ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با قابلیت دید در شب گوگل پیکسل در نور کم عکس‌های با کیفیت بگیرید

مدتی پیش و همزمان با معرفی مدل‌های جدید گوگل پیکسل، این کمپانی از حالت عکس برداری جدیدی با نام «دید در شب» که اجازه گرفتن عکس‌های با کیفیت در نور کم را می‌دهد رونمایی کرد. ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

مدتی پیش و همزمان با معرفی مدل‌های جدید گوگل پیکسل، این کمپانی از حالت عکس برداری جدیدی با نام «دید در شب» که اجازه گرفتن عکس‌های با کیفیت در نور کم را می‌دهد رونمایی کرد.

مدتی پیش به‌روزرسانی جدیدی برای دید در شب منتشر شد که تاثیر قابل مشاهده‌ای روی کیفیت‌ عکس‌های گرفته شده در نور کم می‌گذارد که نمونه‌ای از آن را در ادامه مشاهده می‌کنیم:

image

تاثیر استفاده از این قابلیت به خوبی خودش را در جزییات عکس‌ها نشان می‌دهد. برای استفاده از قابلیت دید در شب باید به تنظیمات دوربین گوشی خود رفته و آن را برای استفاده در نور کم فعال کنید.

نحوه کار دید در شب به این صورت است که وقتی گوشی خود را در این حالت قرار داده و شاتر را فشار می‌دهید، دوربین مشغول جمع آوری اطلاعات از محیط شده و برای گرفتن یک عکس با نور بیشتر برنامه ریزی می‌کند. مدت زمانی که این قابلیت برای گرفتن عکس دارد به میزان نور حاضر در محیط بستگی دارد.

image

این ویژگی برای همه‌ی پیکسل‌ها به طور یکسان عمل می‌کند و از لحاظ قدرت و کارایی نمی‌توان تفاوت‌های چشمگیری در آن مشاهده کرد. پیش از این هم گفته بودیم دید شب به دوربین کمک می‌کند تا با اعمال تغییرات روی میزان دریافت نور، هر صحنه را با کیفیت‌تر می کند. البته نباید از این نکته هم غافل شد که این قابلیت برای عملکرد بهتر از ویژگی یادگیری هوش مصنوعی گوگل هم استفاده می کند.

این را هم باید گفت که دید در شب یک قابلیت افسانه‌ای نیست و برای کار کردن به صورت تاثیرگذار به یک نور حداقلی در محیط نیازمند بوده و تصاویر گرفته شده با آن در محیط‌های کاملا تاریک تقریبا تفاوتی با حالت عادی دوربین ندارد.

image
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی