ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی ۵ وبسایتی که می‌شود با آن‌ها یک زبان جدید یاد گرفت

اینترنت بزرگترین مدرسه‌ایست که انسان در طول حیاطش به خود دیده و خیلی راحت با هزینه‌ای کم می‌شود در آن چیزهای زیادی یاد گرفت. حتی از این فضای بیکران می‌توان برای یادگیری یک زبان جدید ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۴ آذر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

اینترنت بزرگترین مدرسه‌ایست که انسان در طول حیاطش به خود دیده و خیلی راحت با هزینه‌ای کم می‌شود در آن چیزهای زیادی یاد گرفت. حتی از این فضای بیکران می‌توان برای یادگیری یک زبان جدید هم استفاده کرد. به همین خاطر در این متن از ۵ وبسایتی برایتان می‌گوییم که با یک سری متد آموزشی متفاوت زبان‌های مختلف دنیا را به کاربرانشان آموزش می‌دهند.

Duolingo: بهترین برای بیشتر مردم


Duolingo یکی از پرطرفدارترین وبسایت‌هاییست که مردم برای یاد گرفتن رایگان زبان‌های مختلف دنیا از آن استفاده می‌کنند. این وبسایت طوری طراحی شده که آموزش زبان همانند یک سرگرمی جذاب به نظر برسد. در این خصوص Duolingo کارش را با کلمات پایه هر زبانی که کاربر انتخاب کرده باشد شروع می‌کند و آرام آرام او را به سطوح بالاتر سوق می‌دهد.

از گرفتن آزمون‌های ساده و بررسی قدرت مکالمه افراد تا استفاده از صحیح ترین لهجه‌ها در بخش لیسنینگ، Duolingo هر چه کاربرانش برای یادگیری یک زبان تازه به آن نیاز داشته باشند را در اختیارشان می‌گذارد. جالب تر اینکه Duolingo فقط به یک وبسایت محدود نشده و می‌توان از اپ آن روی iOS، اندروید و حتی ویندوز موبایل نیز استفاده کرد.

FluentU: یادگیری زبان با ویدیو


برعکس بسیاری از وبسایت‌های آموزش زبان، FluentU سعی دارد با استفاده از یک سری ویدیو کاملا معمولی به کاربرانش زبان بیاموزد. همانطور که گفتم هیچ یک از ویدیوهای حاضر در این سایت، ویدیو آموزشی نیستند بلکه آن‌ها فقط یک سری کلیپ یا موزیک ویدیو معمولی هستند که صرفا یک شخص در آن‌ها مشغول صحبت کردن است.

البته FluentU برای تمام ویدیوها زیرنویس‌های تعاملی جالبی قرار داده تا کاربر بتواند حین شنیدن مکالمات از معنا و مفهوم آن‌ها با خبر شود. FluentU در کل وبسایت کاربردی و خوبیست اما متاسفانه رایگان نیست و باید برای دسترسی به خدمات آن ماهانه ۱۰ تا ۲۰ دلار بپردازید.

Rype: یادگیری با یک مربی خصوصی


Rype در میان دیگر گزینه‌های موجود در این لیست کمی متفاوت است و تفاوت آن را می‌شود به خوبی در شیوه‌ آموزشی منحصر به فردش دید. این وبسایت به جای استفاده از ویدیوهای آموزشی و گرفتن آزمون‌ها ساده، شما را به یک مربی خصوصی کار بلد متصل می‌کند تا بتوانید با همان متدهای آموزشی قدیمی مراحل یادگیری زبان جدیدتان را پشت سر بگذارید. به تبع دریافت چنین سرویسی رایگان نیست و شما مجبورید برای استفاده از خدمات Rype برای هر ماه ۶۵ دلار کنار بگذارید.

Memrise: بازی کنید و یاد بگیرید


Memrise نیز یکی دیگر از پلتفرم‌های شناخته شده‌ای است که کاربران بسیاری از سرتاسر جهان برای یادگیری زبان‌های جدید از آن استفاده می‌کنند. همانند Duolingo، پلتفرم Memrise نیز سعی دارد با اجرای بازی‌های ساده به کاربرانش اصول و قواعد یک زبان جدید را آموزش دهد.

علاوه بر این، اپ موبایل Memrise نیز در دسترس است و شما می‌توانید به کمک آن حتی به صورت آفلاین نیز از خدمات این پلتفرم محبوب استفاده کنید. خوشبختانه خدمات پایه‌ Memrise رایگان هستند اما اگر به دنبال سرویس‌های حرفه‌ای تر می‌گردید باید برای هر ماه ۴.۹۵ دلار ناقابل بپردازید.

Babbel: آموزش زبان با موضوع دلخواه


از بین تمام وبسایت‌هایی که تا حالا معرفی کردیم، Babbel رویکرد متفاوتی برای آموزش زبان به کاربرانش در پیش گرفته. بر خلاف اکثر وبسایت‌ها این لیست که اکثرا کار را با آموزش کلمات شروع می‌کنند، Babbel به کاربر اجازه انتخاب یک موضوع خاص را می‌دهد و در ارتباط با آن پروسه آموزشی خود را آغاز می‌کند. اما متاسفانه خدمات Babbel به هیچ وجه رایگان نیستند و اگر تمایل به استفاده از آن‌ها داشته باشید باید هر ماه به هزینه‌ای ۱۲.۹۵ دلاری تن دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Keb
    Keb | ۷ آذر ۱۳۹۷

    ممنون ولی فقط یکی رایگان بود :)

  • ilyma13
    ilyma13 | ۴ آذر ۱۳۹۷

    خب کاش اینم میگفتید هیچکدوم فارسی ندارن

مطالب پیشنهادی