هاب میزبان میلیون‌ها پروژه حیاتی متن‌باز (Open-Source) و تجاری است و عملاً به قلب تپنده توسعه نرم‌افزار و رزومه عملی برنامه‌نویسان تبدیل شده است. به همین دلیل دسترسی نداشتن برنامه‌نویسان به گیت‌هاب در ایران مستقیماً بر روند تولید و نگهداری نرم‌افزارها اثر منفی می‌گذارد.

علی مومنی
علی مومنی

در دانشگاه علامه اقتصاد خوانده‌ام و حالا چند سالی است خبرنگاری می‌کنم. فعالیت در حوزه رسانه در ایران و احتمالا در بسیاری از کشورها کار آسانی نیست اما عشق و علاقه به خبر با تمام دردسرهایش‌ آن چیزی است که من و بسیاری از همکارانم را نمک‌گیر کرده است. از ابتدای سال ۱۴۰۳ در دیجیاتو، اخبار فناوری ایران را دنبال می‌کنم و می‌نویسم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (783 مورد)
  • noobnfat
    noobnfat | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    یا همه یا هیچکس

  • Raura
    Raura | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    تا چندوقت پیشا فکر میکردیم شنبه وصل میکنن.. الان به شنبه فکر میکنیم فقط بیشتر ناامید میشیم چون میدونیم حتی شنبه هم وصل نمیکنن. من دیگه بریدم. .

  • SargardaniBadbakht
    SargardaniBadbakht | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    کنجکاو جایگزین ملی‌ش هستم که قراره چه اشغالی باشه

  • JOHN_TERNUS
    JOHN_TERNUS | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    مرسی که چند روز به ما رعیت ها گیت هاب دادید خدایا شکرت که اقایان هوای مارو دارن ( حال اونی که تمام دانلود هاشو کرده خریدارم)

    • SahandT
      SahandT | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

      سید برای من دانلودم نمیشد .. فقط انگا ویترین بود .. حتی برا پروژم خواستم اپ شو آپدیت کنم نشد

    • sippy
      sippy | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۵

      دانلود رو هم که بسته بودن

  • Jonkler1
    Jonkler1 | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    من یکی دیگه امیدم به همه چی رو از دست دادم. نت رو طبقاتی کردن، اینم روش. پایتون هم خارج شده درضمن.
    منی که رویای ادیتوری، بازیسازی، آهنگسازی، برنامه نویسی، یوتیوبری و نقاشی رو داشتم بوسیدمشون گذاشتمشون کنار. مگر اینکه یه اتفاقی بیوفته که همه میدونن که من دیگه امیدی ندارم به اون. همین الانشم به خاطر خانوادم اینجام وگرنه خیلی وقت پیش رفته بودم.

  • Hami13
    Hami13 | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    جرأت ندارن بازش کنن :))
    بزودی اتفاقات روز گذشته واسه گوگل هم میفته و تنها راهش بستن سرچ گوگله، شما نمیتونید جلوی پیشرفت تکنولوژی رو بگیرید مردم هم بجای همسو شدن با شما راه های دور زدن فیلترینگ رو یاد میگیرن، و چقدر آدم نخبه و خفن داریم، لذت بردم 😍 اینترنت یا برای همه یا هیچکس، دم سازنده ها گرم ❤️‍🔥 به امید پیروزی‌ و آزادی 🕊️

    • Mohammad 13759
      Mohammad 13759 | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

      کسی که برای اولین بار از این کلمه استفاده کرد فکر کنم رفت زیر ۸ نخبه بود

    • sippy
      sippy | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۵

      ایده های خیلی خفنی توش داشت شکل میگرفت

  • Mrezaphilos
    Mrezaphilos | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    بالا بالا بالا بالا...

    • mike_ehrmantraut
      mike_ehrmantraut | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

      🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳🐋🐳

  • Sad_Iranian
    Sad_Iranian | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    بعد بعضی ها میگن که همین روزها وصل میشه.

    • sippy
      sippy | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۵

      الکی میگن

  • amirRooshanzamir
    amirRooshanzamir | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    نمیشه جلوی تکنولوژی رو گرفت .............

  • Hossein1999
    Hossein1999 | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    دوشواری ...!

  • emadbn84
    emadbn84 | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    دقیقا خیلی قشنگ گفتی

  • B_Internet5
    B_Internet5 | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    کلا انگار خشم و اندوه و کینه مردم سود داره براشون

  • MaKeToIranim
    MaKeToIranim | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    این درد از اوناست که ادمو پوست کلفت و قوی میکنه.👺👺 ازش نهایت استفاد رو ببرید. باتشکر

  • sad_boy
    sad_boy | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    🤣🤣🤣👌🏻

  • Uchiha_Sasuke
    Uchiha_Sasuke | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    😂😂😂

  • Tech4Man
    Tech4Man | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    پس گاومون زاييد

  • ammar_s
    ammar_s | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    دلم واسه نوزادی که مامانش اونه میسوزه:)))

  • 4itsam
    4itsam | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    نه داداش الان توی خود 1984 داریم زندگی می کنم

  • WhyIR
    WhyIR | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    چقدر مردم ایران نازنین مهربون عشقن
    واقعا امیدم به همینه دلیل زنده بودنم همینه
    بهترین مردم داریم (به جز اون افراد ...... خودتون خوب میدونید)
    ❤️❤️

  • Dada_no_sleep
    Dada_no_sleep | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    به درد این حرفا نمیخوری

  • kale_siah
    kale_siah | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    هنو نزاییده، میگه حامله شده

  • _Navid_
    _Navid_ | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    آره خیلی خوب وصل بود یادش بخیر

  • Ali_no_internet
    Ali_no_internet | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    شوخ چیه؟

  • Mohammad_ghazi
    Mohammad_ghazi | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    دوران شوخ خیلی شیرین بود 🥹
    حتی قندشکنش هم قشنگه😭

  • electroX
    electroX | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    داداش ناراحت نباش، همه کلا از دانشگاه رفتن پشیمون شدیم
    میدونستم قراره توی شغلهای باشم که به رشته م ربطی نداره، از همون اول وارد بازار کار میشدم 😇

  • echosofpwd
    echosofpwd | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    ربطی به خود رشته نداره
    صرفا علاقه نداشتی . به این معنی نیست که اون رشته بدرد نمیخوره

  • Payam_khalse
    Payam_khalse | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    دقیقا،هی میخوام برا اینا پیام نفرستم

  • Ikl
    Ikl | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    🤣🤣

  • _Navid_
    _Navid_ | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    یچیزی بود وصل بود

  • Mehran_
    Mehran_ | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵

    توی پیامرسان های داخلی بگردی میتونی پیدا کنی ...

  • Ali_no_internet
    Ali_no_internet | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۵

    گربه و ماه ؟

  • Ali_no_internet
    Ali_no_internet | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۵

    راحت قند رو میشکست

  • Ali_no_internet
    Ali_no_internet | 1 ماه قبل

    میدونم منظورت سلطان جنگل و خورشید مهربانه ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی