ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراحی بازوی رباتیک که می‌تواند به ما در غذا خوردن کمک کند [تماشا کنید]

احتمالا فیلم «عصر جدید» چارلی چاپلین را تماشا کرده‌ باشید. یک صحنه‌ی به یادماندنی از این فیلم زمانیست که گروهی برای ارزیابی یک ماشین از چارلی نگون بخت به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده می‌کنند. در ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲ آذر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

احتمالا فیلم «عصر جدید» چارلی چاپلین را تماشا کرده‌ باشید. یک صحنه‌ی به یادماندنی از این فیلم زمانیست که گروهی برای ارزیابی یک ماشین از چارلی نگون بخت به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده می‌کنند. در آن صحنه یک ماشین برای خوراندن غذا به چارلی کمک می‌کند که البته در نهایت پایان خوشی ندارد. حالا به نظر می‌رسد که دانشمندان بعد از ۸۰ سال، این ایده را با طراحی یک بازوی رباتیک عملی کرده باشند!

محققان دانشگاه RMIT‌ در استرالیا و موسسه‌ی اطلاعات و طراحی تکنولوژی هند، در همکاری مشترک یک بازوی رباتیک طراحی کردند که در خوردن غذا به افراد کمک می‌کند. این ربات که Arm-A-Dine نام دارد نه تنها غذا را از روی میز بر می‌دارد، بلکه می‌تواند جای دهان شما را تشخیص دهد و غذا را به سمت آن ببرد.

این بازوی رباتیک، باید به روی سینه‌ی هر فرد نصب شود. سپس این دستگاه، با استفاده از اپلیکیشن تشخیص چهره‌ای که در آن تعبیه شده است، می‌تواند غذا را از روی میز بردارد. اگر همراه شما لبخند بزند، این بازو غذا را به سمت او می‌برد و اگر اخم کند، لقمه از آن شما خواهد شد.

بنابراین نه تنها این ربات می‌تواند غذا را از روی میز بردارد، بلکه می‌تواند تشخیص دهد که لقمه را باید به چه کسی بدهد. البته این ربات تا تجاری شدن فاصله‌ی زیادی دارد و نارسایی‌های سخت افزاری آن کاملا مشهود است. این دستگاه برای رعایت امنیت افراد، لقمه را ۱۰ سانتی متر دورتر از دهانشان نگه می‌دارد تا احتمالا سرنوشت چارلی چاپلین نصیبشان نشود!

افرادی که در ارزیابی‌های مربوط به این ربات شرکت داشتند، اعلام کردند که تجربه‌ی استفاده از بازوی رباتیک برایشان جالب بوده و باعث می‌شد که برای هر لقمه تمرکز بیشتری داشته باشند. همچنین این افراد اعلام کردند که این موضوع برایشان یادآور خاطراتی از غذا خوردن در کودکی بود.

در ویدیوی زیر می‌توانید بخشی از عملکرد بازوی رباتیک Arm-A-Dine را مشاهده نمایید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی