ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقات کدکاپ
تکنولوژی

برندگان چهارمین دوره مسابقات کدکاپ مشخص شدند

چهارمین دوره مسابقات کدکاپ با حمایت دیجی‌کالا در مرکز پردازش این مجموعه برگزار شد و عصر دیروز برندگان خود را شناخت. بیش از 3 هزار و 82 برنامه‌نویس در مرحله اینترنتی این مسابقات شرکت کرده ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

چهارمین دوره مسابقات کدکاپ با حمایت دیجی‌کالا در مرکز پردازش این مجموعه برگزار شد و عصر دیروز برندگان خود را شناخت. بیش از 3 هزار و 82 برنامه‌نویس در مرحله اینترنتی این مسابقات شرکت کرده بودند و بعد از گزینش این افراد در نهایت رقابت به بیش از 200 نفر در قالب 50 تیم رسید.

حضور در محیط مسابقه برنامه نویسان شگفت‌انگیز است و با دیدن افرادی که به صورت تیمی یا انفرادی روی لپ‌تاپ‌هایشان خم شده‌اند و مشغول حل کردن معادلات پیچیده هستند روبرو می‌شوید. نکته جالب در بین این افراد اینست که اکثرا سنی بین 17 تا 25 سال دارند و حتی و نوجوانی 13 ساله (متولد سال 1384) نیز بین آنها حضور داشت.

مسابقات کدکاپ

نکته جالب‌تر در این رویداد این بود که شرکت کنندگان به شدت هم هوای یکدیگر را داشتند. به عنوان مثال در زمان اهدای جوایز برای یکدیگر خوشحال می‌شدند و شادی می‌کردند و یا در حین سخنرانی دوستان‌شان، فیلم‌برداری می‌کردند. محیط نابی که در کمتر مسابقه رقابتی دیده می‌شود، اینجا در بین جوانان برنامه نویس حس می‌شود.

«سهیل مقدم» مدیر ارشد فنی دیجی‌کالا درباره اینکه چرا این فروشگاه اسپانسر این مسابقات شده، به دیجیاتو می‌گوید:

«این موضوع اهمیت زیادی برای ما دارد و دیجی کالا این روزها خودش را به یک شرکت تکنولوژی بدل کرده است. دیجی کالا دیگر نمی‌تواند فقط یک فروشگاه اینترنتی باشد و باید روی محور فناوری پیش رفت وگرنه در کار فروشگاه اینترنتی هم موفق نخواهیم بود.»

مقدم صریحا می‌گوید که آنها قصد دارند در دیجی کالا بهترین‌ها را داشته باشند و برگزاری چنین مسابقاتی به تحقق این موضوع کمک می‌کند چرا که برخی از برندگان این مسابقات در شرکت آنها استخدام خواهند شد.

مقدم معتقد است اگر دیجی کالا موفق نشود و نتواند به جایی که می‌خواهد برسد، تکلیف تجارت الکترونیک در کشور مشخص نخواهد شد چرا که بزرگترین بازیگر این حوزه را مجموعه خودشان می‌داند.

مسابقات کدکاپ

«کیانا غلام‌پور»، یکی از شرکت‌کنندگانی که در تمامی سال‌های مسابقات کدکاپ حضور داشته، معتقد است که حضور خانم‌ها در امسال از سال گذشته کمتر شده و این موضوع را بابت فرهنگ مرد سالارانه کشور و نگاه از بالا به پایین به زن‌ها در حوزه برنامه نویسی می‌داند:

«سال اول کدکاپ با مشکلات فنی روبرو بود ولی شروع امیدوارکننده ای را نظاره گر بودیم و بار دوم هم به همین منوال گذشت. اما سال گذشته کدکاپ به نظر من اصلا خوب برگزار نشد، بخصوص در بخش‌های جانبی. اما خوش‌بختانه امسال در مجموعه دیجی کالا این موارد رعایت شد.»

مسابقات کدکاپ

این شرکت‌کننده در مسابقه، کیفیت سوالات این دوره را نیز بسیار بهتر از سال گذشته می‌داند، نظر کیانا تقریبا با تمامی شرکت کنندگان یکسان است، به عنوان مثال «محمدصادق موسی‌پور»، دیگر شرکت کننده حاضر در مسابقه هم معتقد است که کیفیت سوالات مناسب بوده و ایرادی که به کدکاپ می‌گیرد مربوط به بخش سوالات اولیه و آنلاین آن می‌شود: «نقصی در سیستم تصحیح آنلاین سوالات وجود داشت که آن را با مسئولین Quera نیز در جریان گذاشتم و تایید کردند.» موسی‌پور به دیجیاتو می‌گوید: «به صورت فریلنسر کار می‌کنم و برای هدف خاصی در مسابقه شرکت نکردم و می‌خواستم خودم را محک بزنم.»

«کامیار میرزا وزیری» دیگر شرکت کننده حاضر در این رویداد نیز برای محک زدن خود به اینجا آمده و باور دارد که چنین مسابقاتی می‌تواند باعث پیشرفت کارشان شود. کامیار و محمدصادق هر دو دانشجو هستند و معتقدند که درس‌های آکادمیک در رشته آنها راهبردی ندارد و به کارشان نمی‌آید.

مسابقات کدکاپ
جوان ترین شرکت کننده مسابقه هم جایزه ای پانصد هزار تومانی گرفت.

جوایز کدکاپ بعد از کارشناسی‌ها به برندگان آنها رسید. جوایز بخش انفرادی مسابقه به این شرح اعلام شد:

  • سجاد هاشمیان - چهارصد هزار تومن
  • پوریا ماندی - پانصد هزار تومن
  • علیرضا بیطاری - پانصد هزار تومن
  • سیاوش گنجی - یک میلیون تومان
  • احسان جهانگیرزاده - یک میلیون تومان
  • حامد خانکی - یک میلیون تومن
  • علیرضا شریفیان زاده - یک میلیون تومان
  • حامد ولی زاده - یک و نیم تومان
  • مهدی یوسفی - دو میلیون تومان
  • حمید حق شناس - سه میلیون تومان

جوایز اصلی در بخش تیمی نیز بدین شرح اعلام شد:

  • تیم اول الکوریتم به ارش‌محمود بیدگلی و محمد صانعیان - سه میلیون تومان جایزه
  • تیم دوم مندی جعفری و ارین اسماعیلپور - دو میلیون تومان جایزه
  • تیم سوم کسر مظاهری و علی پاشا منتصری - یک و نیم میلیون تومان جایزه
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ramin jamil panah
    ramin jamil panah | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

    مبلغ جایزه هارو ? ?

مطالب پیشنهادی