ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از پهپاد‌ها برای شست و شوی شیشه‌ی برج‌های بلند [تماشا کنید]

پهپاد‌ها روز به روز پیشرفته تر می‌شوند و می‌توانند بیش از گذشته به انسان یاری برسانند. بالا بردن امنیت کار‌ها، بهینگی و کاهش مصرف انرژی همه از مزایای استفاده از پهپاد‌ها محسوب می‌شود. حالا به ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۴ آذر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

پهپاد‌ها روز به روز پیشرفته تر می‌شوند و می‌توانند بیش از گذشته به انسان یاری برسانند. بالا بردن امنیت کار‌ها، بهینگی و کاهش مصرف انرژی همه از مزایای استفاده از پهپاد‌ها محسوب می‌شود. حالا به نظر می‌رسد که یک پهپاد شیشه شور برای شست و شوی پنجره‌های برج‌ها و ساختمان‌های بلند دست به کار شده است.

شرکت لیتوانیایی Aerons از پهپادی رونمایی کرد که می‌تواند به جای نیروی انسانی به تمیز کردن شیشه‌ی برج‌های بلند بپردازد. تمیز کردن شیشه‌ی برج‌های بلند توسط نیروی انسانی تا حدی خطرناک به نظر می‌رسد و در صورت کوچکترین اشتباهی پیامد‌های جبران نا پذیری را به همراه خواهد داشت.

شرکت Aerons که در سال ۲۰۱۷ و با رونمایی از ماشین پرنده‌ی نجات خود مطرح شده بود، ادعا کرده که پهپاد شیشه شور این شرکت می‌تواند ۲۰ برابر سریع‌تر از نیروی انسانی به انجام این کار بپردازد همچنین قادر است با امنیت بیشتری وظیفه‌اش را عملی کند.

پهپاد یاد شده سه متر عرض دارد و به ۱۲ روتور (چرخنده) مجهز شده است که دارای اسفنج و شیلنگ است. همچنین دارای یک دوربین داخلی است که به هدایت کننده از زمین امکان می‌دهد به راحتی همه‌ی مراحل کار را تماشا کند.

انرژی مورد نیاز از طریق باتری آماده می‌شود و کنترل از زمین به انجام می‌رسد. آب با استفاده از تانکری که روی زمین است و از طریق یک شیلنگ به پهپاد انتقال می‌یابد. با توجه به این طراحی، این پهپاد می‌تواند تا حدود ۳۵۰ متر از زمین فاصله بگیرد. البته انتظار می‌رود در آینده توانایی پهپاد یاد شده بیشتر از گذشته نیز شود.

شرکت Aerons همچنین یک سیستم ایستا تولید کرده است تا از عملکرد مطلوب پهپاد در شرایط طوفانی و پر از باد اطمینان حاصل کند.

برای حفظ شرایط امن و جلوگیری از سقوط این پهپاد روی سر عابرین در زمین در هنگام پرواز، این پهپاد با استفاده از یک کابل به سقف ساختمان متصل خواهد شد. وزن این پهپاد ۵۵ کیلوگرم است و در صورت سقوط از فاصله‌ی ۳۵۰ متری می‌تواند به شدت آسیب زا باشد.

در ادامه می‌توانید ویدیویی در رابطه با پهپاد یاد شده مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی