ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک
کسب و کار

تیم کوک از ضرورت وضع قوانین برای صنعت تکنولوژی می گوید

چنانچه اخبار حوزه تکنولوژی را دنبال کرده باشید حتما تایید می کنید که امسال برای سیلیکون ولی سالی ترسناک بود. سوء استفاده از اطلاعات کاربران و مداخله در سیاست (نقش فیسبوک در انتخابات سال ۲۰۱۶) ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

چنانچه اخبار حوزه تکنولوژی را دنبال کرده باشید حتما تایید می کنید که امسال برای سیلیکون ولی سالی ترسناک بود. سوء استفاده از اطلاعات کاربران و مداخله در سیاست (نقش فیسبوک در انتخابات سال ۲۰۱۶) همگی از جمله موضوعات هستند که طی ۱۲ ماه گذشته گریبانگیر فعالان دره سیلیکون شدند. اینها از جمله حرف های مهمی است که تیم کوک مدیرعامل اپل در جریان مصاحبه شب گذشته خود با HBO مطرح کرد. وی با در نظر داشتن همین مسائل مدعی شد که قانون گذاری برای صنعت تکنولوژی امری اجتناب ناپذیر است.

تیم کوک در ادامه حرف های خود گفت:

من از طرفداران پرو پا قرص قانونگذاری نیستم اما به شدت به آزادی بازار اعتقاد داردم. با این حال ضروری است که وقتی بازار آزاد به وظایفش عمل نمی کند این مساله را تایید کنیم. و این چیزی است که اینجا شاهدش بودیم. معتقدم وضع سطحی از قوانین [برای این حوزه] اجتناب ناپذیر است. به نظرم کنگره و دولت بالاخره در بازه ای تصمیم به وضع قوانین می گیرند.

کوک البته قبل از این اظهارات گفت که خالقان تکنولوژی قصد انجام کارهای شرورانه را نداشتند بلکه پیش بینی نمی کردند که محصولشان برای امور منفی به کار گرفته شود.

این را می توان جدیدترین انتقاد اندک آشکار تیم کوک علیه فیسبوک دانست. البته او مستقیما به نام خاصی اشاره نکرد اما ماه گذشته نیز شرکت هایی را که اطلاعات خصوصی کاربرانشان را گردآوری می کنند و از نقض حریم خصوصی افراد پول به دست می آورند، به باد انتقاد گرفت.
او معتقد است که به خاطر رعایت این مسائل دولت فدرال آمریکا باید قانون تازه ای وضع کند:

  • کاربر حق دارد کمترین اطلاعات خصوصی خود را در اختیار شرکت ها قرار دهد
  • کاربر حق دارد بداند با اطلاعاتش چه می کنند و چرا
  • کاربر حق دارد به اطلاعات خود دسترسی داشته باشد
  • و کاربر حق دارد که از بابت تامین امنیت اطلاعاتش مطمئن شود
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی