ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فراخوان هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران منتشر شد

سرانجام فراخوان هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران منتشر شد. با انتشار این فراخوان، رسما رقابت انتخاب بهترین بازی ایرانی آغاز شده و بازی‌سازان از امروز تا ۱۵ دی‌ ماه فرصت دارند تا بازی‌های خود را ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱ آذر ۱۳۹۷ | ۲۳:۴۵

سرانجام فراخوان هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران منتشر شد. با انتشار این فراخوان، رسما رقابت انتخاب بهترین بازی ایرانی آغاز شده و بازی‌سازان از امروز تا ۱۵ دی‌ ماه فرصت دارند تا بازی‌های خود را برای شرکت در این رقابت به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات مربوط به این جشنواره به نام برمی‌گردد. حال به جای «بازی‌های رایانه‌ای» از عبارت «بازی‌های ویدیویی» در اسم این جشنواره استفاده شده و شهر تهران هم جای خود را به ایران داده است. نکته مهم دیگر در رابطه با این فستیوال با افزایش جایزه نقدی آن برمی‌گردد. طبق اعلام روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بهترین بازی سال مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به عنوان هدیه دریافت خواهد کرد.

یکی دیگر از تغییرات این جشنواره مربوط به فراخوان برای طراحی لوگوی جدید آن می‌شد که طی آینده‌ای نزدیک باید منتظر معرفی برندگان باشیم. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قصد دارد با برگزاری هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران تعامل فعالان داخلی این صنعت را با دانشگاه‌ها بیتشر کرده و نظر واحد‌های مختلف دولتی را برای جذب سرمایه جلب کند.

نکته حائز اهمیت در رابطه با هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای به عدم معرفی تیم برنده از سوی داوران برمی‌گشت. به عقیده تیم داوری، هیچ بازی تولید داخلی به اندازه کافی برای دریافت جایزه بهترین بازی سال خوب نبود.

علاوه بر این جشنواره، بنیاد ملی بازی‌ها چندی پیش از ساختار حمایتی همگرا هم رونمایی کرده بود. از قول این نهاد، همگرا مجموعه‌ای متمرکز از شاخص‌ها و روش‌هایی هستند که منتج به حمایت‌های مشخص از تولیدکنندگان بازی‌های ویدیویی ایرانی می‌شود.

طی ماه‌های اخیر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سعی کرده تا روش‌های حمایتی خود از بازی‌های ایرانی را هدفمند کند. باید منتظر ماند دید که این تغییرات چه تاثیری را روی صنعت کوچک اما پر پتانسیل بازی‌های ویدیویی ایران خواهد گذاشت.

طی سال اخیر چند بازی ایرانی را تجربه کرده‌اید؟ به نظر شما کدام یک از آن‌ها لایق دریافت جایزه بهترین بازی سال است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی